برای به روز رسانی دیاگ جی اسکن مطابق مراحل زیر پیش بروید :

1.  نرم افزار PC Utility را بر روی کامپیوتر خود نصب کنید.
برای این کار چند روش وجود دارد:
الف) CD برنامه ی PC Utility در جعبه ی دستگاه جی اسکن شما قرار دارد، برنامه ی Pc Utility را از CD مورد نظر بر روی کامپیوتر خود نصب کنید.
photo_2016-12-26_13-39-14
ب) در صورتی که به CD برنامه ی PC utility دسترسی نداشتید، می توانید برنامه ی مورد نظر را از لینک زیر دانلود کنید.
دانلود برنامه ی PC Utility
 
 2 . مموری را در کارت خوان گذاشته و به پورت یو اس بی(USB) کامپیوتر یا  لپ تاپ وصل نمایید.
pc utility 3
3 . برنامه PC Utility را اجرا نمایید و گزینه (Software Update Online)  را کلیک کنید.
pc utility resizi
 4. شماره سریال خود را وارد کرده و Confirm را کلیک کنید تا در جریان لیست آپدیتها قرار بگیرید. هر خودرویی که میخواهید آپدیت شود را تیک زده و دکمه Update را در پایین صفحه انتخاب کنید. (سپس منتظر بمانید تا آپدیت مموری تکمیل شود.)
untitled resize
نکته : شما فقط برنامه هایی که خریداری کرده اید را می بینید، مثلا اگر بدون پوشش ایران خودرو و سایپا خرید کرده اید، برنامه این دو خودروساز را به شما جهت آپدیت نشان نمیدهد.
. 5 پس از اتمام دانلود ماجولهایی که انتخاب کرده اید، مموری را دوباره در جی اسکن بگذارید. دستگاه باید به برق یا کانکتور OBD خودرو وصل باشد و پس از اولین روشن کردن به صورت اتوماتیک دستگاه به روزرسانی میشود.
توجه: آپدیت آنلاین فقط تا 1 سال پس از خرید دستگاه به شما اجازه آپدیت برنامه ها را میدهد. اگر دستگاه شما دیگر در دوره آپدیت نیست، باز هم می توانید دستگاه را آپدیت نمایید، اما گزینه هایی که اضافه میشود (شامل خودرو جدید اضافه شده به لیست مثلا آلفارومئو، سیستم جدید اضافه شده به خودروی قبلی مثلا اکوماکس سمند، یا فانکشن جدید داخل سیستم قبلی مثل تعریف سوییچ ویتارا) دارای یک علامت قفل زردرنگ است که دیگر نمی توانید داخل منوی آن مورد شوید. بنابراین اگر دوره آپدیت شما پایان یافته، دانلود این موارد فقط پهنای باند شما را خواهد گرفت (حدود 1.5 گیگابایت) چراکه پس از خرید آپدیت از نیلی کار، باید دوباره کل آپدیت را یک بار دیگر نصب کنید.
چند نکته :
1-  پس از آپدیت، آیکونهای خودروها محو میشود و شما فقط اسم خودروها را در لیست منوی اصلی می بینید. راه حلی برای این موضوع وجود دارد، اما به کاربران مبتدی توصیه نمی کنیم.
2- لطفا یک کپی کامل پشتیبان از مموری خود تهیه کنید تا در صورت مشکل دوباره بازیابی نمایید.
3-   به هیچ عنوان فایل های موجود داخل مموری جی اسکن را جا به جا نکنید و یا تغییر ندهید . این امر سبب می شود جی اسکن شما به طور اتوماتیک قفل و کاملا غیر فعال شود.
4- بعد از آپدیت کلی جی اسکن به دلیل بروزسانی برنامه ی اصلی ممکن است که لوگوی برندهای خودروسازی از منوی جی اسکن حذف شود برای برگرداندن لوگوها به جی اسکن روی این لینک کلیک کنید.
 

توسط: تاریخ انتشار: 15 آبان 1393دسته بندی: آموزش آنلاین, استفاده از جی اسکندیدگاه‌ها برای نحوه ی آپدیت دستگاه عیب یاب جی اسکن با نرم افزار PC Utility بسته هستندبرچسب ها: , , ,