در دستگاه جی اسکن 2 که مجهز به پک VMI یا مجموعه ی مولتی متر، اسیلسکوپ و شبیه ساز سنسور است، این امکان وجود دارد که شما فشار کمپرس سیلندر را به صورت دیجیتال اندازه گیری کنید. برای اندازه گیری فشار کمپرس سیلندر توسط جی اسکن 2 اسکوپ دار یا مجهز به پک VMI نیاز است که سنسور فشار مخصوص را به صورت جداگانه برای دستگاه جی اسکن خود سفارش دهید، زیرا این سنسور فشار ویژه با محدوده ی کاری وسیع به صورت آپشنال است.
این سنسور فشار دارای دقت بسیار بالایی بوده و محدوده ی وسیعی از خودروهای بنزینی و دیزلی را پشتیبانی می کند، بر روی سنسور فشار دکمه ای قرار دارد که نوع موتور بنزینی یا دیزلی را مشخص می کند. با استفاده از نمودار فشار داخل سیلندر اطلاعات بسیار زیادی را می توان برای عیب یابی موتور به دست آورد.هر موتورعدد استانداردی برای فشار کمپرس سیلندر دارد و با استفاده از کمپرس سنج دیجیتال جی اسکن می توانید، فشار کمپرس سیلندرهای مختلف یک موتور را اندازه گیری کرده و آن ها را به صورت دقیق با هم مقایسه کنید. کم بودن فشار کمپرس سیلندر می تواند دلایلی از قبیل: خرابی رینگ پیستون، آب بندی نبودن سوپاپ ها و خرابی واشر سرسیلندر داشته باشد، هر کدام از این معایب علایم و نشانه های مختص خود را دارد، که می توان با انجام تست فشار هوا، منشا مشکل را به صورت دقیق پیدا کرد، به عنوان مثال اگر در هنگام تست فشار در زمانی که سوپاپ ها بسته هستند، صدای هوا از هواکش خارج شود مشکل از سوپاپ ورودی است، و اگر صدای هوا از اگزوز شنیده شود، مشکل از سوپاپ دود است، در صورتی که صدای هوا از درب روغن خارج شود، مشکل از رینگ است و در صورت ایجاد حباب در رادیاتور مشکل از واشر سرسیلندر است.

توسط: تاریخ انتشار: 29 خرداد 1395دسته بندی: آموزش آنلاین, آموزش پک اندازه گیری جی اسکن دو, آموزش نیسان, استفاده از جی اسکن, ویدئو های آموزشیدیدگاه‌ها برای تست کمپرس سیلندر با استفاده از دستگاه دیاگ جی اسکن دو بسته هستندبرچسب ها: , , , ,