ابتدا از منوی عیب یابی برند هیوندایی را انتخاب می کنیم، دقت نمایید که باید Hyundai General را انتخاب کنیم و برای خودروهایی که سفارش آمریکا هستند باید Hyundai USA را انتخاب کنیم.
1
از برند هیوندایی، مدل خودرو، نوع موتور، سال تولید و کنترل یونیتی که می خواهیم عملیات عیب یابی را روِی آن انجام دهیم را انتخاب می کنیم، همانطور که مشاهده می کنید،خودروی تست ما سانتافه 2008 با موتور 2700 سی سی تزریق چند نقطه ای است و ما کنترل یونیت بدنه را انتخاب می کنیم.
2
 دلیل انتخاب کنترل یونیت بدنه این است که، در این خودرو، اطلاعات سنسور سرعت خودرو فقط به کنترل یونیت بدنه می رود واز آنجا به صفحه آمپر منتقل می شود. یونیت موتور، گیربکس وABS  اطلاعات سرعت را از سنسورهای ABS چرخ ها می گیرند.
در مرحله ی بعد پارامترها یا Data Analysis را انتخاب می کنیم.
3
 مطابق شکل زیر در میان پارامترها، گزینه ی speed signal یا سیگنال سرعت را انتخاب می کنیم.
4
 گزینه ی Function  را از قسمت پایین سمت راست انتخاب می کنیم و یک صفحه در دستگاه پدیدار می شود، در این صفحه مطابق شکل زیر گزینه ی VSS (vehicle speed sensor) یا سنسور سرعت خودرو را انتخاب می کنیم.
5
در صفحه ی زیر از کاربر خواسته شده است که وضعیت خودرو را چک کند و موتور خاموش بوده، سوئیچ باز باشد.
1.JPG
پیغام های شکل زیر به این قرار می باشد:
1) شبیه سازی سنسور سرعت بعد از یک دقیقه به صورت خودکار متوقف خواهد شد.
2) بعد از اتمام تست، شما به منوی قبلی منتقل خواهید شد و دوباره می توانید این عملکرد را تست کنید.
3) دکمه ی OK  را فشار دهید تا تست VSS آغاز شود.
3
به آرامی با خودرو شروع به حرکت کنید، زمانی که چراغ OK روشن شد، خودرو را متوقف کنید.
4
در این شکل مشاهده می کنید که چراغ OK روشن شده است، بنابراین خودرو را متوقف کنید.
5
در این حالت صفحه ای در دستگاه ظاهر می گردد که، با دکمه های سمت راست می توانید، سرعت را کم و زیاد کنید و تغییرات را در صفحه آمپر و پارامترهای دستگاه مشاهده کنید.
6
همانطور که در شکل پایین مشاهده می کنید، ما سرعت 4 کیلو متر بر ساعت در دستگاه شبیه سازی می کنیم و این سرعت را در صفحه آمپر و پارامتر دستگاه (speed signal) مشاهده می کنید.
7
در شکل بعدی، ما سرعت 25 کیلومتر بر ساعت را شبیه سازی می کنیم و این تغییرات را در صفحه آمپر و پارامتر سرعت خودرو(speed signal)   مشاهده می کنیم.
8

توسط: تاریخ انتشار: 15 اردیبهشت 1395دسته بندی: آموزش آنلاین, آموزش هیوندا, استفاده از جی اسکندیدگاه‌ها برای روش تست و شبیه سازی سنسور سرعت در خودروی هیوندایی سانتافه مدل 2008 با دستگاه دیاگ جی اسکن بسته هستندبرچسب ها: , , , ,