BMWX3-E83--56_22
Aاین خطاها به علت خرابی در سروو موتور (servo motor) ترانسفر گیربکس یا VTG این خودرو به وجود میاید، علایم خرابی سروو موتور در این خودرو عبارت است از:
1)      روشن شدن چراغ اخطار 4X4 و ABS در زمان رانندگی
2)      صدای تق تق زمانی که موتور را خاموش می کنید.
b

برای رفع این مشکل نیازی به تعویض کل مجموعه ی سروو موتور نیست و با تعویض چرخ دنده ی داخلی این مجموعه طبق مراحل زیر مشکل برطرف میشود، مطابق شکل زیر سرو موتور روی مجموعه ی ترانسف یا VTGقرار می گیرد.
c

همانند اشکال زیر ، 5 عدد پیچ 13 میلیمتری رام گیربکس را باز می کنیم.
4

5

سپس عایق حرارتی را با آچار شماره ی 10 باز می کنیم.
6

همانطور که در شکل مشخص است، سروو موتور بر روی مجموعه ی ترانسفر قرار دارد و دارای دو سوکت می باشد،سوکت ها را آزاد کرده و سروو موتور را از ترانسفر گیربکس جدا می کنیم.
7

چهار عدد پیچ T25 سروو موتور را باز می کنیم و قاب آن را جدا می کنیم.
8

d

صفحه ی نگهدارنده ی چرخ دنده ی سروو موتور را خارج کرده و چرخ دنده را از پوسته ی آن جدا می کنیم.
10

11

همانطور که در شکل نیز کاملا مشهود است، چرخ دنده ی پلاستیکی مشکی رنگ، ساییده شده است و باید تعویض گردد.
12

چرخ دنده ی پلاستیکی مشکی رنگ را از چرخ دنده ی داخلی سفیدرنگ جدا می کنیم و آن را با یک چرخ دنده ی مشکی رنگ جدید تعویض می کنیم.
1314

پس از تعویض چرخ دنده ی مشکی رنگ سروو موتور، صفحه ی فلزی نگهدارنده ی چرخ دنده را با دقت، جا می زنیم، و عکس مراحل بالا سروو موتور را جمع می کنیم.و در آخر پیچ های T25 قاب سروو موتور را می بندیم.
15

8پس از اتمام مراحل بالا و نصب سروو موتور بر روی مجموعه ی ترانسفر، کد های خطایی که در بالا به آن ها اشاره شد را در یونیت VTG با دیاگ جی اسکن پاک می کنیم و بدین ترتیب، مشکل خودرو حل می شود و چراغ های اخطار صفحه آمپر نیز خاموش می گردد.

توسط: تاریخ انتشار: 29 فروردین 1395دسته بندی: آموزش آنلاین, آموزش بنز و بی ام ودیدگاه‌ها برای روش رفع کد خطای 5462 و 5463 در خودروی BMW X3 بسته هستندبرچسب ها: , , ,