ریست کنترل یونیت گیربکس اتوماتیک برای رفع برخی از مشکلات نرم افزاری و بازگرداندن حافظه ی یونیت به حالت اولیه استفاده می شود، پس از تعویض روغن گیربکس و انجام تعمیرات مکانیکی و الکتریکی بر روی گیربکس ،انجام ریست توصیه می شود.
توجه نمایید که در بعضی مواقع مشکلاتی نظیر تقه زدن گیربکس، تاخیر در تعویض دنده و یا تعویض ضربه دار دنده ها با ریست گیربکس برطرف می شود ولی اگر علت این مشکلات خرابی قطعات مکانیکی و الکتریکی گیربکس باشد، با ریست کردن گیربکس ایراد برطرف نمی شود و نیاز به تعمیر مجموعه می باشد.
روش ریست کنترل یونیت گیربکس اتوماتیک خودروی های هیوندایی و کیا به قرار زیر است، به عنوان نمونه روش ریست گیربکس اتوماتیک خودروی سوناتا 2009 را در این مقاله آموزش می دهیم.
طبق شکل زیر از منوی عیب یابی برند HYUNDAI GENERAL ، سپس خودروی سوناتا NF مدل 2009 با موتور 2400 سی سی و کنترل یونیت گیربکس اتوماتیک (AUTOMATIC TRANSAXLE) را انتخاب می کنیم.
1پس از انتخاب یونیت گیربکس اتوماتیک، SPECIAL FUNCTION یا عملیات ویژه را انتخاب می کنیم.
2از منوی عملیات ویژه، گزینه ی تنظیم مجدد مقادیر گیربکس اتوماتیک را انتخاب می کنیم.
3همانطور که در شکل زیر مشاهده می کنید، شرایط ریست گیربکس اتوماتیک به قرار زیر است:
1)      سوئیچ باز باشد و موتور خاموش باشد
2)      دنده در حالت p باشد.
3)      سرعت خودرو صفر باشد.
4در این صفحه از شما سوال می شود که آیا برای انجام این عملیات مطمئن هستید، شرایط سوئیچ باز و موتور خاموش باشد.
5در صفحه ی زیر پیغام دستگاه به قرار زیر است:
ریست تکمیل شد، پس از بستن سوئیچ 5 ثانیه صبر کنید و دوباره سوئیچ را بازکنید و دکمه ی ok را فشار دهید.
6در این مرحله ریست گیربکس اتوماتیک تکمیل شد.
دقت نمایید که مرحله ی آخر را باید به دقت انجام دهید، در غیر اینصورت ریست تکمیل نمی شود.در این مرحله طبق شکل بالا از شما خواسته می شود که سوئیچ را 5 ثانیه ببندید و باز کنید و سپس دکمه ی OK را فشار دهید.

توسط: تاریخ انتشار: 27 اردیبهشت 1395دسته بندی: آموزش آنلاین, آموزش کیا, آموزش هیوندادیدگاه‌ها برای روش ریست ایسیو گیربکس خودروی های هیوندایی و کیا با دستگاه دیاگ جی اسکن بسته هستندبرچسب ها: , , ,