1

از منوی عیب یابی گزینه ی HYUNDAI GENERAL را انتخاب می کنیم.
2
سپس خودروی VELOSTER  را انتخاب می کنیم.
3
VIN CODE  را از روی برچسب مشخصات خودرو که روی ستون درب راننده نوشته شده است می خوانیم، چون دهمین رقم شماره vin حرف E می  باشد، پس خودرو محصول سال 2014 است.
VIN
5
6
سپس نوع موتور خودرو را انتخاب می کنیم، موتور این خودرو از نوع  بنزینی 1600 سی سی ، تزریق چند نقطه ای است پس گزینه ی G1.6 MPI  را انتخاب می کنیم.
 7
پس از انتخاب کامل مشخصات خودرو، لیست کنترل یونیت هایی  که بر روی این خودروی امکان نصب دارد را مشاهده می کنید، بر روی گزینه ی FCS  در قسمت پایین کلیک می کنیم تا جی اسکن تمام یونیت های موجود در خودرو را جستجو کند و خطاهای موجود در آن را برای شما پیدا کند.
8
9
کنترل یونیت هایی که دستگاه به آن ها متصل نمی شود،بر روی این خودرو نصب نیستند، مثلا این خودور سیستم TPMS یا پایش باد تایرها و یونیت ایموبیلایزر( چون دارای SMK است) را ندارد.
10
سپس وارد منوی عملیات ویژه ی کنترل یونیت ABS/ESP می شویم و لیست عملیات ویژه آن را مشاهده می کنیم که شامل : هواگیری بلوک ABS، کد کردن یونیت ESP، کالیبره ی سنسور زاویه شتاب، کدینگ متغیرها
11
در صفحه ی زیر کاربردهای ویژه ی مربوط به گیربکس اتوماتیک را مشاهده می کنید که شامل کدینگ متغیرهای گیربکس اتوماتیک است.
12
در منوی بعدی عملیات ویژه ی مربوط به یونیت کیسه ی هوا را مشاهده می کنید که کددهی یونیت ایربگ جدید را شامل می شود.
13
14
در منوی بعدی موارد مربوط عملیات ویژه ی یونیت فرمان برفی را مشاهده می کنید .
14
در صفحه ی پایین عملیات ویژه ی مربوط به یونیت SMK یا کلید هوشمند را مشاهده می کنید.
15
16
17
17
در منوی زیر لیست عملیات ویژه ی کنترل یونیت موتور را مشاهده می کنید که به ترتیب شامل:
تنظیم مجدد مقادیر تطبیقی، خواندن شماره شاسی خودرو، ثبت شماره شاسی خودرو، تست سیستم استاپ استارت که به صورت آپشن روی بعضی از خودروها موجود می باشد.
18
در صفحه ی پایین عملیات ویژه ی یونیت BCM  را مشاهده می کنید.که شامل آپشن های مربوط به کاربر است.
19
در این منو می توانید آپشن هایی مانند: قفل خودکار درب ها، باز شدن خودکار قفل درب ها، کنترل چراغ های جلو برای همراهی  راننده در زمان خارج شدن از خودرو قابل تنظیم هستند.
20
مکان قرار گیری سوکت OBD  این خودرو جلوی پای چپ راننده کنار جعبه فیوز داخل اتاق قرار دارد.
21
 

توسط: تاریخ انتشار: 19 اسفند 1393دسته بندی: آموزش آنلاین, آموزش هیوندادیدگاه‌ها برای عیب یابی و عملیات ویژه خودروی Veloster 2014 با دیاگ جی اسکن بسته هستندبرچسب ها: , , ,