خودرو های امروزی اکثراً دارای سیستم حفظ پایداری (ESP) هستند که وظیفه دارد تحت هر شرایطی پایداری خودرو را تأمین کند. این سیستم برای کارکرد صحیح خود نیاز به اطلاعاتی دقیق از وضعیت خودرو دارد. یکی از این اطلاعات میزان زاویه فرمان می باشد.
زاویه فرمان باید به صورت دقیق و صحیح به یونیت کنترل پایداری ارسال گردد تا این یونیت بتواند بهترین واکنش را داشته باشد. برای تنظیم صحیح و دقیق زاویه فرمان باید با استفاده از دستگاه های عیب یاب قدرتمند نسبت به کالیبره کردن سنسور زاویه فرمان اقدام کرد. دستگاه عیب یاب جی اسکن قابلیت انجام کالیبراسیون این سنسور را برای خودرو های گوناگونی با دقتی بالا فراهم آورده است.
اگر کالیبره ی این سنسور درست انجام نشود، چراغ ESP روشن می شود و خطای عدم کالیبره ی سنسور را خواهیم داشت. گاهی اوقات این خطا به علت خرابی فنر ساعتی فرمان رخ می دهد و چراغ اخطار ESP (سیستم کنترل پایداری) را روشن می کند و حتی با چرخاندن فرمان هم پارامتر سنسور تغییر نمی کند. این عیب پس از تعویض فنر ساعتی و کالیبره ی سنسور زاویه فرمان برطرف می گردد.
برای انجام کالیبراسیون با دستگاه جی اسکن کافیست تا خودرو مورد نظر خود را انتخاب کنید و اگر فرمان آن بدون یونیت باشد با مراجعه به قسمت یونیت کنترل پایدرای یا ESP، عملیات ویژه کالیبراسیون زاویه فرمان را انجام دهید. در غیر این صورت (سیستم فرمان خودرو برقی باشد و یونیت جداگانه ای داشه باشد) شما می توانید با مراجعه به یونیت فرمان برقی کالیبراسیون سنسور زاویه فرمان را انجام دهید.
ویدئو پیش رو نحوه ی کالیبراسیون سنسور زاویه ی فرمان کیا اپتیما مدل 2013 را توسط دستگاه دیاگ جی اسکن به شما نشان می دهد.
توسط: تاریخ انتشار: 4 خرداد 1396دسته بندی: آموزش آنلاین, آموزش کیا, ویدئو های آموزشیدیدگاه‌ها برای ویدئو:کالیبره ی سنسور زاویه ی فرمان کیا اپتیما با دستگاه دیاگ جی اسکن بسته هستندبرچسب ها: , , ,