سیستم LDWS چیست؟

سیستم LDWS یا (Lane Departure Warning System) یا سیستم هشدار خروج از خطوط، سیستمی است که خودرو از طریق آن می تواند به حرکت خود بین خطوط ادامه دهد و در صورت خروج از بین خطوط مسیر حرکت، به راننده خودرو اطلاع رسانی کند و حتی در بعضی از انواع آن کنترل فرمان را به دست بگیرد.
این سیستم با استفاده از دوربینی که توانایی تشخیص خطوط مسیر حرکت را دارد و تحلیل این اطلاعات توسط یونیت کنترلی خود وضعیت کلی خودرو را نسبت به خطوط مسیر می سنجد و با ارسال هشدار به راننده در صورت خروج از بین خطوط، خودرو را در مسیر نگه می دارد و از خطرها و حوادث احتمالی بکاهد.
در فیلم پیش رو نحوه ی کالیبراسیون سیستم LDWS، هیوندایی گرند سانتافه مدل 2016 را با دستگاه دیاگ جی اسکن مشاهده می کنید. یونیت و دوربین این سیستم بر روی شیشه ی جلو و پشت آیینه ی وسط قرار داده شده است. هر زمان که شما شیشه خودرو یا یونیت سیستم را تعویض می کنید و یا یونیت و پایه ی آن را مجددا نصب می کنید، نیاز است که این سیستم را مجدداً کالیبره کنید. در غیر اینصورت، سیستم نمی تواند به درستی کار کند و یا حتی از کار می افتد. برای انجام این عملیات توسط دستگاه عیب یاب قدرتمند جی اسکن کافی است تا بعد از انتخاب خودرو وارد یونیت LDWS شوید و از منوی عملیات ویژه آن اقدام به کالیبره نمودن این سیستم بر طبق دستورات دستگاه و البته با استفاده از تعدادی ابزار مخصوص کنید.
توسط: تاریخ انتشار: 3 خرداد 1396دسته بندی: آموزش آنلاین, آموزش هیوندا, ویدئو های آموزشیدیدگاه‌ها برای ویدئو:کالیبره ی سیستم LDWS هیوندایی سانتافه 2016 با دیاگ جی اسکن بسته هستندبرچسب ها: , , , ,