ipp
از منوی عیب یابی گزینه ی برند KIA MOTORS GENERAL را انتخاب می کنیم.
Cerato 1.jpg
با توجه به VIN codeخودرو سال تولید آن را انتخاب می کنیم، دهمین رقم VIN این خودرو F میباشد، پس بنابراین خودرو تولید سال 2015 است.

Ceato-3s
 
Cerato 3
ipp
در منوی بعد سال تولید خودرو که 2015 می باشد را انتخاب می کنیم.
cerato 4
در مرحله ی بعد موتور خودرو را انتخاب می کنیم، موتور خودوری موردنظر از نوع بنزینی 2 لیتر (G 2.0 MPI) می باشد.
 cerato 5.jpg

در منوی های بعدی کنترل یونیت های مختلف این خودرو را مشاهده می کنید که با انتخاب هر کدام می توانید عملیات مختلفی روی آن ها انجام دهید.
 cerato 6.jpg
cerato 7

cerato 8.jpg
ipp
در منوی زیر کابرد ویژه ی کنترل یونیت ایربگ را مشاهده می کنید که شامل کد دهی به ECU کیسه ی هوا می باشد، در خودروهای کیا و هیوندایی  پس از تعویض ایسیو ایربگ نیاز است که به آن کد بدهیم.
 AIRBAG s.f
مورد بعدی مربوط به عملیات ویژه ی ECU گیربکس است، در این منو شما می توانید، ریست مقادیر اولیه کنترل یونیت گیربکس را انجام دهید و متغیرها را به حالت تنطیم کارخانه ای برگردانید.
 AT s.f

در صفحه ی زیر عملیات ویژه ی BCM  یا کامپیوتر تجهیزات داخلی را مشاهده می کنید و می توانید تنظیمات مربوط به آپشن های خودرو را انجام دهید.
 BCM s.f

ipp
صفحه ی زیر مربوط به عملیات ویژه صفحه آمپر می باشد، در این منو شما می توانید صفحه آمپر را کددهی کنید وتنطیمات مربوط به هشدار سرویس های دوره ای را ریست و تنطیم کنید، همانطور که مستحضرید در خودورهای هیوندایی و کیا نیاز است که پس از تعویض صفحه آمپر، به آن کد بدهیم.
CLUSTER MODULE s.f
در منوی بعدی عملیات ویژه ی ECU  موتور را مشاهده می فرمایید که به ترتیب شامل ریست کردن مقادیر تطبیق شونده، ریست پیکره بندی، خواندن VIN code و نگارش VIN code  در کنترل یونیت موتور می باشد.
 ENGINE s.f
در صفحه ی زیر عملیات ویژه ی ESP  را مشاهده می کنید که به ترتیب شامل: هواگیری بلوک هیدرولیک، کالیبره سنسور زاویه فرمان، ریست کردن پیکره بندی فقط برای خودروهای مجهز به ESP، کالیبره کردن سنسور شتاب طولی فقط برای خودورهای مجهزبه سیستم کنترل خودرو در سراشیبی.
 ESP s.f
ipp
فهرست پایین مربوط به عملیات ویژه ی کنترل یونیت کلید هوشمند یا SMK  می باشد و به ترتیب شامل این موارد است:
بررسی کلید هوشمند فعلی، تعریف سوئیچ هوشمند، بررسی وضعیت آنتن های سیستم، خنثی سازی، چک کردن خط ارتباطی سریال.
SMK s.f
اطلاعات وضعیت یونیت SMK، اطلاعات وضعیت قفل برقی فرمان، بررسی وضعیت باز بودن قفل برقی فرمان، بررسی خروجی فعالسازی قفل برقی فرمان، اطلاعات وضعیت کلید هوشمند.
SMK s.f (2)
منوی بعدی مربوط به تعریف ریموت (transmitter code saving) می باشد.
 transmitter code saving s.f
ipp
نکته 1) پس از انتخاب کامل مشخصات خودرو اگر بر روی گزینه ی FCS  که مخفف Fault Code Searching  است، کلیک کنید دستگاه به طور خودکار تمام سیستم ها را چک می کند و در صورت وجود خطا در سیستم مذکور آن را گزارش می کند.
cerato 6.jpg
 
fault code searching by FCS

fault code searching by FCS (2)
نکته ی 2) همانطور که در شکل زیر مشاهده می کنید، محل قرارگیری کابل  OBD در کنار جعبه فیوز داخل اتاق بالای اهرم بازکن کاپوت می باشد.
 ipp
توجه : توضیحات کامل هر یک از منو های عملیات ویژه در پست های آینده به تفضیل بیان خواهد شد.

توسط: تاریخ انتشار: 10 دی 1393دسته بندی: آموزش آنلاین, آموزش کیادیدگاه‌ها برای عیب یابی و لیست عملیات ویژه KIA Cerato مدل 2015 با دیاگ جی اسکن بسته هستندبرچسب ها: , , , , ,