در این ویدیو قصد داریم تعریف ریموت هوشمند خودرو کیا اسپورتیج QL مدل 2017 را بدون دریافت پین کد ریموت از نمایندگی انجام دهیم. برای تعریف ریموت هوشمند به پین کد شش رقمی نیاز داریم که قالبا دریافت این کد از نمایندگی ها میسر میباشد. بعضا ممکن است در ایام تعطیل و یا زمانی از روز بخواهیم تعریف ریموت را انجام دهیم که دسترسی به نمایندگی نداشته باشیم و یا نمایندگی از در اختیار گذاشتن این پین کد امتناع کند. این مورد باعث میشود که زمان زیادی از ما تلف کند و بعضا ممکن است با توجه به فضای کم محیط تعمیرگاه، نگه داشتن خودرو تا زمان دریافت پین کد مشکلاتی را وجود آورد. همچنین باید در نظر داشته باشیم که اخذ پین کد بدون هزینه نخواهد بود.

دیاگ زنیت Z5 این مشکل را برطرف کرده است و بدون نیاز به دریافت پین کد ریموت هوشمند، آن را به آسانی از خودرو استخراج کرده و در زمان کوتاه و بدون صرف هزینه در اختیار ما میگذارد. دیاگ زنیت Z5 یک دیاگ نسل پنجم است که در سال 2022 توسط شرکت EZDS به بازار عرضه شد. همچنین دیاگ زنیت Z5 این خودرو را به صورت اتوماتیک شناسایی کرده و ما میتوانیم بدون وارد کردن مشخصات خودرو هر چه سریع تر و بدون دردسر تعریف ریموت هوشمند کیا اسپورتیج را با این دستگاه انجام دهیم. در ادامه نحوه استخراج پین کد و تعریف ریموت هوشمند خودرو کیا اسپورتیج QL مدل 2017 را با دیاگ زنیت باهم میبینیم.

 

نحوه استخراج پین کد و تعریف ریموت هوشمند کیا اسپورتیج با دیاگ زنیت

انتخاب خودکار کیا اسپورتیج QL مدل 2017 در دیاگ Z5

از منوی عیب یابی “کیا” را وارد و سپس بازار مقصد خودرو یعنی “KIA KOREA” را لمس میکنیم. صبر میکنیم تا دیاگ زنیت خودرو را به صورت خودکار شناسایی کند. پس از مدت کوتاهی دستگاه مشخصات خودرو مانند شماره شاسی، نوع خودرو، سال تولید و نوع موتور را نمایش میدهد. سپس “تایید” را لمس میکنیم.

تعریف سوییچ کیا اسپورتیج

گزینه “TOPOLOGY” را انتخاب میکنیم تا دیاگ زنیت، ساختار شبکه خودرو را به ما نمایش دهد. ایربگ تک چاشنی Airbag(event #1) را لمس و سپس “تایید” میکنیم.

تعریف سوییچ هیوندا و کیا

گزینه “اسکن” را انتخاب میکنیم تا دیاگ زنیت به همراه نمایش ساختار شبکه خودرو، یونیت های آن را نیز به سرعت پیدا نموده و در این ساختار نمایش دهد. سپس یونیت SMK(Smart Key Unit) را وارد میشویم.

یونیت ریموت هوشمند هیوندا و کیا اسپورتیج

در یونیت SMK وارد عملیات ویژه میشویم. گزینه SMK Status Information را انتخاب میکنیم. در این قسمت میتوانیم وضعیت یونیت ریموت هوشمند و تعداد ریموت تعریف شده را ببینیم.

ریموت هوشمند کیا اسپورتیج

شرایط این عملیات سوییچ باز و موتور خاموش میباشد. شرایط را محیا و سپس “تایید” میکنیم. قسمت بعد وضعیت یونیت ریموت هوشمند را میبینیم که تعریف شده (learnt) میباشد و فقط یک ریموت برای این خودرو تعریف شده است.

smart key unit

نحوه استخراج پین کد ریموت هوشمند با دیاگ Z5

در عملیات ویژه یونیت SMK گزینه PinCode Reading را انتخاب و وارد میشویم. شرایط این عملیات سوییچ باز و موتور خاموش میباشد. آن را محیا و سپس “تایید” میکنیم.

استخراج پین کد کیا اسپورتیج

کمی صبر میکنیم تا دیاگ زنیت Z5 پین کد 6 رقمی این خودرو را استخراج کرده و به ما نشان دهد. این پین کد را یادداشت میکنیم.

کد ریموت هیوندا و کیا

تعریف ریموت هوشمند کیا اسپورتیج با دیاگ زنیت Z5

در منو عملیات ویژه گزینه “Smart Key Code Saving” را وارد میشویم. شرایط این عملیات موتور خاموش و سوییچ بسته است. شرایط را محیا میکنیم و سوییچ را میبندیم. “تایید” را لمس کرده و به مرحله بعد میرویم.

کد سوییچ کیا با دیاگ زنیت

“پین کد” را لمس میکنیم تا کیبورد ظاهر شود. پین 6 رقمی که دیاگ زنیت Z5 در مرحله قبل استخراج نموده بود را در کادر سفید در پایین صفحه وارد میکنیم. “تایید” میکنیم و به مرحله بعد میرویم.

تعریف ریموت هوشمند کیا اسپورتیج

دیاگ زنیت Z5 به ما شرایط انجام تعریف ریموت را اطلاع میدهد. مطالعه میکنیم و سپس مطابق آنچه دستگاه به ما یادآور میشود انجام میدهیم. “تایید” میکنیم و یکی از ریموت ها را برمیداریم و 5 ثانیه دکمه استارت را با ریموت هوشمند فشار میدهیم. در نظر داشته باشید که نباید دکمه استارت را در این مرحله با انگشت فشار دهیم.

نحوه تعریف ریموت هیوندا و کیا

در این مرحله، دیاگ زنیت از تمایل ما برای تعریف ریموت دوم میپرسد. اگر بخواهیم یک ریموت دیگر نیز تعریف کنیم “تایید” را لمس میکنیم. سپس با ریموت دوم 5 ثانیه دکمه استارت را فشار میدهیم.

تعریف سوییچ هوشمند کیا اسورتیج با جی اسکن

در صورتی که ریموت سوم برای تعریف نداشته باشیم کنسل را لمس میکنیم. سپس پیغام “تعریف ریموت انجام شد” نمایش داده میشود که “تایید” میکنیم. برای اطمینان از انجام صحیح تعریف ریموت با هر دو ریموت خودرو را روشن میکنیم. بهتر است برای انجام تست یکی از ریموت ها بیرون از خودرو قرار گیرد و تست انجام شود. برای ریموت دیگر نیز به همین روال تست را انجام میدهیم.

اطلاعات وضعیت یونیت (SMK Status Information)

میتوانیم به کمک دستگاه نیز از تعریف صحیح دو ریموت مطمئن شویم. وارد “SMK Status Information” میشویم. سپس میتوانیم در قسمت Status وضعیت یونیت SMK که به حالت “تعریف شده” یا “LEARNT” را ببینیم. همچنین دستگاه به ما نمایش میدهد که دو ریموت را برای این خودرو تعریف نمودیم.

نحوه تعریف سوییچ کیا با دیاگ زنیت

در اینجا تعریف ریموت خودرو کیا اسپورتیج QL مدل 2017 به راحتی و بدون صرف زمان جهت اخذ پین کد از نمایندگی انجام شد. مسلما انجام چنین عملیاتی با صرف کمترین زمان یک پروسه درامد زا برای تکنسین ها میباشد.

برای مشاهده سایر ویدئوهای آموزشی نیلیکار اینجا کلیک کنید. همچنین جهت اطلاع از قیمت دستگاه دیاگ زنیت Z5 لطفا با تلفنهای شرکت تماس حاصل فرمایید. جهت اطلاع از تلفنهای شرکت اینجا کلیک کنید.

توسط: تاریخ انتشار: 13 خرداد 1402دسته بندی: آموزش آنلاین, آموزش کیا, آموزش هیوندا, دسته‌بندی نشده, زنیت Z5دیدگاه‌ها برای استخراج پین کد و تعریف ریموت هوشمند کیا اسپورتیج QL با Z5 بسته هستندبرچسب ها: , ,