در این ویدیو قصد داریم استخراج پین کد و تعریف ریموت هوشمند خودرو هیوندای ونیو QX مدل 2017 را با دیاگ زنیت Z5 انجام دهیم. ممکن است خودرو مدل بالا هیوندا و کیا مدل 2016 و یا 2017 مراجعه داشته باشیم. مالک خودرو از ما بخواهد که تعریف ریموت و یا تعریف سوییچ هوشمند را انجام دهیم و خودرو مجهز به سیستم SMART KEY باشد. از طرفی برای اینکه پین کد ریموت هوشمند را در اختیار نداریم و بخواهیم پین کد را از نمایندگی تهیه نماییم، زمان زیادی از ما بگیرد و ممکن است از انجام این عملیات منصرف شویم.

خبر خوب، مهندسین کره ای شرکت سازنده زنیت، تکنولوژی جدیدی را در دستگاه دیاگ زنیت Z5 پیاده سازی کردند که خود این دستگاه پین کد (پین سوییچ) را در اختیار ما میگذارد. دیگر نیازی به اخذ پین کد از نمایندگی و یا غیره را نداریم. با این روش هم میتوانیم عملیات تعریف ریموت را به سرعت انجام دهیم و رضایت مشتری را کسب کنیم و همچنین میتوانیم در آمد خوبی از این عملیات به دست آوریم. در ادامه نحوه استخراج پین کد و تعریف ریموت هوشمند هیوندای ونیو 2017 را با هم می بینیم.

 

نحوه استخراج پین کد و تعریف ریموت هیوندای ونیو QX با دیاگ Z5

خودرو را خاموش میکنیم و سوییچ را میبندیم. کابل دستگاه دیاگ را به پورت OBD-II خودرو متصل میکنیم و سپس سوییچ را باز میکنیم.

نحوه انتخاب خودکار هیوندای ونیو در دیاگ زنیت

از منو عیب یابی “هیوندای” را لمس میکنیم و سپس “HYUNDAI KOREA” را انتخاب میکنیم.

استخراج پین کد سوییچ هیوندای با دیاگ

دیاگ زنیت به صورت خودکار و به سرعت شماره شاسی، نام خودرو، سال تولید و نوع موتور را شناسایی میکند و به ما نمایش میدهد. تایید را لمس میکنیم.

تعریف سوییچ هیوندای و کیا

گزینه “Topolgy” را لمس میکنیم. دیاگ در مورد نوع ایربگ خودرو از ما سوال میکند. این خودرو تک چاشنی است و ما (Airbag (event #1 را انتخاب میکنیم. دیاگ زنیت به سرعت یونیت های خودرو را جستجو میکند و به صورت درختی آنها را در شبکه C-CAN و B-CAN نمایش میدهد. این ویژگی به ما کمک میکند که بدانیم کدام یونیت خودرو در C-CAN و کدام یونیت در B-CAN قرار دارد. یونیت هایی که به رنگ آبی هستند به معنی این است که دیاگ در حال ارتباط با آنها میباشد و یونیت هایی که به رنگ سبز نمایش داده میشود یعنی شناسایی شده اند. همچنین یونیت هایی که خودرو فاقد آن یونیت ها میباشد نیز در انتهای جستجو به رنگ خاکستری در می آیند.

شبکه can هیوندای و کیا

استخراج پین کد ریموت با دیاگ زنیت

پس از اتمام جستجوی یونیت ها در توپولوژی، “SYSTEM SEARCH” را در بالا لمس میکنیم و سپس وارد یونیت ریموت هوشمند IBU-SMK(IBU-Smart Key Unit) میشویم.
استخراج پین کد هیوندا و کیا با دیاگ زنیت

در این یونیت عملیات ویژه را لمس میکنیم و سپس در بین این عملیات “PinCode Reading” را لمس میکنیم.

pin code reading

دستگاه دیاگ زنیت شرایط انجام این عملیات را به ما نمایش میدهد. موتور باید خاموش و سوییچ باز باشد. همچنین دیاگ Z5 باید به اینترنت متصل باشد. تایید را لمس میکنیم.استخراج پین کد سوییچ با دیاگ زنیت

در زمان بسیار کوتاه دیاگ زنیت این کد را در اختیار ما میگذارد. این پین کد را یادداشت میکنیم تا در مراحل بعدی جهت تعریف ریموت از آن استفاده نماییم. همچنین میتوانیم با لمس علامت اسکرین شات (پایین صفحه اولین کلید از سمت راست) آن را ذخیره کنیم. تایید میکنیم تا از این منو خارج شویم.

استخراج پین کد ریموت هوشمند هیوندای ونیو یا دیاگ زنیت

تعریف ریموت هوشمند هیوندای ونیو در دیاگ زنیت

عملیات ویژه یونیت IBU-SMK را وارد میشویم. گزینه Smart Key Code Saving را لمس میکنیم.

تعریف ریموت هیوندای ونیو با دیاگ زنیت

دستگاه زنیت شرایط عملیات را به ما اعلام میکند. موتور باید خاموش و سوییچ را باید ببندیم. پس از اینکه شرایط را محیا نمودیم ، تایید را لمس میکنیم.

تعریف ریموت هیوندای و کیا با دیاگ z5

گزینه PIN را لمس میکنیم و پین کدی که از مرحله قبل دیاگ Z5 در اختیار ما گذاشت را در این قسمت وارد میکنیم. سپس تایید میکنیم.

پین کد ریموت هوشمند هیوندای ونیو با دیاگ زنیت

ریموت اول را روی دکمه استارت قرار میدهیم و دکمه استارت را با ریموت فشار میدهیم. توجه داشته باشید که دکمه استارت باید توسط ریموت فشرده شود و نباید با انگشت آن را بفشاریم.

تعریف ریموت هوشمند هیوندای ونیو با دیاگ زنیت

در صورتی که ریموت دوم نیز در اختیار داشته باشیم تایید میکنیم و همانند ریموت اول آن را روی دکمه استارت فشار میدهیم. پس از اینکه عملیات را برای ریموت دوم انجام دادیم دیاگ زنیت در مورد تعریف ریموت سوم از ما سوال میکند. لغو را لمس میکنیم. در مرحله بعد تعداد ریموتی که برای خودرو تعریف نمودیم را دیاگ Z5 به ما نمایش میدهد. تعداد 2 ریموت برای این خودرو تعریف نمودیم.

تعریف ریموت هیوندای ونیو با دیاگ زنیت

در اینجا استخراج پین کد و تعریف ریموت هوشمند خودرو هیوندای ونیو QX در اینجا به پایان رسید. برای اطمینان با هر دو ریموت درب های خودرو را باز و بسته میکنیم. همچنین با هر ریموت به صورت جداگانه خودرو را روشن میکنیم تا از صحت انجام عملیات اطمینان حاصل کنیم.

برای مشاهده سایر ویدئوهای آموزشی نیلیکار اینجا کلیک کنید. همچنین جهت اطلاع از قیمت دستگاه دیاگ زنیت Z5 لطفا با تلفنهای شرکت تماس حاصل فرمایید. جهت اطلاع از تلفنهای شرکت اینجا کلیک کنید.

 

 

توسط: تاریخ انتشار: 29 آبان 1402دسته بندی: آموزش آنلاین, آموزش هیوندا, تعریف ریموت و سوئیچ, دسته‌بندی نشده, زنیت Z5, ویدئو های آموزشیدیدگاه‌ها برای استخراج پین کد و تعریف ریموت هیوندای ونیو 2017 با دیاگ زنیت بسته هستندبرچسب ها: , ,