در این ویدیو قصد داریم آنتن های مربوط به یونیت ریموت هوشمند را با دستگاه دیاگ زنیت Z5 بررسی کنیم. ممکن است مالک خودرویی به ما مراجعه کند و اعلام نمایید که درب های خودرو با ریموت بسته نمیشود و یا حتما ریموت را باید در هولدر قرار دهد تا خودرو روشن شود. همچنین مشتری داشته باشیم که با عیب عدم کارکرد صحیح دکمه های روی درب به ما مراجعه کنند. در این حالت باید ریموت و آنتن ها را عیب یابی کنیم. اگر بخواهیم طبق نقشه برق سیم کشی و آنتن ها را چک نماییم باید زمان زیادی جهت بررسی نقشه برق صرف کنیم. همچنین بازدید فیزیکی سیم کشی و آنتن ها و باز نمودن تریم های داخلی وقت زیادی از ما تلف خواهد کرد. با یک دستگاه تخصصی قبل از اینکه تریم را باز و نقشه برق را چک نماییم میتوانیم آنتن های ریموت هوشمند را به سرعت چک نماییم.

در دستگاه دیاگ تخصصی این امکان برای ما فراهم شده است که در کمترین زمان و به سرعت بتوانیم هر کدام از آنتن ها را بررسی و عیب یابی کنیم. دستگاه دیاگ زنیت Z5 یک دیاگ تخصصی است که به راحتی در عملیات عیب یابی سیستم ریموت هوشمند به ما کمک میکند. شرکت EZDS این دیاگ قدرتمند در سال 2022 به بازار عرضه نمود. در ادامه نحوه عیب یابی آنتن های ریموت هوشمند را با دیاگ حرفه ای زنیت Z5 با هم میبنیم.

.

نحوه تست آنتن های ریموت کادنزا با دیاگ زنیت

خودرو را خاموش میکنیم و سوییچ را میبندیم. کابل دستگاه دیاگ را به پورت OBD-II خودرو متصل میکنیم و سپس سوییچ را باز میکنیم.

انتخاب کیا کادنزا در دیاگ زنیت

از منو عیب یابی وارد میشویم و برند “کیا” را انتخاب و سپس گزینه “انتخاب دستی” را لمس میکنیم.

تست آنتن اتاق کیا کادنزا با دستگاه دیاگ

سپس بازار خودرو یعنی “KIA General” را وارد میشویم. حرف C را که ابتدای نام CADENZA میباشد را لمس میکنیم تا راحت تر بتوانیم گزینه CADENZA(VG) (2010~2016) پیدا نماییم و انتخاب کنیم.

عیب یابی ریموت کیا کادنزا با دیاگ زنیت

تست آنتن های کیلس با دیاگ Z5

یونیت SMK(Smart Key Unit) را در بین یونیت های خودرو کیا کادنزا انتخاب میکنیم و سپس “تایید” میکنیم.

یونیت کیلس کیا کادنزا در دیاگ زنیت

عملیات ویژه را لمس میکنیم و لیست عملیات های ویژه باز میگردد.

تست آنتن های ریموت هوشمند کیا کادنزا با دیاگ زنیت

گزینه Interior Antenna 1 را جهت بررسی آنتن شماره 1 داخل اتاق لمس میکنیم.

تست آنتن داخل اتاق با دیاگ زنیت

در این مرحله دستگاه دیاگ شرایط انجام این عملیات را به ما گوش زد میکند. سوییچ باید بسته باشد و ریموت را خارج از خودرو باید قرار دهیم. شرایط را محیا میکنیم و سپس تایید را لمس میکنیم.

تست دستگیره درب کیا کادنزا با دیاگ زنیت

در مرحله بعد دستگاه به ما اعلام میکند که برای انجام این تست باید ریموت را بین جاسیگاری و شیفتر دنده قرار دهیم. پس از اینکه ریموت هوشمند را در نزدیکی جا سیگاری قرار دادیم تایید را لمس میکنیم.

تست آنتن داخل اتاق کیلس کیا کادنزا با دیاگ زنیت

در صورتی که آنتن داخلی شماره یک سالم باشد پیام It has been completed ( به معنی تست کامل شد) را مشاهده میکنیم. سپس تایید را لمس میکنیم.

تست آنتن کیلس کیا کادنزا با دستگاه z5

برای تست آنتن دوم داخلی گزینه Interior Antenna 2 لمس میکنیم. مانند آنتن شماره یک داخلی سوییچ را میبیندیم و تایید میکنیم.

تست آنتن داخل صندوق هیوندای با دیاگ زنیت

دستگاه زنیت Z5 به ما اطلاع میدهد که برای این تست باید ریموت هوشمند را روی کنسول وسط (و یا جلوی کنسول) قرار دهیم. شرایط را مهیا میکنیم و تایید را لمس میکنیم.

تست آنتن کیلس با دستگاه دیاگ

در صورتی که تست آنتن دوم داخل اتاق نیز موفق باشد “تست کامل شد” را میتوانیم ببینیم. تایید میکنیم تا از قسمت تست آنتن دوم خارج شویم.

تست آنتن های دستگیره درب با دیاگ

تست آنتن های صندوق عقب و دستگیره های درب با دیاگ Z5

همچنین میتوانیم به همین شکل سایر آنتن های خودرو مانند آنتن داخل محفظه صندوق عقب (Trunk Antenna)، آنتن قرار گرفته پشت سپر عقب (Bumper_Tailgate Antenna)، آنتن دستگیره درب راننده(Driver Door Handle Antenna) و آنتن دستگیره درب سرنشین(passenger Door Handle Antenna) را تست نماییم.

تست آنتن ریموت هوشمند با دیاگ زنیت

توجه داشته باشید که برای اینکه بتوانیم به درستی آنتن های خودرو را تست نماییم باید دقیقا ریموت هوشمند را محلی قرار دهیم که دستگاه دیاگ نمایش میدهد. این محل تقریبا در نزدیکی آنتن مورد نظر میباشد. بهتر است جهت عیب یابی دقیق تر گزینه عیب یابی را نیز لمس کنیم تا از عدم وجود کد خطا در این سیستم مطمئن شویم.

برای مشاهده سایر ویدئوهای آموزشی نیلیکار اینجا کلیک کنید. همچنین جهت اطلاع از قیمت دستگاه دیاگ زنیت Z5 لطفا با تلفنهای شرکت تماس حاصل فرمایید. جهت اطلاع از تلفنهای شرکت اینجا کلیک کنید.

توسط: تاریخ انتشار: 29 مهر 1402دسته بندی: آموزش آنلاین, آموزش کیا, دسته‌بندی نشده, زنیت Z5, ویدئو های آموزشیدیدگاه‌ها برای تست آنتن های ریموت هوشمند کیا کادنزا با دیاگ زنیت Z5 بسته هستندبرچسب ها: , ,