در این ویدیو قصد داریم تست نشتی برق ولتاژ بالا (HIGH VOLTAGE) هیوندای سوناتا LF هیبرید مدل 2017 را با دیاگ زنیت Z5 انجام دهیم. همانطور که میدانید خودرو های هیبرید دارای مدارات برق ولتاژ بالا میباشند که اثر آسیب های فیزیکی و نفوذ آب دچار نشتی برق و ضعیف شدن عایق الکتریکی میشوند. ممکن است این نشتی برق بین قطعات ولتاژ بالا و یا بدنه خودرو باشد که خطر برق گرفتگی برای سرنشینان و تکنسین وجود دارد.  خرابی در سیستم هیبرید باعث ایجاد آسیب های بعدی و به خطر افتادن جان سرنشینان و تکنسین این خودرو میشود. پس باید بعد از انجام هرگونه تعمیرات و یا تعویض یک قطعه ولتاژ بالا در سیستم هیبرید تست نشتی برق را انجام دهیم. این تست را میتوانیم توسط دستگاه دیاگ زنیت به راحتی و با صرف کمترین زمان انجام دهیم.

دیاگ زنیت Z5 یک دیاگ نسل پنجم است که در سال 2022 توسط شرکت EZDS به بازار عرضه شد. این دیاگ با جستجوی اتوماتیک شماره شاسی و تنها با لمس چند گزینه به آسانی میتواند به ما در نشت یابی برق ولتاژ بالا و عیب یابی آن کمک بسزایی کند. در ادامه نشت یابی برق فشار قوی سیستم هیبرید خودرو هیوندای سوناتا LF را باهم میبینیم.

نحوه تست نشتی برق هیوندای سوناتا LF هیبرید با دیاگ زنیت Z5

انتخاب اتوماتیک هیوندای سوناتا هیبرید در دیاگ زنیت

سوییچ خودرو را میبنیدیم. سپس کابل دستگاه دیاگ را به پورت عیب یابی 16 پین OBD-II خودرو متصل میکنیم. سپس سوییچ را باز میکنیم.

در صفحه اصلی نرم افزار زنیت، گزینه “عیب یابی ” را وارد میشویم.

عیب یابی هیوندای سوناتا با دیاگ زنیت

برند هیوندای را انتخاب میکنیم. سپس بازار مقصد خودرو یعنی HYUNDAI general را وارد میشویم.

انتخاب خودکار هیوندای سوناتا هیبرید در دیاگ

دیاگ زنیت Z5 به سرعت خودرو سوناتا هیبرید LF را به صورت خودکار در کمترین زمان شناسایی کرده و شماره شاسی خودرو به همراه سال تولید، نوع موتور و نام خودرو را به ما نمایش میدهد. موارد را بررسی میکنیم و سپس “تایید” را لمس میکنیم.

عیب یابی سوناتا ال اف هیبرید با زنیت

نحوه تست نشتی برق ولتاژ بالا سوناتا هیبرید با دستگاه Z5

در بین ایسیو های خودرو گزینه BMS(HEV Battery System) را که مربوط به سیستم باتری هیبرید میباشد را وارد میشویم. سپس گزینه HEV Battery System را میبینیم و آن را “تایید” مینماییم.

تست برق سوناتا هیبرید با دیاگ زنیت

در این یونیت وارد “عملیات ویژه” میشویم و گزینه “عملیات تشخیص نشتی عایق” (Isolation Breakdown Detection Function) را لمس میکنیم.

تست نشتی عایق برق سوناتا هیبرید با جی اسکن

دستگاه زنیت شرایط انجام این تست را به ما خاطر نشان میکند. سوییچ خودرو باید باز باشد و خودرو در حالت آماده به کار نباشد. یعنی علامت READY در پشت آمپر روشن نباشد. همچنین دستگاه اعلام میکند در صورتی که در یک خودرو هیبرید نشتی برق و یا آسیب به عایق برق خودرو رسیده باشد، این تست را انجام میدهیم. “تایید” میکنیم و به مرحله بعد میرویم.

بررسی عایق بندی برق های ولتاژ سوناتا هیبرید با دیاگ

دستگاه زنیت Z5 شروع به بررسی نشتی عایق برق ولتاژ بالا این خودرو میکند. این تست ممکن است چند دقیقه زمان ببرد. صبر میکنیم تا تست انجام شود.

نشتی برق هیبرید سوناتا هیبرید LF

پس از انجام تست دیاگ زنیت در مورد عدم وجود و یا وجود نشتی و قطعاتی که امکان نشت برق در آن ها محتمل است را به ما نمایش میدهد. در صورتی که دستگاه دیاگ قطعه و قطعاتی را که امکان وجود نشتی برق و ضعیف شدن عایق در آنان نمایش داد باید با دقت و به همراه تجهیزات ایمنی مختص سیستم های ولتاژ بالا، عیب یابی را انجام دهیم.

تست باتری های ولتاژ هیبرید سوناتا با یداگ زنیت

در اینجا تست نشتی یابی سیستم ولتاژ بالا خودرو سوناتا هیبرید LF با دیاگ زنیت Z5 به پایان رسید. برای مشاهده سایر ویدئوهای آموزشی نیلیکار اینجا کلیک کنید. همچنین جهت اطلاع از قیمت دستگاه دیاگ زنیت Z5 لطفا با تلفنهای شرکت تماس حاصل فرمایید. جهت اطلاع از تلفنهای شرکت اینجا کلیک کنید.

توسط: تاریخ انتشار: 15 تیر 1402دسته بندی: آموزش هیوندا, دسته‌بندی نشده, زنیت Z5, ویدئو های آموزشیدیدگاه‌ها برای تست نشتی برق هیوندای سوناتا LF هیبرید با دیاگ زنیت بسته هستندبرچسب ها: , ,