در این ویدیو قصد داریم دور آرام موتور نیسان ماکسیما را با دیاگ زنیت تنظیم نماییم. بعضا ممکن است مراجعه خودرو نیسان ماکسیما را داشته باشیم که مالک آن اذعان کند دور آرام موتور خودرو به صورت غیر عادی بالا و یا بسیار پایین میباشد. ابتدا باید بررسی نماییم که آیا دلیل پایین و یا بالا بودن دور موتور وجود اشکال در موتور میباشد یا صرفا با تنظیم مشکل برطرف خواهد شد.

همانطور که میدانید پایین بودن دور موتور باعث ایجاد لرزش، فشار بر روی دینام، کمپرسور کولر(در صورت استفاده از کولر) و در نهایت فشار بر روی موتور خودرو خواهد بود. همچنین دور بالا در حالت دور آرام باعث بالا رفتن مصرف سوخت و افزایش دمای موتور میشود. در این حالت نیاز داریم که دور آرام این خودرو را به کمک دستگاه دیاگ تنظیم نماییم. دیاگ زنیت یک دیاگ نسل پنجم است که در سال 2022 به بازار عرضه شده است و به آسانی با صرف کمترین زمان میتوانیم دور آرام خودرو نیسان ماکسیما را تنظیم نماییم. در ادامه نحوه تنظیم دور آرام نیسان ماکسیما را با دیاگ زنیت میبینیم.

 

تنظیم دور آرام موتور نیسان ماکسیما با دیاگ زنیت Z5

محل سوکت عیب یاب نیسان ماکسیما

سوکت عیب یاب OBD-II خودرو نیسان ماکسیما زیر داشبورد در نزدیکی جعبه فیوز میباشد.

سوکت عیب یابی OBD نیسان ماکسیما

انتخاب خودرو نیسان ماکسیما در دیاگ زنیت

منو “عیب یابی ” را لمس میکنیم. در لیست خودرو ساز ها برند “نیسان” را وارد میشویم.

عیب یابی ماکسیما با جی اسکن

مقصد صادرات خودرو یعنی “بین الملل” را انتخاب میکنیم. سپس نوع کانکتور خودرو را کلیک میکنیم. این خودرو مجهز به پورت عیب یابی 16 پین میباشد. پس گزینه “کانکتور 16 پین” را وارد میشویم.

تنظیم موتور ماکسیما با زنیت

“همه مدل ها” را انتخاب میکنیم. توجه داشته باشید در دستگاه دیاگ زنیت Z5 در برند نیسان نیازی به انتخاب نام خودرو و سال تولید آن نداریم و همین نکته باعث افزایش سرعت عیب یابی خواهد شد.

تنظیم نیسان ماکسیما با دیاگ

نحوه تنظیم دور آرام نیسان ماکسیما در دیاگ زنیت Z5

در بین یونیت های نمایش داده شده، یونیت موتور را انتخاب میکنیم.

یونیت موتور نیسان ماکسیما

وارد پارامترهای موتور میشویم و مقدار پارامتر دمای آب را بررسی میکنیم. در نظر داشته باشید که شرایط این عملیات باید به صورت موتور گرم انجام شود.(بهتر است که دمای آب موتور بیش از 80 درجه سانتی گراد باشد)

پارامتر نیسان ماکسیما

پس از اینکه از گرم بودن موتور اطمیان حاصل نمودیم، عملیات ویژه در یونیت موتور را کلیک میکنیم.

تنظیم موتور نیسان ماکسیما با دستگاه

گزینه “تنظیم دور موتور در حالت دور آرام” را از منو عملیات ویژه انتخاب میکنیم.

تنظیم دور آرام نیسان ماکسیما با دیاگ زنیت

دیاگ زنیت Z5 برای تنظیم دور موتور در حالت دور آرام خودرو نیسان ماکسیما شرایط این عملیات را خاطر نشان میکند. در نظر داشته باشید که موتور باید روشن و در حالت دور آرام باشد. همچنین موتور باید گرم باشد و بار اضافی بر روی موتور نباشد(کولر و چراغ ها و سایر تجهیزات جانبی نباید روشن باشند). دیاگ زنیت در این مرحله یاد آور میشود که انجام این عملیات در هر سرویس دوره ای ضروری نیست و صرفا در صورتی که دور موتور در حالت دور آرام، کم و یا زیاد بود این عملیات را میتوانیم انجام دهیم.

تنظیم دور آرام نیسان ماکسیما با دیاگ زنیت

پس از اینکه شرایط عملیات را محیا نمودیم “تایید” را انتخاب میکنیم. در صورتی که بخواهیم دور موتور را افزایش دهیم گزینه +> ( گزینه F4) را لمس میکنیم و در صورتی که بخواهیم دور موتور در حالت دور آرام را کاهش دهیم از گزینه <- (گزینه F3) استفاده مینماییم. پس از افزایش و یا کاهش دور موتور مقداری که دور موتور باید اصلاح شود را در قسمت مقدار کنونی میتوانیم ببینیم. بهتر است برای اطمینان از میزان دور موتور در حالت دور آرام مجدد وارد پارامتر ها شویم و پارامتر دور موتور خودرو را بازدید نماییم.

تنظیم دور آرام موتور نیسان ماکسیما

در اینجا تنظیم دور موتور در حالت دور آرام نیسان ماکسیما با دیاگ زنیت Z5 به پایان رسید. در نظر داشته باشید که پس از تنظیم دور موتور از کارکرد صحیح، منظم و صاف موتور در حالت دور آرام اطمینان حاصل نماییم.

برای مشاهده سایر ویدئوهای آموزشی نیلیکار اینجا کلیک کنید. همچنین جهت اطلاع از قیمت دستگاه دیاگ زنیت Z5 لطفا با تلفنهای شرکت تماس حاصل فرمایید. جهت اطلاع از تلفنهای شرکت اینجا کلیک کنید.

توسط: تاریخ انتشار: 11 تیر 1402دسته بندی: آموزش نیسان, دسته‌بندی نشده, زنیت Z5, ویدئو های آموزشیدیدگاه‌ها برای تنظیم دور آرام موتور نیسان ماکسیما با دیاگ زنیت بسته هستندبرچسب ها: , ,