آموزش ریست یا خاموش کردن چراغ سرویس ( آچار) در خودروی چری تیگو 7

در این مقاله به شما آموزش میدهیم که چطور چراغ سرویس یا همان چراغ آچار که هر از چندگاهی در خودروی تیگو 7 روشن میشود را خاموش کنید. از آنجایی که انجام سرویسها جزو اقدامات ضروری و مهمی میباشد که در زمان مشخص و بدون تاخیر باید انجام شود در این خودرو در زمان مقرر پیغامی نمایش داده میشود تا راننده نسبت به انجام آن اقدام کند.

بخشهای مختلف صفحه کیلومتر خودروی تیگو 7

صفحه کیلومتر خودرو در حالت عادی به شکل زیر میباشد:
 
صفحه کیلومتر تیگو 7
 
طرح شماتیک صفحه کیلومتر مطابق با تصویر زیر است. که قسمتهای مختلف آن مشخص شده است.
صفحه کیلومتر تیگو 7
 

یک صفحه نمایشگر رنگی و چند منظوره در قسمت وسط قرار دارد. این صفحه نمایشگر رنگی نیز دارای چند بخش است که در تصویر زیر نشان داده شده است.


 

پس از روشن شدن دکمه استارت، سیستم صفحه کیلومتر پس از اتمام خود ارزیابی اگر تشخیص دهد که زمان سرویس دوره ای فرا رسیده است، علامت آچار را در ناحیه B نمایش خواهد داد.  دراین حالت صفحه نمایشگر رنگی به شکل زیر تغییر خواهد کرد. همچنین پیغامهای مرتبط با سرویس را در صفحه شرایط خودرو میتوانید مشاهده کنید که  در این حالت پیغام “Please maintain the vehicle” نیز نمایش داده خواهد شد.


علامت فوق به معنای این است که راننده میبایست در اولین زمان ممکن نسبت به انجام سرویسهای دوره ای اقدام کند تا به خودرو آسیبی وارد نشود.

درصورتی که تعمیرکار هستید:

هنگامی که علامت فوق را مشاهده کردید میبایست نسبت به انجام سرویس دوره ای اقدام کنید. سپس با کمک دستگاه دیاگ جی اسکن نسبت به بررسی کدهای خطای خودرو اقدام نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر و قیمت دستگاه دیاگ جی اسکن اینجا کلیک کنید. تمام سیستمها را چک کنید که آیا خطایی وجود دارد یا خیر. در صورتی که خطایی وجود نداشت چراغ آچار (چراغ سرویس) را به روش زیر خاموش (ریست) نمایید.

درصورتی که مالک خودرو هستید:

هنگامی که علامت فوق را مشاهده کردید سرویس دوره ای را انجام دهید. باتوجه به کیفیت پایین روغنهای موجود و توزیع روغنهای تقلبی در سطح کشور، همواره پس از انجام سرویس روغن، با دیاگ شخصی خود نسبت به چک کردن کدهای خطای خودرو اقدام کنید. تا از صحت عملکرد سیستم موتور اطمینان حاصل کنید. اگر هنوز دیاگ شخصی مخصوص به خودروی خود را خریداری نکرده اید جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده قیمت  دیاگ شخصی و بلوتوثی موبیکار اینجا کلیک کنید.
در صورتی که پس از انجام  تست دیاگ، کد خطای مربوط به فشار روغن یا مقدار روغن موتور مشاهده شد بلافاصله خودرو را خاموش کنید. مقدار روغن موتور را با گیج مخصوص آن بررسی نمایید که کمتر از حد مجاز نباشد. زیر خودرو را بررسی کنید که نشتی روغن وجود نداشته باشد. پس از برطرف شدن خطا، به روش زیر نسبت به ریست  کردن چراغ سرویس اقدام کنید.

ریست کردن چراغ سرویس (خاموش کردن چراغ آچار)

برای ریست کردن چراغ سرویس، زمانی که دکمه استارت خاموش است و یا در موقعیت ACC  قرار دارد، مطابق با تصویر زیر دکمه شماره 2 که روی غربیلک فرمان قرار دارد را فشار داده و نگه دارید. همزمان دکمه استارت را روشن کنید. دکمه شماره 2 را تا زمان خاموش شدن چراغ آچار به حالت فشرده نگه دارید. پس از خاموش شدن چراغ آچار ، دکمه شماره 2 را رها کنید.

تیگو 7
 
نکته مهم: چراغ آچار را فقط پس از انجام سرویسهای دوره ای خاموش کنید.
نکته: فاصله کیلومتری تعریف شده برای سرویسهای دوره ای با قطع و وصل کردن باتری پاک نمیشود و تغییر نمیکند.

توسط: تاریخ انتشار: 31 مرداد 1400دسته بندی: آموزش MVM و چری, آموزش آنلاین, دسته‌بندی نشده, سرویس دوره‌ایدیدگاه‌ها برای خاموش کردن چراغ آچار (سرویس) چری تیگو 7 بسته هستندبرچسب ها: , , ,