بهترین دیاگ تعمیرگاههای ایران

امروزه در زمینه تعمیر خودرو، یکی از ابزارهایی که تبدیل به اصلی ترین گزینه در پروسه عیب یابی خودرو شده است دستگاه دیاگ (عیب یاب) است. داشتن یک دستگاه دیاگ خوب برای تعمیرکاران خودرو یک نیاز اساسی است و بیشتر تعمیرکاران به دنبال خرید بهترین دستگاه دیاگ با مناسب ترین هزینه هستند.

دیاگ جی اسکن 3 محصول قدرتمند کشور کره جنوبی است و توانسته است همواره جزو بهترین دیاگ ها در زمینه عیب یابی انواع مختلف خودروباشد. دیاگ جی اسکن 3 از بهترین محصولات مولتی برند حال حاضر جهان در زمینه عیب یابی خودرو است و مانند نسل های پیشین (جی اسکن 1- جی اسکن 2) این دستگاه دیاگ نیز با پشتیبانی کامل از خودروهای حال حاضر دنیا توسط شرکت نیلی کار به بازار ایران ارائه شده است.

به طور خلاصه دیاگ جی اسکن 3 یک دیاگ بر پایه اندروید که به یک پردازنده قدرتمند 2.1 گیگاهرتزی تجهیز شده است. این دیاگ قدرتمند علاوه بر داشتن امکانات دقیق و پیشرفته عیب یابی، قابلیت هایی همچون: امکان  برنامه ریزی با استفاده از پروتکل j2534، سازگاری با برق 24 ولت خودروهای سنگین و عیب یابی خودروهای سنگین، قابلیت جستجو در اینترنت ، جستجو و شناسایی خودکار انواع خودروها، تعریف کلید و سوئیچ برندهای مختلف و….. در این محصول جدید گنجانده شده است.

Group 3 Front

 

چرا دیاگ جی اسکن هواره یکی از بهترینهای بازار بوده است؟

همانطور که می دانید دیاگ های مولتی برند بسیار زیادی در بازار ایران وجود دارند. اما آیا هر دیاگ مولتی برندی توانایی عیب یابی صحیح را دارد؟ میتواند اطلاعات درستی را از خودرو به ما نشان دهد؟ آیا پشتیبانی مناسبی از آن دستگاه دیاگ وجود دارد؟ آیا آموزش و دوره های تخصصی برای آن وجود دارد؟ و سوالاتی اینچنینی معمولا در هنگام خرید یک دستگاه دیاگ ذهن ما را درگیر می کند. 

عیب یابی دقیق

بسیاری از دیاگ های موجود در بازار دارای منو های کاملی برای عیب یابی هستند. اما نکته اصلی برای خرید و استفاده از این دستگاهها این است که، آیا میتوانند کلیه عملیات عیب یابی و رفع عیب خودروهای امروزی را به درستی و بدون خطا انجام دهند؟ 

دیاگ جی اسکن 3 همانند محصولات قدیمی این شرکت برای یک عیب یابی دقیق و حرفه ای ساخته شده است. این دیاگ جدید با داشتن قابلیت ها و توانایی های بی نظیری همچون:

شناسایی و انتخاب خودکار خودروهای گوناگون بنز، بی ام و، هیوندای، کیا، پژو، مزدا، میتسوبیشی و… – قابلیت کدینگ ایسیو های ایربگ، کنترل پایداری، پشت آمپر و… – انجام تعریف کلید و ریموت خودروهای مختلف – نمایش اطلاعات پارامترهای ایسیو به صورت صحیح و درست و با حالت های نمایشی گوناگون و…. برخی از قابلیت های این دیاگ قدرتمند هستند.

ساخته شده برای حرفه ای ها

شناسایی خودکار خودرو 2

شناسایی خودکار خودروها

در دیاگ جی اسکن 3 به دو روش خودکار  و دستی می توان خودروها را شناسایی و انتخاب کرد. در شناسایی خودکار، خودرو به صورت خودکار توسط این دیاگ قدرتمند شناسایی شده و دستگاه دیاگ به آن وصل می شود. در شناسایی دستی نیز با دانستن اطلاعات اولیه خودرو همچون: شماره شاسی، سال ساخت، نام مدل، نوع موتور و غیره امکان انتخاب دقیق خودرو وجود دارد. توصیه ما به شما استفاده از روش خودکار خواهد بود اما در صورتی که تمایل دارید تا خودروها را بیشتر بشناسید و اطلاعات خود را محک بزنید می توانید از روش دستی نیز استفاده کنید.

 

 جستجوی خودکار سیستم ها و کدهای خطا

 

جستجوی خودکار سیستم ها و کدهای خطا

هنگامی که با دیاگ به یک ایسیو وصل می شوید خواندن صحیح و دقیق کدهای خطا از موارد کلیدی آن دیاگ محسوب می شود. جی اسکن 3 به صورت خودکار کلیه ایسیو های خودرو را بررسی می کند و در صورت داشتن کد خطا آن را به شما نمایش می دهد و از همین منو دسترسی های لازم جهت رفع و بررسی عیب را نیز به شما می دهد. 

 

 گزارش گیری از روند تعمیرات

 

امکان گزارش گیری کامل از مراحل عیب یابی

امروزه  با دسترسی همه به حجم عظیم اطلاعات موجود در اینترنت  بسیاری از مالکین خودروها هنگامی که خودرویشان دچار ایراد و مشکلی  می شود با جستجو در اینترنت اطلاعاتی را به دست می آورند و سپس به تعمیرگاه مراجعه میکنند. در برخی موارد دانش فنی کم این افراد و تکیه بر اطلاعات موجود در اینترنت کمی کار را برای مکانیک به جهت تفهیم عیب و رفع عیب برای مشتری سخت می کند. 

دیاگ هوشمند جی اسکن 3 امکان گزارش گیری از کلیه فرآیندهای عیب یابی چه در مرحله پیدا کردن خطا و ایراد ها و چه در مرحله رفع عیب و پس از آن را در قالب یک فایل PDF را به شما می دهد. با این قابلیت بسیار مهم مکانیک دارنده ی دیاگ جی اسکن 3 می تواند به سادگی اقدام به توضیح کلیه مراحل عیب یابی و رفع عیب برای مشتری کند و در صورت نیاز از آن پرینت بگیرد.

 

 حالت نمایش گراف سریع و بدون خطا

 نمایش اطلاعات به صورت واضح در یک صفحه

 

حالت نمایش گراف سریع و بدون خطا 

در مراحل عیب یابی خودروها برخی مواقع لازم است تا بتوانید نمودار یک پارامتر را تحلیل کنید، مقایسه کنید، مقدار آن را بدون تاخیر و در لحظه ببینید و… در بسیاری از دیاگ ها امکان مقایسه و بررسی بدون تاخیر و لحظه ای پارامترها وجود ندارد و حتی برخی از انواع دیاگ های مولتی برند مقادیر پارامترها را نیز درست نشان نمی دهند. در دیاگ قدرتمند جی اسکن 3 تجربه نشان دادن نمودارها بدون تاخیر و به صورت کاملاً واضح و لحظه ای، همراه با تنظیم خودکار و دائمی حدود بالایی و پایینی پارامتر به کاربر امکان یک مقایسه دقیق و بررسی کامل را برای داده های مختلف می دهد. این قابلیت می تواند در فرآیند عیب یابی بسیار حائز اهمیت و کلیدی باشد.

نمایش توضیحات خطا به صورت واضح و کامل

نمایش توضیحات به صورت کامل در یک صفحه

صفحه نمایش 10.1 اینچی رزولوشن بالای این دستگاه دیاگ اجازه نمی دهد تا هیچ اطلاعاتی از دید شما پنهان بماند و به عنوان مثال امکان نمایش کدهای خطا با توضیحات کامل را می دهد پس شما هیچوقت اطلاعاتی را از دست نخواهید داد.

برای اطلاع بیشتر از عملکرد، قابلیت و راهنمای استفاده از جی اسکن 3 می توانید بر روی لینک زیر کلیک کنید و دفترچه راهنمای سریع جی اسکن 3 را دانلود کنید.

j2534

 

قابلیت J2534 Pass-Thru

تا به حال امکان برنامه ریزی و آپدیت ایسیو های خودروها قابلیتی بود که تنها با استفاده از پروگرمر ها و دستگاه های OEM (اصلی) قابل انجام بوده است. اما دیاگ قدرتمند جی اسکن 3 امکان برنامه ریزی با استفاده از پروتکل J2534 را در خود دارد. این دیاگ قدرتمند امکان پشتیبانی از برنامه ریزی ایسیو هر دو خودروساز هیوندای و کیا را در حال حاضر به صورت کامل دارد.

این قابلیت عیب یابی با برنامه اصلی یا  J2534 در دستگاه جی اسکن 3 فراهم می باشد، به این معنی که شما می توانید، برنامه اصلی عیب یابی یا OEM را بر روی لب تاپ خود نصب کنید و سپس لب تاپ خود را با کابل USB به دیاگ جی اسکن 3 متصل نمایید، در حالی که کابل OBD دیاگ Gscan3 به پورت عیب یابی خودرو متصل است، گزینه ی J2534 را در دستگاه جی اسکن 3 خود فعال کنید، دراین زمان Gscan3 رابط و اینترفیس برنامه ی عیب یابی اصلی نصب شده روی لب تاپ شما و خودرو می شود و شما به راحتی می توانید، مانند دستگاه دیاگ اصلی عیب یابی و برنامه ریزی را برای خودروهای مذکور انجام دهید.

 

 اطلاعات لاگ

 

لاگ گرفتن از داده ها و سیستم بازخورد

در دیاگ جی اسکن 3 به جهت بهبود کارایی دستگاه، در صورتی که مشکلی در ارتباط و عیب یابی وجود داشته باشد با استفاده از منوی خود دستگاه می توان لاگ مستقیم از اطلاعات ارتباطی بین دستگاه و خودرو گرفت. سپس آن را مستقیماً برای مهندسین ارسال نمود تا نسبت به برطرف نمودن مشکل اقدام شود. معمولا سعی می شود تا در کمترین زمان ممکن ایراد برطرف و فایل اصلاحی ارسال گردد.

آپدیت (به روز رسانی)

 

به روز رسانی هوشمند

به روز بودن برنامه های عیب یابی در امر عیب یابی و رفع عیب یکی از مهمترین نکات است. جی اسکن 3 با دارا بودن به روز رسانی هوشمند به شما امکان به روز رسانی برنامه های دستگاه را با رابطی بسیار ساده و قابل فهم می دهد. در این قسمت شما می توانید بر حسب اولویت نسخه ها قدیمی و جدید را مستقیماً از خود سرور شرکت جی اسکن دریافت کنید.

عیب یابی خودکار

 

قابلیت عیب یابی خودکار

دستگاه دیاگ قدرتمند جی اسکن 3 قابلیت عیب یابی خود را نیز دارد و هر زمانی که ارتباط قطع شود و جی اسکن 3 نتواند به خودرو وصل شود. این دستگاه می تواند تشخیص دهد که مشکل از کجا است و آن را به شما نشان می دهد.

قابلیت J2534 pass thru

قابلیت برنامه ریزی در پروتکل j2534 pass thru (قابلیت برنامه ریزی خودروها)

به طور ساده این پروتکل در واقع نوعی رابط فیزیکی مترجم است که زبان برنامه های اصلی هر خودروساز را که بر روی کامپیوتر شخصی (PC) وجود دارد، با استفاده  از استاندارد های هر خودروساز به زبان قابل فهم برای ایسیو تبدیل می کند. 

در حال حاضر در دیاگ جی اسکن 3 این پروتکل برای خودروهای هیوندای و کیا به صورت کامل قابل استفاده است و میتوان با استفاده از دیاگ جی اسکن 3 کلیه کارهای مرتبط با برنامه ریزی و آپدیت ایسیو را برای این خودروها انجام داد. اما در ارتباط با دیگر خودروها در حال حاضر استانداردهای  CAN-Bus ، KWP2000 و ISO 9141 برای دیاگ جی اسکن 3 در نظر گرفته شده است که با استفاده از این استاندارد طیف گسترده ای از خودروهای دیگر را نیز می توان با این دیاگ قدرتمند برنامه ریزی کرد از جمله: بنز، بی ام و، تویوتا، لکسوس، جی ام، پورشه، ولوو، هوندا و… .

هنگامی که شما بر روی منو J2534 در در صفحه اصلی کلیک کنید دو گزینه به شما نمایش داده خواهد شد، یک گزینه برای خودروهای هیوندای و کیا و دیگری برای دیگر خودروها. با استفاده از این قسمت شما می توانید عملیاتی همچون برنامه ریزی ایسیو و یا آپدیت ایسیو و… را انجام دهید.

دیاگ جی اسکن 3

 

زمانی که شما از برنامه J2534 برای خودروهای به غیر از هیوندای و کیا بخواهید استفاده کنید نیاز است تا این برنامه با استفاده از اینترنت به شرکت متصل شود تا کارشناسان ما با استفاده از برنامه های اصلی اقدام به برنامه ریزی و یا آپدیت ایسیو مربوطه کنند برای استفاده از این قابلیت نیاز به یک اینترنت با سرعت مناسب است. 

قابلیت عیب یابی در پروتکل j2534 pass thru (قابلیت عیب یابی با استفاده از برنامه های اصلی)

در دیاگ جی اسکن 3 قابلیت عیب یابی با استفاده از برنامه اصلی هر برند خودروسازی وجود دارد. همانطور که در بالا اشاره کردیم، با استفاده از پروتکل j2534 دیاگ جی اسکن 3 و برنامه اصلی عیب یابی که روی کامپیوتر خود نصب کرده اید، می توانید به راحتی و همانند برنامه نمایندگی اصلی خودرو را عیب یابی کنید. مراحل کار به این ترتیب است که شما برنامه اصلی عیب یابی هر خودروساز را ه بر روی لپ تاپ خود نصب می کنید سپس می توانید با استفاده از دیاگ جی اسکن 3 و اجرای پروتکل j2534 خودرو خود را با برنامه اصلی مربوط به آن عیب یابی کنید. 

این قابلیت در حال حاضر با برنامه اصلی خودروهای: xentry (برنامه اصلی خودروسازی بنز)، icom (برنامه اصلی خودروسازی بی ام و)، vida (برنامه اصلی خودروسازی ولوو)، IDS (برنامه اصلی خودروسازی لندرور و جگوار)، techstream (برنامه اصلی خودروسازی تویوتا و لکسوس)، GDS2 (برنامه اصلی خودروسازی جنرال موتورز)، HDS (برنامه اصلی خودروسازی هوندا)، consult 3 (برنامه اصلی خودروسازی نیسان اینفینیتی)، piwis (برنامه اصلی خودروسازی پورشه) سازگاری دارد و می توانید با استفاده از دیاگ قدرتمند جی اسکن 3 از برنامه های اصلی برای عیب یابی این خودرو ها استفاده کنید.

در شکل زیر نحوه ارتباط به صورت ساده و با استفاده از اینترنت نشان داده شده است. همچنین شما می توانید با اتصال مستقیم کابل از لپ تاپ به جی اسکن 3 (به جای استفاده از بستر اینترنتی) و اجرای پروتکل j2534 از این قابلیت استفاده کنید و با استفاده از برنامه اصلی عیب یابی خودرو خود را انجام دهید.

 

نرم افزار عیب یابی حرفه ای

دیاگ جی اسکن 3 همچون نمونه های قبلی محصول شرکت کره ای Git  میباشد. این محصول به جهت همکاری تنگاتنگ شرکت GIT با شرکت های هیوندای و کیا در مراکز تعمیراتی این دو برند برای عیب یابی استفاده می گردد، به همین جهت دیاگ جی اسکن 3 برنامه‌ی اصلی خودرو های هیوندا و کیا را در دسترس خریداران خود قرار می‌دهد. نمایندگی‌ های این دو برند خودروسازی نیز در تمام شعب خود در سراسر دنیا از محصولات عیب یابی شرکت GIT و دیاگ جی اسکن (Gscan) به عنوان دستگاه عیب یاب اصلی استفاده می‌کنند.

 

شرکت نیلی کار به عنوان نماینده رسمی و انحصاری محصولات دیاگ جی اسکن در ایران همواره سعی بر بهبود توانایی های این دیاگ فوق العاده بر روی خودروهای ایرانی داشته است. به همین دلیل دستگاه دیاگ جی اسکن توانسته با داشتن برنامه‌ی کامل تمام خودرو های ایرانی پشتیبانی بی نقصی را برای عیب یابی از این خودروها ارائه دهد. به عنوان مثال علاوه بر مواردی چون خواندن کد های خطا، اطلاعات ایسیو، نمایش دقیق پارامترها مواردی همچون تعریف سوئیچ انواع خودروهای ایرانی حتی در بعضی از مدل ها بدون نیاز به دریافت کد سوئیچ مانند مگان، تندر 90، برلیانس و…، امکان انجام کانفیگوریشن ها یا پیکره بندی ها و user option (تنظیمات مشتری) برای تمامی مدل ها ارائه می دهد، امکان دانلود برخی از مدل  های ایسیو همچون BSI خودروی 206، J34 و….، انجام کالیبره ها و ریست ها به طور کامل برای تمامی خودروها و… را میتوان از جمله توانایی های دیاگ جی اسکن بر روی خودرو های ایرانی نام برد. تمامی این موارد نشانگر پشتیبانی قدرتمند این دستگاه از خودرو های ایرانی در کشورمان است.

 

در حال حاضر جی اسکن پشتیبانی قدرتمند و کاملی برای عیب یابی خودروهای ایرانی و چینی موجود در کشور دارد. خودروهای خودروسازان سایپا و ایران خودرو، برلیانس، ام وی ام و چری (مدیران خودرو)، زامیاد، لیفان (کرمان خودرو)، گریت وال، چانگان، جک، ام جی، زوتی و… در این دستگاه دارای منوی های عیب یابی جداگانه بوده و دیاگ جی اسکن 3 پشتیبانی بسیار مناسبی را برای این خودروها ارائه می دهد.

داشتن برنامه‌ های کامل خودرو های ژاپنی، کر ه ای، آلمانی و چینی و امریکایی و پشتیبانی از آن‌ها، دستگاه دیاگ جی‌اسکن را  برای عیب یابی خودرو های این بازار بی رقیب ساخته ‌است.

 

 

دستگاه جی اسکن از محدود دستگاههای دیاگ مولتی برند خارجی است که از زبان فارسی پشتیبانی می کند. زبان فارسی موجود بر روی دیاگ جی اسکن حاصل هزاران ساعت تلاش و کار ترجمه بر روی متون تخصصی موجود در این دیاگ است، که توسط متخصصین ما در شرکت نیلی کار انجام شده است. ترجمه‌ی میلیونها کلمه در منوها، پیام‌ها، توضیحات عملیات ها، پارامترها، کد های خطا و… استفاده از جی اسکن را برای فارسی زبانان ساده‌تر کرده‌است و این شرکت همواره سعی در بهبود زبان فارسی در دیاگ جی اسکن خواهد کرد.

داشتن رابط کاربری ساده و قابل فهم که کار با دستگاه دیاگ جی‌اسکن را لذت‌بخش کرده و باعث سادگی در کاربری آن شده‌است.

 

مشخصات
پردازنده Exynos 7420 Octa Core 2.1GHz
سیستم عامل Android 6.0
حافظه داخلی 64GB internal Memory – 3 GB RAM
حافظه خارجی Micro SD Max. 128GB
صفحه نمایش 10.1 TFT (1280*800 pixel)
رابط سخت افزاری کاربری Touch Screen – 3 Hard Key 
دوربین 13 Mega pixel With AF& Flash
صدا Internal Speaker with Earphone Jack
باتری قابل شارژ Li-ion Polymer, 6300mAh (3.7V), hard pack
ولتاژ کاری DC9-30v
سنسور ها Gyro Sensor- Acceleration sensor
ابعاد 304*204*35.5
وزن 1.5 Kg
ارتباطات
پروت های ورودی و خروجی USB 2- Mini USB- LAN
خروجی تصویر HDMI
شبکه LAN (RJ45)- WIFI 802.11- Bluetooth 4.0
شارژر 100-240 V AC 50/60 HZ 0.8 A Input12 V DC 3A output
پروتک های ارتباطی مختلف پشتیبانی شده CAN (High Speed, Low Speed, Single) ISO 9141- ISO 9141 CARB- KWP 2000 SAE J1708- SAE J1587- J1850 (PWM/VPW)Melco Pull Down

 

GIT شرکتی است با اصالت کره ای که دفتر اصلی آن در سئول کره جنوبی واقع شده است. این شرکت از سال 1997 اقدام به ساخت و ارائه دستگاه های عیب یاب و تجهیزات تعمیرگاهی کرده است. در سال 2008 GIT, دستگاه دیاگ جی اسکن یک را روانه بازار کرد و به عنوان دیاگ دوم خودرو های هیوندای و کیا در مراکز مرتبط مورد استفاده قرار گرفت. این شرکت در سال 2009 با EZDS قرارداد همکاری امضا نمود و در سال 2010 دستگاه GDS (دیاگ تخصصی خودرو های هیوندای و کیا) را به بازار ارائه نمودند. شرکت GIT در سال 2013 دستگاه دیاگ جی اسکن 2 را به بازار ارائه کرد که با استقبال بی نظیر بازار مواجه شد و تا به امروز پرفروشترین دستگاه دیاگ مولتی برند در کشور های کره جنوبی، استرالیا، ژاپن و ایران است. جدیدترین محصول این شرکت Gscan3 است که اخیرا به بازار معرفی شده است.

آموزش دیاگ جی اسکن

شرکت نیلی کار همواره بر روی آموزش فنی تعمیرکاران تمرکز داشته است. به این دلیل که هر چه افراد دارنده ی دستگاه آموخته های بیشتری داشته باشند، بهتر می توانند از دستگاه خود استفاده کرده و در نتیجه با توانایی های باورنکردنی آن بیشتر آشنا میشوند. 

نتیجه همه این موارد این است که کسانی که از خرید دستگاه راضی باشند آن را به دوستان خود نیز معرفی میکنند و در نتیجه آمار فروش شرکت بالاتر می رود.

شرکت نیلی کار با همین طرز فکر اقدام به برگزاری کلاس های مختلف برای دارندگان دستگاه دیاگ جی اسکن و حتی افراد عادی می کند. کلاس هایی همچون: 

کلاس ها رایگان آشنایی با قابلیت های دستگاه، در این دوره که به صورت اختصاصی برای دارندگان دیاگ جی اسکن برگزار می شود قابلیتها و توانایی های دستگاه دیاگ جی اسکن توضیح داده می شود و همچنین امکانات سایت و کانال تلگرام برای دوستان شرح داده میشود و در کل برای آشنایی خریداران با دستگاه و شرکت نیلی کار برگزار می گردد.

دوره ی برق و انژکتور و آپشن های هیوندای و کیا :

 در این دوره ها مباحث تخصصی عیب یابی و رفع عیب خودرو های هیوندای و کیا، آشنایی با عیوب شایع، معرفی و عیب یابی آپشن های هیوندای و کیا، روش انجام ریست ها، کالیبره ها و کدینگ ها و آشنایی با نرم افزار GDS و نحوه استفاده از آن و… آموزش داده میشود. شرکت در این کلاسها برای عموم آزاد است.

دوره زبان فنی خودروها و کاربرد نرم افزارهای GDS و Microcat هیوندای و کیا:

مطالب آموزشی این دوره شامل موارد زیر است:

نصب اپلیکیشن زبان فنی دیکشنری Odic بر روی گوشی تلفن همراه شما، با اشتراک دائمی آپدیت نرم افزار

ارائه دیکشنری زبان فنی Odic خودرو شامل چندین هزار کلمه ی تخصصی عیب یابی خودروهای پیشرفته

آموزش قواعد زبان فنی خودرو

آموزش کاربرد نرم افزار GDS برای خودروهای هیوندای و کیا

شامل: نقشه های برقی و انژکتور خودروهای هیوندای و کیا- راهنمای کدهای خطا- محل قرار گیری قطعات- راهنمای عیب یابی خودرو، روش باز و بست قطعات و…

آموزش کاربرد نرم افزار Microcat برای خودروهای هیوندای و کیا

    شامل: قطعه یابی هیوندای و کیا- مشاهده و بررسی شماره فنی قطعات- نقشه انفجاری قطعات- مشخصات آپشن های خودرو و…

    لیست کامل دوره های آموزشی را می توانید در لینک زیر مشاهده کنید

دوره آموزشی تعریف ریموت و سوئیچ خودروهای داخلی و خارجی:

مطالب آموزشی این دوره شامل موارد زیر است:

توضیح سیستم ایموبلایزر و تفاوت نسلها و روش عیب یابی آنها

شرح سیستمهای کلید هوشمند Smart key  و روش تعریف و عیب یابی آنها

معرفی، تعریف و نحوه کارکرد نسل های مختلف سیستم کی لس keyless

آموزش نحوه تعریف ریموت دهها خودروی مختلف مانند: تویوتا، بی ام و، خودروهای چینی، مزدا، خودروهای داخلی، خودروهای آمریکایی، سوزوکی، فولکس، هیوندای، کیا، رنو و…

آموزش تعریف سوئیچ بیش از دهها خودروی مختلف مانند: تویوتا، بی ام و، خودروهای چینی، مزدا، خودروهای داخلی، خودروهای آمریکایی، سوزوکی، فولکس، هیوندای، کیا، رنو و…

آشنایی و شرح کامل اجزای سیستم ورود بدون کلید خودرو و روش عیب یابی آنها

ارائه کد سوئیچ مستر (Master Access Code) و نحوه استفاده آن در خودروها

ارائه فیلم و مطالب آموزشی بیش از 50 مدل مختلف تعریف ریموت و سوئیچ

دوره ی کارشناسی فنی و بدنه ی خودرو:

 مطالب این دوره شامل موارد زیر است:

 این دوره آموزشی به صورت تئوری و عملی (کار بر روی خودرو) برگزار می گردد.

روش کارشناسی بدنه ی خودرو و تشخیص رنگ شدگی، خراشیدگی، تعویض قطعات ، لیسه گیری،قلم گیری

تست با دستگاه ضخامت سنج رنگ و آهنربای تست رنگ

بررسی قلم خوردگی ها و پاشیدن رنگ

بررسی فنی خودرو و تشخیص نقاط ضعف و مشکلات موتور

بررسی صداهای موتور و علت به وجود آمدن آنها

 لرزش موتور و دلایل آن

بررسی آب و روغن موتور و پیدا کردن مشکلات و معایب از تغییر حالت، شکل و رنگ آن ها

چک کردن دودهای خروجی موتور و مشخص کردن معایب موتور از نوع دود خروجی

تست گرفتگی و عملکرد کاتالیست با دستگاه دیاگ

بررسی سلامت و عملکرد رینگ های موتور و وضعیت کمپرس موتور

تست و بررسی گیربکس اتوماتیک و دستی و…..  

دوره آموزشی ریست سرویس دوره ای خودروهای داخلی و خارجی:

در این دوره آموزشی دو روزه موارد زیر به کارآموزان آموزش داده می‌شود:

آموزش ریست یادآور سرویس دوره ای روغن موتور خودروهای: بنز، بی ام و، تویوتا، لکسوس، هیوندای، کیا و…

  • آموزش CBS ریست در خودروهای بی ام و
  • آموزش ریست یادآوری تعویض روغن گیربکس
  • آموزش ریست یادآوری تعویض لنت جلو و عقب
  • آموزش ریست یادآوری تعویض روغن ترمز
  • آموزش تعویض لنت ترمز دستی برقی
  • آموزش سرویس انژکتور تویوتا و لکسوس

برگزاری سمینار های آموزشی 

شرکت نیلی کار هر سالانه با همکاری شرکت GIT کره جنوبی اقدام به برگزاری سمینارهای آموزشی خودرو در سراسر کشور می کند، این سمینارها حول مطلب تکنولوژی های پیشرفته ی خودرو، عیب یابی خودروهای پیشرفته، معرفی آپشن ها و تنظیمات و تعمیرات برقی خودرو با دیاگ جی اسکن می باشد و شرکت عموم در این سمینارها آزاد می باشد. اطلاع رسانی این سمینارها توسط تلگرام و سایت شرکت نیلی کار  انجام میشود برای عضویت در کانال آموزشی ، خبری تلگرام ادامه ی مطلب را مطالعه کنید.

کانال تلگرام 

شرکت نیلی کار کلیه مطالب آموزشی و نکات فنی خود را در کانال تلگرام خود به آدرس www.telegram.me/nilicar به اشتراک میگذارد. با عضویت در این گروه از کلیه اخبار دیاگ جی اسکن و همچنین زمان برگزاری کلاسها و سمینارها و مطالب و نکات تعمیراتی خودروهای مختلف مطلع شوید.

کانال آپارات دیاگ جی اسکن  

شرکت نیلی کار کلیه ویدئو های آموزشی خود رو بر روی آپارات بارگذاری کرده است تا از هر نقطه و با هر وسیله ای بتوانید به آن دسترسی داشته باشید و از مطالب آموزشی موجود در آن که به صورت ویدئو می باشد بهره مند شوید.

www.aparat.com/nilicar

 

 دیاگ جی اسکن از چه خودرو هایی پشتیبانی میکند؟

 

برخی از خودرو های آسیایی:

دیاگ جی اسکن به عنوان دستگاه دارای برنامه اصلی هیوندای و کیا مورد استفاده قرار میگیرد و طبیعتاً دارای برنامه اصلی خودروسازهای هیوندای وکیا نیز می باشد. این دستگاه دیاگ به صورت صددرصد کامل و حرفه ای تمامی خودرو های هیوندای و کیا ساخت کره، امریکا و تمامی کشور های دیگر را عیب یابی و رفع عیب میکند، به نحوی که برای هر کدام از این مناطق منوی جداگانه ای نیز در نظر گرفته شده است تا در نهایت دیاگ جی اسکن بتواند پشتیبانی کاملی را برای آنها ارائه دهد. برای انتخاب خودروهای هیوندای و کیا کافی است تا با توجه به مبدا ساخت خودرو مد نظر به یکی از منوی های هیوندای (کره، آمریکا و عمومی) رفته و با انتخاب خودرو و یونیت عملیات عیب یابی را آغاز نمود.قابلیت بسیار ارزشمند و کاربردی که در جی اسکن 3 اضافه شده است، شناسایی خودکار خودروهای هیوندایی و کیا است بدین معنا که نیازی به مدل خودرو و نوع موتور و سال ساخت آن نیست و جی اسکن 3 تنها با یک کلیک خودرو را شناخته و یونیت های آن را به شما نمایش می دهد. در دیاگ جی اسکن قابلیت برنامه ریزی و آپدیت ایسیو نیز برای این خودروها فراهم شده است.

دیاگ جی اسکن با پشتکار شرکت نیلی کار توانسته است برای این خودروساز نیز نرم افزار کامل و بی نقصی را برای عیب یابی ارائه دهد. دیاگ جی اسکن برای خودرو های سایپا میتواند عملیاتی همچون ریستها، تعریف ها، نمایش صحیح پارامترها، کانفیگوریشن ها ایسیو و… را به صورت کامل انجام دهد. برای انتخاب خودرو های سایپا کافی است از منوی عیب یابی گزینه سایپا را انتخاب کنید و سپس با انتخاب خودرو مورد نظر می توانید عملیاتی که مد نظرتان است را برای آن خودرو انجام دهید.

با توجه به کره ای- ژاپنی بودن دیاگ جی اسکن، پشتیبانی این دیاگ از این خودروساز نیز کامل بود و منوی عیب یابی بی نقصی را برای آن فراهم آورده است. دستگاه دیاگ جی اسکن با پشتیبانی بیش از 200 مدل از خودرو های تویوتا (اگر به صورت میانگین هر کدام از آنها 10 ایسیو برای عیب یابی داشته باشند، میتوان گفت دیاگ جی اسکن بالغ بر 2000 ایسیو) خودرو های این برند را به طور کامل پشتیبانی می کند. میتوان گفت که دیاگ جی اسکن تمامی مدل  های موجود از خودروی تویوتا را عیب یابی میکند. علاوه بر این موارد می توان با استفاده از پروتکل J2534 موجود بر روی دستگاه دیاگ جی اسکن از این دیاگ به عنوان اینترفیس برنامه عیب یابی اصلی خودرو های تویوتا یا همان تک استریم  (techstream)سود برد. برای انتخاب خودرو های تویوتا در دستگاه کافی است تا وارد منوی آن شوید و از میان خودرو های بین الملل و ژاپن بسته به نوع خودرو یکی را انتخاب کنید و عملیات عیب یابی را انجام دهید. امکان جستجوی خودکار خودروهای تویوتا در دیاگ جی اسکن وجود دارد.

خودرو های لکسوس نیز چون خودرو های تویوتا (هر دو این خودروها از یک خانواده می باشد و تنها تفاوت موجود در لوکس بودن محصولات لکسوس است) پشتیبانی کاملی را در دستگاه دیاگ جی اسکن دارا می باشند. علاوه بر عملیات کلی عیب یابی میتوان عملیاتی همچون تعریف یونیت های مختلف، کالیبره کردن سنسورها و ریست آنها و… را به سادگی برای این خودروها نیز در دیاگ جی اسکن انجام داد. همچنین برای این خودورها نیز استفاده از پروتکل J2534 امکانپذیر است. برای عیب یابی این خودرو نیز پس از انتخاب برند آن از صفحه اصلی منوی عیب یابی میتوانید از بین دو گزینه بینالملل و ژاپن با توجه به مبدا خودرویتان گزینه مورد نظر را انتخاب کنید و عملیات عیب یابی را آغاز کنید. امکان شناسایی خودکار خودروهای لکسوس در دیاگ جی اسکن فراهم می باشد.

از دیگر محصولات ژاپنی که در منوی عیب یابی دیاگ جی اسکن وجود دارد خودروی مزدا میباشد. دیاگ جی اسکن برای این خودرو نیز عملیات عیب یابی کاملی را پشتیبانی میکند. با استفاده از دستگاه دیاگ جی اسکن میتوان علاوه بر عملیاتی همچون کالیبره ها و تعاریف سنسورها و یونیتها حتی عملیات پیچیده تری چون: تعریف سوئیچ و پیکرهبندی ایسیوها را برای خودرو های مزدا انجام داد. برای وارد شدن به منوی عیب یابی این خودرو نیز پس از انتخاب برند خودرویی از صفحه اصلی منوی عیب یابی میتوانید از بین دو گزینه بین الملل و ژاپن با توجه به مبدا خودرویتان گزینه مورد نظر را انتخاب کنید و عملیات عیب یابی را آغاز کنید.دقت نمایید که  دیاگ جی اسکن 3 به صورت هوشمند و سریع می تواند خودروی شما را شناسای کند و کامپیوترهای آن را به شما نمایش دهد.

یکی از خودروهایی که در کشور ما با استقبال خوبی مواجه شده خودروی برلیانس است. دیاگ جی اسکن با به روز رسانی پرقدرت خود و اصل حمایت از کلیه خودرو های تازه وارد به کشورمان توانسته برای این خودرو نیز علاوه بر عملیات عیب یابی عمومی عملیاتی همچون ریست ایسیوها، تعریف کلید و ریموت، کانفیگوریشن ایسیو و کلیه عملیات تخصصی موجود برای این خودرو را به صورت کامل و صحیح انجام دهد. برای انتخاب این خودرو کافی آن را از منوی عیب یابی انتخاب کنید و با انتخاب خودرو مربوطه، وارد عملیات عیب یابی مربوطه شوید.

  • منوی عیب یابی خودرو های سوزوکی 

دیاگ جی اسکن همانگونه که مطرح شد پشتیبانی قوی و مناسبی از خودرو های ژاپنی دارد. برای خودرو های ساخت کمپانی سوزوکی نیز این قضیه تفاوتی نمی کند. این دیاگ پشتیبانی کاملی از انواع مدل های موجود آن در کشور همچون گرند ویتارا و کیزاشی، حتی مدل های دیگر که متاسفانه به کشور راه نیافته اند را ارائه میدهد. در نهایت دیاگ جی اسکن توانسته است پشتیبانی مناسبی را برای این خودرو به ارمغان آورد. برای انتخاب این خودرو نیز پس از انتخاب برند خودرویی از صفحه اصلی منوی عیب یابی میتوانید از بین دو گزینه بینالملل و ژاپن با توجه به مبدا خودرویتان گزینه مورد نظر را انتخاب کنید و عملیات عیب یابی را آغاز کنید.مانند بقیه ی خودروهای ژاپنی، شناسایی خودکار برای این برند هم پشتیبانی می شود.

با توجه به بازار گوناگون دیاگ های موجود برای محصولات این خودروساز، دیاگ جی اسکن برای خودرو های ایرانخودرو نیز برنامه های عیب یابی بسیار کاملی را ارائه میدهد. توانایی هایی از جمله آپدیت برخی از ایسیوها، انجام تنظیمات منوی مشتری برای تمامی مدلها، انجام ریست ایسیو و کالیبره کردن سنسور ها، تعریف سوئیچ بدون کد و عملیات بیشمار دیگری را برای محصولات گوناگون این خودروسازی به ارمغان آورده است. برای وارد شدن به عیب یابی کافی است تا از منوی ایرانخودرو، ماشین مربوطه را انتخاب کنید و عملیات عیب یابی را آغاز کنید.

دیاگ جی اسکن در آپدیت های جدید برنامهی کاملی را برای خودرو های چینی ارائه داده است.. برای خودرو های کمپانی چری که یک کمپانی چینی می باشد نیز به همین گونه است. دیاگ جی اسکن توانسته است با عیب یابی بسیار قدرتمند خود برای خودرو های چینی عملیاتی همچون: تعریف سوئیچ و ریموت، ریست ایسیو ها، انجام تنظیمات مشتری و نمایش دقیق پارامترها و… را برای خودرو چری در اختیار تعمیرکاران قرار دهد. برای انتخاب این خودرو کافی است تا از منوی عیب یابی، خودرو چری را انتخاب کنید و سپس با انتخاب خودرو مورد نظر عملیات عیب یابی آن خودرو را انجام دهید.

دیاگ جی اسکن در آپدیت های جدید برنامهی جامعی را برای خودرو های چینی ارائه داده است. خودروهای ام وی ام با محصولات چری دارای تشابهات بسیاری هستند و می توان گفت که محصولات یکسانی دارند. برای خودرو هایی که در ایران ارائه می شوند نیز در دیاگ جی اسکن برنامه عیب یابی به روز و کاملی ارائه شده است و دیاگ جی اسکن می تواند به خوبی تمامی مدل های موجود از این برند را پشتیبانی کند. علاوه بر عملیات معمول عیب یابی موجود، دیاگ جی اسکن عملیاتی همچون تعریف ریموت و کلید، ریست ایسیو، کالیبره سنسورها و موارد اینچنین را نیز برای این خودروساز به خوبی پشتیبانی میکند. برای انتخاب این خودرو در منوی عیب یابی جی اسکن تنها کافی است با انتخاب این خودروساز محصول مورد نظر را انتخاب کنید و سپس وارد منوی عیب یابی مربوط به آن خودرو شوید.

  • منوی عیب یابی خودرو های دایهاتسو

یکی دیگر از برند های ژاپنی موجود در دیاگ جی اسکن دایهاتسو می باشد. شاید این خودرو در کشور ما چندان شناخته شده نباشد و تعداد بسیار محدودی از آن وجود داشته باشد اما در کشور هایی همچون هند، سوریه، ژاپن، چین و… از این خودرو استفاده میشود. دستگاه دیاگ جی اسکن برای این خودرو نیز منوی عیب یابی کاملی را ارائه داده است و کلیه عملیات عیب یابی قابل انجام برای این خودرو را به صورت کامل ارائه داده است و حمایت خوبی از این خودرو دارد. تمامی مدل های این خودرو ساز از قبیل:  های جت، مکس، میرا، اپتی، سونیکا و… توسط دستگاه دیاگ جی اسکن به صورت کامل پشتیبانی می شود. برای ورود به منوی عیب یابی این خودرو کافی است تا با ورود به منوی عیب یابی و انتخاب دایهاتسو، خودرو مورد نظر را بر طبق منطقه ساخته شده انتخاب کرده و عملیات عیب یابی را آغاز کنید.

  • منوی عیب یابی خودرو گریت وال

دستگاه دیاگ جی اسکن برای این خودروساز نیز منوی عیب یابی کاملی را فراهم آورده است. به نحوی که تمامی مدل های موجود از این خودروساز که در ایران وجود دارند به منوی عیب یابی دیاگ جی اسکن اضافه شده و پشتیبانی می شود. برای این خودرو می توان عملیاتی همچون ریست ایسیوها، تعریفها، کالیبرهها و … را انجام داد. برای وارد شدن به منوی این خودرو کافی است تا با انتخاب آن از منوی عیب یابی خودرو مورد نظر را انتخاب کنید و خودروهایی همچون مدل های هاوال، وینگل، ولکس، فلورید.

  • منوی عیب یابی خودرو های هینو

دیاگ جی اسکن توانایی ارتباط با خودروهای تجاری سبک (دیزل) از این برند (هینو) را به خوبی دارا می باشد و انواع گوناگونی از آن از قبیل: سلگا،ملفا، رینبو، بلوریبون و… را به صورت عیب یابی کامل پشتیبانی می کند. برای انتخاب آن با توجه به منطقه ساخت خودرو که شامل بین الملل و ژاپن است میتوان از طریق منوی عیب یابی و با انتخاب خودرو عملیات عیب یابی را انجام داد.

  • منوی عیب یابی خودروهای آکورا

یکی دیگر از برند های مطرح ژاپنی که دیاگ جی اسکن به خوبی از آن پشتیبانی میکند آکورا می باشد. این برند در واقع خودرو های خاص و لوکس هوندا را شامل می شود. با استفاده از دیاگ جی اسکن میتوان بسیاری از عملیات های عیب یابی اعم از ساده و یا  تخصصی موجود برای این خودرو همچون تعریف ریموت، ریست ایسیوها، کالیبره کردن سنسورها و… را انجام داد. برای انتخاب این خودرو کافی است تا پس از انتخاب این برند از منوی عیب یابی خودرو مورد نظر را انتخاب کنید و عیب یابی را انجام دهید.

از دیگر خودروسازان مطرح ژاپنی بوده و دیاگ جی اسکن برای خودرو های ساخته شده توسط این خودروساز نیز پشتیبانی عیب یابی کاملی را ارائه داده است. به عنوان مثال دیاگ جی اسکن علاوه بر حمایت کامل از کلیه مدل های این خودرو از قبیل: آکورد، سی آر- وی، سیویک و… که در کشور ما وجود دارند، میتواند به انجام کلیه عملیات های قابل دسترس برای عیب یابی و رفع عیب،عملیاتی همچون ریست یونیتها، کالیبره سنسورها، تعریف مربوط، نمایش بدون خطا پارامترها و اطلاعات ایسیو و… برای تمامی خودرو های این برند بپردازد. برای انتخاب خودرو های ساخت هوندا در دستگاه دیاگ جی اسکن می توانید با وارد شدن به منوی عیب یابی و انتخاب خودرو هوندا با توجه به مبدا ساخت خودرو از بین دو گزینه بین الملل و ژاپن یکی را انتخاب کرده و اقدام به عیب یابی خودرو مورد نظر نمود.همچنین امکان شناسایی خودکار مدل های هوندا در دیاگ چی اسکن 3 وجود دارد.

این خودروساز نیز از کمپانی های مشهور ژاپنی می باشد که در دیاگ جی اسکن پشتیبانی خوبی برای آن ارائه میگردد. در کشور کامیونت های تجاری آن را می توان به تعداد زیاد مشاهده نمود.همچنین پیکاپ دیزل D-max  نیز که محصول شرکت ایسوزو می باشد، در ایران موجود است. دیاگ جی اسکن از این برند نیز پشتیبانی مناسبی را جهت عیب یابی و رفع عیب ارائه نموده است و خودرو های همچون دی مکس، کامیونت ایسوزو و… در دستگاه دیاگ جی اسکن قابل پشتیبانی هستند. برای انتخاب این خودرو در دستگاه دیاگ جی اسکن می توانید با وارد شدن به منوی عیب یابی و انتخاب آن با توجه به مبدا ساخت خودرو از بین دو گزینه بین الملل و ژاپن یکی را انتخاب کرده و اقدام به عیب یابی خودرو مورد نظر نمود.

این خودروساز چینی در چند سال گذشته توانسته با خودرو های خود جای مناسبی را در بازار خودرویی ایران پیدا کند. دیاگ جی اسکن با پشتیبانی قدرتمند خود از خودرو های چینی و طبیعتاً این برند، تمامی محصولات این خودروساز را نیز به منوی عیب یابی خود اضافه کرده است. با استفاده از دیاگ جی اسکن میتوانید کلیه عملیات مربوط به این خودروها را بدون کوچکترین نقصی انجام دهید. برای عیب یابی خودرو های این برند کافی است تا با انتخاب آن از منوی عیب یابی برند لیفان را انتخاب کنید و اقدام به عیب یابی کنید.

  • منوی عیب یابی خودرو های ماهیندرا

دیاگ جی اسکن برای خودرو های ساخت کشور هند نیز منوی عیب یابی مناسبی را ارائه میدهد. یکی از این خودرو های هندی که در دیاگ جی اسکن پشتیبانی میشوند، ماهیندرا می باشد. شرکت ماهیندرا علاوه بر تولید خودرو به همکاری با کمپانی رنو نیز میپردازد. این خودروساز تصمیم ورود به بازار ایران را نیز دارد و خودروهایی را برای این بازار در نظر گرفته است. خوشبختانه دستگاه دیاگ جی اسکن توانایی عیب یابی خوبی را برای خودرو های این کمپانی ارائه داده است. دیاگ جی اسکن توانایی عیب یابی مدل هایی همچون اسکارپیو، بولرو، کوانتو و… را داشته و توانایی انجام عملیات عیب یابی گوناگون را برای این خودروها دارد. برای عیب یابی این خودروها کافی است تا از قسمت عیب یابی برند ماهیندرا را انتخاب کنید و با توجه به نوع خودرو عملیات عیب یابی را انجام دهید.

دیاگ جی اسکن برای محصولات خودروسازی پروتون که ساخت کشور مالزی هستند نیز منوی عیب یابی بسیار کاملی را فراهم آورده است. این دیاگ تمامی ریستها و تعریفها را برای این برند به خوبی انجام میدهد و پشتیبانی عالی را برای این خودروساز ارائه داده است. مدل هایی همچون Gen 2، ویرا، ایمپین و حتی مدل های روز این خودروساز که متاسفانه به کشورمان وارد نشده اند نیز با استفاده از دیاگ جی اسکن قابل عیب یابی بوده و می توان کلیه عملیات عیب یابی این خودروها را با استفاده از این دستگاه به بهترین شکل ممکن انجام داد. برای عیب یابی این خودروها کافی است تا از منوی عیب یابی دیاگ جی اسکن وارد منوی پروتون شده و با انتخاب خودرو مورد نظر عملیات عیب یابی را انجام دهید.

دیاگ جی اسکن برای خودرو های ژاپنی پکیج قدرتمند عیب یابی را فراهم آورده است. یکی دیگر از برند های ژاپنی موجود در دستگاه جی اسکن نیسان میباشد. دیاگ جی اسکن از تمامی محصولات این برند همچون ماکسیما، قشقایی، تینا، ایکس تریل، جوک و… به خوبی پشتیبانی میکند وتوانایی انجام عملیات عیب یابی گوناگونی را برای آن دارد. برای انتخاب محصولات این برند کافی است تا از منوی عیب یابی با انتخاب خودرو نیسان و سپس از بین دو گزینه بینالملل و ژاپن با توجه به مبدا خودرو مورد نظر عملیات عیب یابی را شروع کنید.شناسایی محصولات این برند به صورت خودکار توسط جی اسکن 3 انجام می شود.

  • منوی عیب یابی خودرو های اینفینیتی

یکی دیگر از برند های ژاپنی که به خوبی در دیاگ جی اسکن پشتیبانی می شود اینفینیتی است. این خودروساز در واقع وظیفه تولید محصولات لوکس نیسان را به عهده دارد. همانگونه که دیاگ جی اسکن می تواند پشتیبانی خوبی را از خودروهای نیسان انجام دهد می تواند از خودرو های اینفینیتی نیز به خوبی پشتیبانی کند. کلیه عملیات مربوط به این خودروها توسط دیاگ جی اسکن قابل انجام است و میتواند آن را به طور دقیق و صحیح انجام دهد. برای انتخاب این خودرو کافی است تا با انتخاب اینفینیتی از منوی عیب یابی و انتخاب یکی از گزینه های بین الملل و ژاپن بر حسب نوع خودرو، اقدام به عیب یابی خودرو های این خودروساز نمود. دیاگ جی اسکن شما، محصولات این خودروساز را به صورت خودکار شناسایی می کند.

از دیگر محصولات کره ای موجود در دستگاه دیاگ جی اسکن سانگ یانگ میباشد. دیاگ جی اسکن برای این خودروساز نیز منوی عیب یابی کامل و پر قدرتی را ارائه میدهد.دیاگ جی اسکن تمامی مدل های موجود خودروساز سانگیانگ از قبیل: موسو، کوراندو، چیرمن، اکتیون، تیولی و… را به خوبی پشتیبانی میکند. قابلیت هایی همچون ریستها و تعریفها و حتی کالیبره کردنها را علاوه بر قابلیت های کلیدی همچون خواندن کد های خطا و بررسی پارامترها برای آنها ارائه می دهد. برای انتخاب خودرو های این برند کافی است تا با انتخاب این این خودروساز از منوی عیب یابی و سپس انتخاب خودرو مورد نظر عملیات عیب یابی را انجام دهید.

  • سوبارو

این برند ژاپنی از مدتی پیش در کشور ایران شروع به فعالیت کرده است و محصولات با کیفیتی را برای بازار ایران ارائه داده است. دیاگ قدرتمند جی اسکن از این برند ژاپنی نیز به صورت کامل پشتیبانی میکند و منوی عیب یابی کاملی را برای آن فراهم آورده است. دیاگ جی اسکن می تواند خودروهایی همچون: سوبارو لگاسی، ایمپرزا، وی ایکس و… از این برند را به خوبی عیب یابی کند و عملیاتی همچون تعریف کلید، ریستها، کالیبره سنسورها و…  را به طور کامل و درست برای این خودروها انجام دهد. برای وارد شدن به منوی عیب یابی این خودرو کافی است تا با انتخاب آن از منوی عیب یابی بر طبق سال ساخت خودرو از بین دو گزینه موجود یکی را انتخاب کنید و وارد عملیات عیب یابی شوید.همانند سایر برندهای ژاپنی، قابلیت شناسایی خودکار برای این برند نیز توسط دیاگ جی اسکن 3 میسر می باشد.

  •  منوی عیب یابی خودرو های ساخت ماروتی و سوزوکی

ماروتی کمپانی با اصالت هندی است که در کشور هند قرار دارد و حدود 56 درصد از سهام آن در اختیار شرکت ژاپنی سوزوکی است. دیاگ جی اسکن همانگونه که از برند سوزوکی پشتیبانی مناسبی را ارائه میدهد برای خودرو های این خودروساز نیز توانایی پشتیبانی بسیار مناسب و کاملی را ارائه داده است، عملیاتی همچون کالیبره ها، تعریفها، ریستها و… از طریق این دستگاه برای این خودروساز قابل انجام میباشد. برای انتخاب محصولات این خودرو ساز کافی است تا با انتخاب عیب یابی و سپس انتخاب خودرو وارد منوی عیب یابی مربوطه شوید و عملیات عیب یابی را انجام دهید.

  • منوی عیب یابی خودرو های تاتا

گروه صنعتی تاتا بزرگترین گروه صنعتی کشور هند است و یکی از صنایع مربوط به آن صنعت خودرو میباشد که به طریقی تاتا را تبدیل به بزرگترین خودروساز هندوستان نیز کرده است. این خودروساز در کشور ایران نیز نشانه های برای شروع فعالیت خود بروز داده است. دیاگ جی اسکن با دارا بودن منوی عیب یابی اختصاصی این خودرو پشتیبانی کامل و مناسبی را برای این برند فراهم آورده است. خودرو های گوناگون این برند همچون نانو، زست، بولت و… از طریق دیاگ جی اسکن قابلیت عیب یابی کامل را داشته و از منوی عیب یابی اصلی دستگاه در دسترس هستند.

  • منوی عیب یابی خودرو های سنگین UD

یکی از سازندگان خودروهای سنگین است که کارخانه آن در ژاپن قرار دارد. دیاگ جی اسکن برای این خودروساز که دارای انواع مختلف خودروهای تجاری سبک و سنگین است و یکی از زیر مجموعه  های آن نیسان دیزل است، پشتیبانی بسیار کاملی را ارائه داده است. و عیب یابی کاملی را میتوان با استفاده از دیاگ جی اسکن برای این خودروها داشت. برای انتخاب این خودروساز میتوانید در منوی عیب یابی اصلی دستگاه آن را پیدا کرده و خودرو مورد نظر را انتخاب کنید.

  • بی وای دی

یکی از خودروسازهای چینی است که امروزه به تولید خودروهای  هیبریدی و تمام برقی می پردازد. این خودروساز چندی پیش با ارائه چند محصول وارد بازار ایران شده است و در حال گسترش فعالیت خود در ایران است. از آنجایی که دیاگ جی اسکن همواره در پی افزایش توانایی های خود میباشد، برای این خودروساز نیز اقدام به ارائه منوی عیب یابی کرده است. در حال حاضر این منو در قسمت منوی های در حال تست دیاگ جی اسکن (تریال ورژن) قرار دارد و از طریق این منو میتوان عملیات عیب یابی را انجام داد.خودروی BYD S6 از محصولات این برند است که توسط شرکت کارمانیا در ایران مونتاژ و به بازار روانه گردید.

  • جیلی

یک دیگر از خودرو های چینی که در دیاگ جی اسکن به خوبی پشتیبانی میشود، خودرو جیلی میباشد. دیاگ جی اسکن از اکثر مدل های موجود این خودروساز در ایران همچون امگرندها پشتیبانی می کند و توانای هایی همچون عیب یابی کامل و عملیات ویژه های گوناگونی مثل تعاریف، ریستها و کالیبرهها را برای این خودور انجام میدهد. برای انتخاب این خودرو و انجام عملیات عیب یابی کافی است تا با انتخاب این برند از منوی تریال ورژن (برنامه های در حال تست) وارد منوی مربوط به عیب یابی این خودرو شوید.

  • ام جی

عیب یابی خودرو های این خودروساز انگلیسی که محصولات آن ساخت چین میباشد از قابلیت های کلیدی دیاگ قدرتمند جی اسکن میباشد. این چند سال مدل های مختلفی از آن وارد کشور شده است. میتوان عملیاتی همچون کالیبره، تعریف، ریست و عملیات ابتدایی خواندن کد های خطا و بررسی پارامترها و … را با این دیاگ مولتی برند قدرتمند انجام داد.خودرو ام جی از محصولات باکیفیت و گران قیمت چینی می باشد که مدل های مختلفی از آن در ایران عرضه شده است و دارای تکنولوژی بالایی است و خوشبختانه دیاگ جی اسکن پشتیبانی خوبی از محصولات ام جی دارد.

  • بسترن

این خودرو که بر پایه محصولات سدان کمپانی مزدا شکل گرفته است و از خودرو  های ساخت کمپانی FAW چین می باشد. دیاگ جی اسکن به خوبی از خودرو های ساخت این کمپانی چینی نیز پشتیبانی می کند. این دیاگ از خودرو بسترن B50 که به طور کامل پشتیبانی می کند و عملیاتی همچون تعریف و ریست را برای این خودرو انجام می دهد. شرکت FAW چین، یکی از بزرگترین خودروسازهای این کشور می باشد که به دلیل دولتی بودن، از امکانات و منابع بسیار زیادی برخوردار می باشد و صادرات گسترده ای به سراسر دنیا دارد.

دیاگ جی اسکن از خودرو های دارای این برند که از دیگر محصولات چینی موجود در کشور است نیز به خوبی پشتیبانی میکند. مدل هایی همچون J5،j3، S5 در این دستگاه به خوبی پشتیبانی می شوند و می توان عملیات کالیبراسیون، ریست و تعریف ها را به خوبی با دیاگ جی اسکن انجام داد.برند جک توسط شرکت کرمان موتور در ایران مونتاژ و عرضه می شود و تعداد زیادی از محصولات این کمپانی توسط مشتریان ایرانی خریداری شده است. به همین دلیل دیاگ جی اسکن بر روی برنامه های این خودروساز فعالیت زیادی انجام داده است.

برخی از خودرو های اروپایی

  • مینی

با داشتن نماینده فعال در اروپا دیاگ جی اسکن به خوبی از خودرو های اروپایی نیز پشتیبانی می کند. از خودرو های اروپایی که در دستگاه موجود است مینی است. مینی یکی از زیر مجموعه های بی ام و است و اصالتی انگلیسی دارد و امروزه با مدل های همچون کوپه، رودستار، کانتریمن، هتچ و… در بازار خودرویی فعالیت میکند. دستگاه دیاگ جی اسکن به طور کامل از تمامی مدل های این برند پشتیبانی میکند و میتوان با این دیاگ عملیاتی چون تعریف، کالیبره، ریست و… را به خوبی و درستی انجام داد. در سال های اخیر، خودروهای مینی توسط شرکت پرشیا خودرو که نمایندگی بی ام و را نیز در ایران دارد، به بازار ایران وارد شده است.

دیاگ جی اسکن از این خودروساز آلمانی که در کشورمان برخی از مدل های آن همچون Q5، O3 و TT موجود است به طور کامل پشتیبانی می کند. با دیاگ جی اسکن می توان تمامی عملیات موجود برای سیستم های برقی این خودرو را به درستی انجام داد. همچون ریست سرویس های دوره ای، ریستها، کالیبراسیون ها، کانفیگوریشن ها و… برای این خودروساز آلمانی نیز قابلیت شناسایی خودکار در دیاگ جی اسکن 3 موجود می باشد.

  • پژو

دستگاه عیب یاب جی اسکن به خوبی توانایی پشتیبانی از این برند فرانسوی را دارد و کلیه عملیات موجود برای این خودروساز را ساپورت میکند. دیاگ جی اسکن برنامه خودرو های پژو را به طور کامل دارا می باشد. مدل هایی همچون: 3008، 3008  هیبریدی، 5008، 206، 207، 508 و… به طور کامل توسط این دیاگ حمایت می شوند و عملیات مختلفی از قبیل کانفیگوریشن ها، تعریفها، کالیبره ها در این دستگاه دیاگ قابل انجام است. تعداد قابل توجهی از محصولات شرکت پژو در ایران وجود دارد و خوشبختانه دیاگ جی اسکن مدل های این خودرو را نیز به صورت اتوماتیک شناسایی می کند.

از دیگر خودرو های آلمانی که به خوبی در دیاگ جی اسکن پشتیبانی میشود خودرو های کمپانی مرسدس بنز  است. این دیاگ برای این برند در سال‌ های اخیر پشتیبانی بسیار کاملی را ارائه داده است، به نحوی که پس از انتخاب برند مرسدس بنز و انتخاب گزینه ی شناسایی خودکار میتوانید به کلیه عملیات قابل انجام برای این خودرو دسترسی داشته باشید. دستگاه دیاگ جی اسکن کلیه مدل های موجود این خودروساز را به صورت کامل پشتیبانی میکند. مدل هایی از قبیل کلاس های A,B,C,E,S,GLK,GLE,CLA و… در این دستگاه به صورت کامل پشتیبانی میشوند و قابلیت هایی همچون تعریفها، ریستها، سنجش دقیق پارامترها، سی بی اس ریستها و.. به صورت کامل در اختیار کاربر قرار دارد. 

  • سئات

سئات یک برند اسپانیایی است که جزو خودروسازان با کیفیت اروپایی می باشد. از محصولات این کمپانی دو مدل لئون و ایبیزا در ایران موجود می باشد.

دیاگ جی اسکن پوشش بسیار مناسب از خودروهای این برند اسپانیایی دارد و برای راحتی کار شما در انتخاب این خودرو این گزینه ی شناسایی خودکار هم برای این برند فعال می باشد.

خودرو های این خودروساز کشور جمهوری چک نیز به خوبی در دستگاه دیاگ جی اسکن پشتیبانی می گردد و می توان کلیه عملیات مربوط به آن را با دقت توسط این دستگاه انجام داد. عملیاتی همچون تعریفها، ریستها، کالیبره سنسورها و.. از طریق دستگاه دیاگ جی اسکن به خوبی و با قدرت برای این خودرو قابل انجام است. قابلیت شناسایی خودکار محصولات این کمپانی نیز توسط دیاگ جی اسکن 3 پشتیبانی می شود.

گروه صنعتی فولکس واگن یکی از بزرگترینها در صنعت خودرو و یا شاید بزرگترین آنها می باشد. دستگاه دیاگ جی اسکن به خوبی و با قدرت از تمامی خودرو های ساخت این خودرو ساز که با برند این شرکت به بازار عرضه شدهاند پشتیبانی میکند. کلیه عملیات عیب یابی همچون کالیبره سنسورها، تعریف ها، بررسی دقیق پارامترها و… را برای تمامی یونیت های موجود در خودروهای این خودروساز توسط دیاگ جی اسکن قابل انجام میباشد. این کمپانی بزرگ مدل های خیلی زیاد و متفاوتی دارد و دیاگ جی اسکن به صورت خودکار می تواند تمام آن ها را شناسایی کند.

دیاگ جی اسکن با پشتیبانی پرقدرت خود از این خودروی نام آشنای آلمانی به یکی از بهترین دستگاه های دیاگ مولتی برند برای خودروهای آلمانی تبدیل شده است. با استفاده از این دیاگ میتوان به صورت حرف های کلیه عملیات موجود که توسط دستگاه دیاگ اصلی قابل انجام است را انجام داد. عملیاتی همچون: کالیبره ها، تعاریف، ریستها و… توسط دیاگ جی اسکن برای این قابل انجام خواهد بود.دقت نمایید که دیاگ جی اسکن می تواند مدل خودرو را به راحتی شناسایی کند و در چند ثانیه تمام ایسیوهای موجود بر روی آن را به شما نمایش دهد.

  • آلفارومئو

این خودروساز ایتالیایی در چند سال گذشته با ارائه مدل های میتو و جولیتا توانسته است در بازار ایران جایگاه خود را به اثبات برساند. دیاگ جی اسکن پشتیبانی کاملی از خودرو های آلفارومئو را برای شما تعمیرکاران عزیز فراهم می کند . کلیه مدل های این خودروساز  از قبیل جولیتا، میتو، جی تی، اسپایدر و… توسط دستگاه جی اسکن با قابلیت عیب یابی کامل ارائه می گردد. جالب است بدانید که شما برای عیب یابی این برند نیازی به انتخاب مدل خودرو و سال آن ندارید جی اسکن شما فقط با یک کلیک ساده خودرو را شناسایی می کند.

  • فیات

یکی دیگر از برند های ایتالیایی موجود در دستگاه جی اسکن فیات می باشد. در کشور ما فیات تنها با مدل های سیینا و 500 فعالیت می کند. دستگاه دیاگ جی اسکن نه تنها از این دو مدل بلکه از کلیه مدل های موجود از این دستگاه خودرو به خوبی پشتیبانی می کند و عملیات گوناگونی را برای این خودرو انجام میدهد. این برند ایتالیایی نیز همانند سایر مدل های اروپایی به صورت خودکار توسط جی اسکن شما شناسایی می گردد.

  • لانچیا

از دیگر خودرو های ایتالیایی موجود در دیاگ جی اسکن میباشد. و قابلیت هایی نظیر تعریفها، کالیبره ها و ریست ها به صورت تخصصی و عیب یابی و بررسی پارامتر های به صورت عمومی برای این خودرو توسط دیاگ جی اسکن قابل دسترسی است.دقت نمایید که شناسایی خودکار برای این برند ایتالیایی نیز به پشتیبانی می شود.

  • جگوار

این خودروساز انگلیسی عموماً با محصولات لوکس و خاص خود فعالیت میکند. دیاگ جی اسکن از محدود دیاگ هایی است که توانایی مناسبی را برای پشتیبانی از این خودرو ارائه داده است. مدل هایی همچون سری اف، ایکس اف، ایکس، اف پیس و… به صورت کامل توسط دیاگ قدرتمند جی اسکن حمایت می شوند و کلیه عملیات عیب یابی و رفع عیب، تعریف، ریستها، کالیبره ها و… توسط این دیاگ برای این خودرو قابل انجام میباشد.

  • لندروور و رنجروور

از دیگر خودروسازان انگلیسی میباشد که دیاگ جی اسکن با قدرت کامل از آن پشتیبانی میکند. مدل هایی همچون نسل های گوناگون دیسکاوری مانند دیسکاوری اسپرت، دیسکاوری نسل 3 و 2 و رنجروور ایووک و… با استفاده از دیاگ جی اسکن قابل عیب یابی میباشد. عملیات گوناگونی چون ریستها، عیب یابی، خواندن اطلاعات، تعاریف و… توسط دیاگ جی اسکن به صورت کامل پشتیبانی می گردند.دیاگ جی اسکن جزو معدود دستگاه های عیب یابی است که توانایی تست این خودروها را در ایران دارد و به همین دلیل استقبال بسیار زیادی از آن در مناطق آزاد تجاری شده است.

اُپل از دیگر خودرو های آلمانی موجود در دیاگ جی اسکن میباشد. این خودروساز آلمانی محصولات به روز خود را به تعداد محدود وارد ایران کرده است که میتوان به مدل هایی همچون آسترا و کورسا اشاره کرد. دستگاه دیاگ قدرتمند جی اسکن برای تمامی مدل های موجود این خودرو از جمله موارد اشاره شده برنامه کاملی را ارائه میدهد قابلیت هایی همچون تعاریف، کالیبره ها، ریستها، عیب یابی دقیق و… از جمله توانایی دیاگ جی اسکن برای این خودرو میباشد.

  • سیتروئن

دستگاه دیاگ جی اسکن برای کلیه محصولات پژو- سیتروئن پشتیبانی کاملی را داشته و مدل های همچون سیتروئن سی 5 و زانتیا که از محصولات سیتروئن در کشور ما است به طور کامل پشتیبانی میکند. عملیاتی همچون ریستها، تنظیمها، عیبیابی و… توسط دیاگ قدرتمند جی اسکن برای این خودروها قابل انجام میباشد. نکته ی خیلی کاربردی در مورد خودروهای سیتروئن انتخاب سخت مدل های مختلف ایسیوهای این خودرو است که این مشکل با اضافه شدن قابلیت انتخاب خودکار در این برند حل شده است.

دیاگ قدرتمند جی اسکن از این محصول فرانسوی که از گذشته تا به حال در کشور ما فعالیت داشته است نیز به صورت کاملاً حرفه ای پشتیبانی  میکند. مدل هایی چون سفران، لتیتیود، مگان، ال 90، داستر، تلیسمان و… در دستگاه جی اسکن امکان عیب یابی دارند. برای این خودروها عملیاتی همچون تعاریف، ریستها، کالیبره ها و … توسط دیاگ جی اسکن قابل انجام میباشد.عملیات هایی که بسیار پیچیده هستند با دستگاه جی اسکن به راحتی روی خودروهای رنو انجام می شود، از نمونه های آن به پیکربندی و تنظیمات یونیت های مختلف، تعریف کلید بدون کد خودروی مگان، تعویض لنت ترمز دستی برقی و کالیبره سنسور های شتاب و زاویه ی فرمان نام برد

  • ولوو

این خودروساز سوئدی در چند سال گذشته با محصولاتی همچون XC90 و XC60در کشور ما به فعالیت پرداخته است. دیاگ قدرتمند جی اسکن از معدود دیاگ هایی در کشور است که توانایی عیب یابی این خودروها را به صورت کامل دارد و می تواند عملیاتی گوناگون موجود برای این خودرو را به روشی صحیح انجام دهد. خودروی سوئدی ولو جزو پیچیده ترین و پیشرفته ترین خودروهای جهان است که دیاگ جی اسکن با قدرت تمام آن را عیب یابی می کند.

  • اسمارت

از زیر مجموعه های خودروسازی بنز میباشد. دستگاه دیاگ جی اسکن برای این خودرو آلمانی نیز توانایی پشتیبانی از یونیت های مختلف خودرو را دارد.

اگرچه برند اسمارت در بازار ایران فعال نمی باشد ولی با توجه به توجه ویژه به محیط زیست در خیلی از کشورهای دنیا از آن استقبال شده است و  دیاگ جی اسکن نیز به دلیل بین المللی بودن، پشتیبانی خوبی از این کمپانی دارد.

دستگاه دیاگ جی اسکن برای این خودروساز آلمانی نیز در آپدیت  های جدید پشتیبانی کاملی را ارائه میدهد. مدل هایی همچون: 911، کاین، پانامرا و ماکان توسط دستگاه دیاگ جی اسکن قابلیت عیب یابی را داشته و پشتیبانی نسبتا کاملی را ارائه می دهد. دیاگ جی اسکن پشتیبانی خوبی از مدل های پورشه ی داخل ایران ارائه کرده است.

  • اویکو

دیاگ جی اسکن برای خودرو های ساخت این برند ایتالیایی نیز امکانات کاملی جهت عیب یابی و رفع عیب را ارائه داده است و میتوان خودروهای سبک و سنگین این خودروساز را با این دستگاه عیب یابی نمود.کامیونت هاو مینی بوس و ون های شرکت اویکو در ایران وجود دارد و همچنین تعداد زیادی از کامیونت های آن در اختیار آتش نشانی تهران قرار دارد که برای عیب یابی آن ها از دستگاه جی اسکن استفاده می کنند.

 برخی از خودرو های آمریکایی

دیاگ جی اسکن در آپدیت های جدید توانسته است برای خودرو های آمریکایی نیز پشتیبانی کاملی را ارائه دهد. یکی از این خودروسازان شورولت می باشد که مدل های همچون کامارو، سونیک، اورلندو، کروز و… را به صورت کامل میتوان توسط این دیاگ عیب یابی کرد. عملیاتی از قبیل ریستها، تعریفها، کالیبره ها و کلیه عملیات عیب یابی برای این خودروساز توسط دستگاه دیاگ جی اسکن قابل انجام است.انواع مدل های برند شورولت در مناطق آزاد تجاری ایران وجود دارد.

از دیگر خودروسازان آمریکایی می باشد که در مناطق آزاد انواع گوناگونی از این خودرو نیز وجود دارد. دیاگ جی اسکن توانایی عیب یابی، تعریفها، ریستها، کالیبره ها و… را برای خودرو های این خودروساز به ارمغان می آورد.شرکت جی ام یا جنرال موتورز بزرگترین کارخانه ی آمریکایی تولید خودرو در این کشور می باشد که زیرمجموعه و همکاران خیلی زیادی در سراسر دنیا دارد، دیاگ مولتی برند جی اسکن، پشتیبانی کاملی از این خودروساز دارد.

دیاگ جی اسکن برای مدل های گوناگون این خودروساز آمریکایی نیز عملیات ویژه  را به طور کامل ارائه داده است. توانایی های همچون تعریفها، ریستها، کالیبره ها، نمایش بدون خطا پارامترها از جمله توانایی های دیاگ جی اسکن برای این خودروساز آمریکایی میباشد.قابلیت شناسایی خودکار مدل های مختلف برای دیاگ جی اسکن فراهم می باشد.

دستگاه دیاگ جی اسکن از خودرو های این کمپانی آمریکایی نیز به خوبی پشتیبانی میکند و عیب یابی کاملی را برای این خودرو ارائه می دهد. قابلیت هایی همچون ریستها، کالیبراسیون، تعریفها و.. برای این خودروساز نیز توسط دستگاه دیاگ جی اسکن قابل انجام میباشد. قابلیت شناسایی خودکار برای این کمپانی نیز وجود دارد.

برند جیپ از جمله نشان های تجاری شناخته شده در تمام دنیا است که خودروهای منحصر به فرد و آفرود تولید می کند. دستگاه مولتی برند قدرتمند جی اسکن پشتیبانی بسیار خوب و کاملی از محصولات این کمپانی دارد و قابلیت شناسایی خودکار محصولات این برند برای جی اسکن فراهم می باشد.

خوشبختانه امروزه در مناطق آزاد کشورمان همچون کیش، اروند، رشت و… شاهد حضور محصولات آمریکایی می باشیم. دیاگ جی اسکن توانسته است با پشتیبانی قدرتمند خود خودرو های کمپانی فورد را نیز به طور کامل به محصولات خود اضافه کند و توانایی گوناگون عیب یابی و تعاریف و کالیبره ها و… را به نحو صحیح برای این خودرو ارائه دهد. قابلیت شناسایی خودکار محصولات فورد، در دستگاه دیاگ جی اسکن 3 وجود دارد.