سیستم درب موتور فعال (Active Hood Lift System ) چیست؟
این سیستم که در خودروهای پیشرفته و با ایمنی بالا به کار گرفته شده است، امنیت و سلامتی بیشتری را برای عابرین پیاده ای که احتمال برخورد آن ها با خودرو وجود دارد فراهم می کند.

 
این سامانه با داشتن تعدادی سنسور از نوع فیبر نوری در پشت سپر جلو،برخورد عابر پیاده را با قسمت جلوی خودرو را حس کرده و این اطلاعات را به یونیت (Active Hood System (AHS منتقل می کند و یونیت به عملگرهای چپ و راست درب کاپوت که در قسمت لولای درب قرار گرفته است دستور داده و لبه ی انتهایی کاپوت چندین سانتی متر بالا رفته تا شدت ضربه وارده به عابر پیاده را کمتر کرده و از برخورد سر عابر پیاده به قسمت انتهایی کاپوت و برف پاک کن ها جلوگیری کند.

در مواقعی که خطا و مشکلی در این سیستم به وجود آید، پیغام زیر را در صفحه آمپر خودرو مشاهده می کنید.

در این مواقع شما باید از طریق دیاگ Gscan  یا Gscan-tab  وارد منوی Active Hood System شوید و کدهای خطا و پارمترها را چک کنید.

یکی از ایرادهای این سیستم مربوط  می شود به عملگر این سیستم که در قسمت لولای درب کاپوت قرار دارد.

 

 
این عملگر از دو فنر قدرتمند تشکیل شده است که در صورتی که یونیت به عملگر آن که در مرکز قرار دارد، دستور دهد، این فنرها به سرعت لبه ی انتهایی کاپوت را بلند می کنند.

توجه داشته باشید که این عملگر تا سه مرتبه این امکان را دارد که توسط ابزار مخصوص به جای خود برگردد و دوباره استفاده شود، اما بعد از سه بار باز شدن و عمل کردن حتما باید تعویض گردد.

ابزار مخصوص بازیابی عملگر سیستم درب موتور فعال Actice Hood System 

توسط: تاریخ انتشار: 12 آبان 1397دسته بندی: آموزش آنلاین, آموزش کیا, آموزش هیوندا, تکنولوژیها و مفاهیم خودرودیدگاه‌ها برای سیستم درب موتور فعال (Active Hood System (AHS بسته هستندبرچسب ها: , , , , ,