در این ویدیو قصد داریم یونیت ایربگ خودرو فولکس گل را با دیاگ زنیت عیب یابی کنیم. سیستم ایربگ یک سیستم ایمنی است و باید عیب یابی با دستگاه دیاگ و با دقت بالا انجام گردد. این خودرو با چراغ ایربگ روشن مراجعه نموده است و همانطور که میدانید در صورت وجود خطایی که باعث روشن شدن چراغ ایربگ شود این سیستم در بسیاری از خودروها غیر فعال میشود. پس باید در نظر داشته باشیم در صورتی که خودرویی با چراغ ایربگ روشن مراجعه نمود حتما نسبت به عیب یابی دقیق و اطلاع آن به مالک اقدام کنیم. عیب یابی بر روی این سیستم باید با رعایت موارد ایمنی انجام شود و اکیدا نباید به هیچ وجه به چاشنی های ایربگ و پیش کشنده ها مولتی متر متصل نماییم. زیرا مولتی متر برای اندازه گیری مقاومت ایربگ اقدام به اعلام ولتاژ مختصر به چاشنی ایربگ میکنند که همین امر باعث عمل کردن و انفجار ایربگ میشود. عیب یابی سیستم ایربگ صرفا باید با دستگاه دیاگ تخصصی انجام شود.

دیاگ زنیت Z5 یک دیاگ نسل پنجم است که عملیات عیب یابی ایربگ را به راحتی حتی بر روی خودرو های قدیمی اروپایی نظیر فولکس واگن گل انجام میدهد و میتوانیم یک عیب یابی ایمن را با دیاگ زنیت روی این خودرو انجام دهیم. دیاگ زنیت در سال 2022 توسط شرکت EZDS به بازار عرضه شد که جدید ترین نسل دستگاه های دیاگ میباشد. این دستگاه نه فقط برروی خودرو های آسیایی ، بلکه برروی خودروهای اروپایی نظیر برند فولکس واگن نیز عملکرد موفقیت آمیزی دارد. در ادامه نحوه عیب یابی ایربگ خودرو فولکس واگن گل با دیاگ زنیت Z5 را باهم میبینیم.

نحوه عیب یابی ایربگ فولکس واگن گل با دیاگ زنیت

محل سوکت عیب یاب OBD-II فولکس واگن گل

خودرو را خاموش و سوییچ را میبنیدیم. درب جعبه فیوز  را باز میکنیم. پشت درب جعبه فیوز (طبق شکل) محل سوکت عیب یاب فولکس گل قرار دارد که درپوش آن را باز میکنیم و کابل دستگاه عیب یاب را به سوکت OBD-II متصل میکنیم. سپس دستگاه دیاگ را روشن میکنیم و سوییچ را باز میکنیم.

محل سوکت دیاگ عیب یاب فولکس گل

نحوه انتخاب خودرو فولکس واگن گل در دیاگ زنیت

از منو اصلی “عیب یابی” را انتخاب و سپس “VOLKSWAGEN” را لمس و سپس “انتخاب دستی” را وارد میشویم.
عیب یابی فولکس واگن گل با دیاگ زنیت
در این مرحله “General” و در مرحله بعدی “همه مدلها” را وارد میشویم. نکته قابل توجه اینست که در دیاگ زنیت نیازی به انتخاب نوع خودرو در برند فولکس واگن ندارید و میتوانید مستقیما وارد یونیت های خودرو شوید.
عیب یابی ایربگ فولکس واگن گل در دیاگ زنیت
سپس دیاگ زنیت سیستم های موجود خودروهای فولکس واگن را نمایش میدهد. وارد سیستم “Body” میشویم و سپس یونیت ایربگ با کد شماره 15 را انتخاب میکنیم. توجه داشته باشید که یونیت های خودروهای فولکس واگن با کد شناخته میشوند، اما در دیاگ زنیت Z5 نیازی نداریم که این کدها را حفظ نماییم و دستگاه در کنار هر یونیت کد مربوطه را نمایش میدهد.
عیب یابی ایربگ فولکس گل با دیاگ Z5
دیاگ زنیت به ما هشدار میدهد در صورتی که تبحر کافی جهت انجام تعمیرات روی سیستم ایربگ را داریم وارد شویم. برای تایید گزینه F1 ، F2 ،F3 و F4 را را لمس میکنیم تا وارد یونیت ایربگ شویم.
عیب یابی ایربگ فولکس گل با دیاگ زنیت Z5
در یونیت ایربگ گزینه “خواندن کد خطا” را انتخاب میکنیم تا کدهای ثبت شده در این یونیت را ببینیم.
چراغ ایربگ فولکس گل با دیاگ زنیت
خطای 00532 در یونیت ایربگ ثبت شده است. ابتدا سیم کشی، برق و بدنه ایسیو ایربگ را چک میکنیم و مطمئن میشویم که برق ورودی به یونیت ایربگ در بازه مناسب قرار دارد.
خطای 00532 فولکس واگن گل
پس از عیب یابی و رفع عیب گزینه “پاک کردن” را لمس کنید و سپس گزینه “تایید” را انتخاب میکنیم.
پاک کردن خطای ایربگ فولکس واگن گل
در اینجا عیب یابی ایربگ خودرو فولکس واگن گل به پایان رسید. میتوانیم برای اطمینان بیشتر خودرو را روشن کنیم و با خودرو تست جاده انجام دهیم و مجدد کدهای خطا را بررسی کنیم.
برای مشاهده سایر ویدئوهای آموزشی نیلیکار اینجا کلیک کنید. همچنین جهت اطلاع از قیمت دستگاه دیاگ زنیت Z5 لطفا با تلفنهای شرکت تماس حاصل فرمایید. جهت اطلاع از تلفنهای شرکت اینجا کلیک کنید.
توسط: تاریخ انتشار: 29 مرداد 1402دسته بندی: آموزش آئودی ،فولکس و اشکودا, آموزش آنلاین, دسته‌بندی نشده, زنیت Z5, ویدئو های آموزشیدیدگاه‌ها برای عیب یابی ایربگ فولکس واگن گل با دیاگ زنیت Z5 بسته هستندبرچسب ها: , ,