در این ویدئوی آموزشی میخواهیم دیاگ زنیت Z5 را به خودروی تویوتا اریون 2010 وصل کنیم و عملیات خواندن کدهای خطای تویوتا اوریون و عیب یابی تویوتا اوریون را انجام بدیم. همچنین خواهیم دید که دیاگ زنیت Z5 به صورت اتوماتیک این خودرو رو شناسایی میکنه و عملیات انتخاب و شناسایی خودرو بسیار راحت و توسط خود دستگاه انجام میشه. نیاز نیست که تعمیرکار برای شناسایی و انتخاب خودروی تویوتا اوریون هیچ کار اضافی انجام بده. روش ذخیره کردن لیست کدهای خطای تویوتا اوریون را مرور خواهیم کرد. همچنین گزارش گرفتن از کدهای خطا رو در این ویدیو با هم انجام خواهیم داد.

شناسایی تویوتا اوریون توسط دیاگ Z5

بعد از اینکه دستگاه دیاگ رو به سوکت او بی دی خودرو تویوتا اوریون وصل کردید در صفحه اصلی روی عیب یابی کلیک کنید.

 

عیب یابی تویوتا اوریون

سپس در منوی بعدی تویوتا رو انتخاب کنید.

عیب یابی تویوتا کمری اوریون

انتخاب خودکار جهت عیب یابی تویوتا اوریون

سپس مطابق تصویر زیر روی انتخاب خودکار کلیک کنید. تا سیستم به صورت کاملا خودکار خودرو را شناسایی کند. یکی از مزایای دستگاه دیاگ زنیت Z5 این است که قابلیت انتخاب خودکار در این دستگاه دیاگ وجود دارد. پس خودروهایی که این امکان را داشته باشند توسط دیاگ Z5 به صورت خودکار شناسایی میشوند.

کدهای خطا تویوتا کمری اوریون

در پنجره بعدی دستگاه نوع خودرو و نوع موتور رو به شما نشون میده. اگر درست بود دکمه تایید را بزنید تا وارد سیستمها بشید. در پنجره زیر، هم میتوانید به صورت دستی انتخاب کنید که میخواهید کدام سیستم یا ECU توسط دستگاه دیاگ چک بشه.  و هم برای اینکه دستگاه دیاگ Z5 به صورت خودکار تمام ای سی یو ها را چک کنه جستجوی خودکار را انتخاب کنید و سپس دکمه تایید را بزنید.

کد خطای تویوتا اوریون

عیب یابی تویوتا اوریون، بررسی تمام سیستمها

در این حالت دستگاه شروع به بررسی تمام سیستمها به صورت خودکار میکنه. زمانی که دستگاه در حال بررسی ای سی یو (سیستم) های مختلف هست سه عدد چرخ دنده در بالا و سمت راست صفحه مشاهده میکنید. که این چرخ دنده ها در حال چرخش هستند. معنیش اینه که دستگاه دیاگ شما درحال ارتباط با خودرو هست و هنوز بررسی سیستمها تمام نشده و باید کمی صبر کنید.

آموزش دیاگ زدن تویوتا

بعد از اینکه بررسی ای سی یو ها (سیستمها) ی خودروی تویوتا اوریون تمام بشه، دستگاه دیاگ زنیت Z5 لیستی از ای سی یو ها رو به شما نشان میده. (تصویر زیر). در قسمت بالا سمت چپ دو عدد را میبینید. عدد مشکی تعداد ای سی یو ها یا همان سیستمها را نشان میدهد. و عدد قرمز تعداد ای سی یو هایی هست که دارای کد خطا هستند.

تویوتا اوریون تعمیرات

در مقابل هر سیستم (یا ای سی یو) یک دایره وجود داره. دایره های سبز که داخلشون عدد 0 نوشته شده، نشان دهنده آن است که در اون ای سی یو یا سیستم هیچ خطایی وجود نداره. دایره های قرمز که داخلشون یک عدد (مثلا 2) نوشته شده. نشون میده که اون سیستم دارای (مثلا 2) کد خطا هست.

مشاهده کدهای خطای هر سیستم

مثلا در تصویر بالا سیستم ترمز ای بی اس دارای 2 کد خطا هست. برای اینکه کدهای خطا و شرح اونها رو ببینید کافیه روی عدد 2 که داخل دایره قرمز رنگ وجود داره کلیک کنید. در این صورت در پایین همان صفحه، پنجره دیگری باز میشود که کدهای خطا و شرح آنها را به شما نمایش میدهد. (همانند تصویر زیر)

کد خطا تویوتا سیستم ترمز

در تصویر بالا در منوی سمت راست، اگر بر روی دکمه (پاک کردن تمام کدهای خطا) کلیک کنید، تمام کدهای خطای پاک خواهد شد. البته همانطور که میدانید ممکن است برخی از خطاها دائمی باشد و مشکل مربوطه هنوز در خودرو وجود داشته باشد. بنابر این آن کد خطا مجددا باز خواهد گشت.

اگر بر روی دکمه (SHOW DTC) کلیک کنید. دستگاه دیاگ تمام کدهای خطای مربوط به همه ای سی یو ها در یک لیست به شما نمایش میدهد.

عیب یابی تویوتا اوریون دیاگ Z5

در این پنجره اگر بر روی دکمه (CREATE REPORT) کلیک کنید میتوانید از کدهای خطا یک گزارش تهیه کنید. و آنرا با فرمت PDF ذخیره کنید تا بعد ا زپاک کردن خطاها، همچنان به لیست کدهای خطا دسترسی داشته باشید.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این دستگاه دیاگ مولتی برند اینجا کلیک کنید.

 

 

 

توسط: تاریخ انتشار: 7 تیر 1401دسته بندی: آموزش آنلاین, آموزش تویوتا, زنیت Z5, ویدئو های آموزشیدیدگاه‌ها برای عیب یابی تویوتا اوریون با دیاگ زنیت Z5 بسته هستندبرچسب ها: , ,