در این ویدیو قصد داریم موتور خودرو پژو 206 مدل پایین را با دیاگ زنیت Z5 عیب یابی کنیم. ممکن است مراجعه خودرویی را داشته باشیم که مشتری آن اعلام کند که خودرو برخی مواقع گاز نمیخورد و کپ میکند. و یا مشتری سایر عیوب مربوط به موتور مانند بد کار کردن موتور، روشن شدن چراغ چک، بد روشن شدن خودرو در استارت صبحگاهی و یا آلایندگی و مصرف سوخت عنوان کند. پس از اینکه عیب خودرو را مشاهده نمودیم باید حتما نسبت به عیب یابی این سیستم با دستگاه دیاگ تخصصی اقدام کنیم. عیب یابی خودرو های جدید بدون دستگاه دیاگ تقریبا غیر ممکن و با دقت بسیار پایین بوده و باید جهت جلوگیری از تحمیل هزینه های اضافی به مشتری، موتور خودرو را با دیاگ به طور دقیق عیب یابی نماییم. با دیاگ تخصصی زنیت Z5 میتوانیم این فرایند را به راحتی انجام دهیم.

دیاگ زنیت Z5 یک دیاگ نسل پنجم است که عیب یابی موتور پژو 206 مدل پایین را به آسانی و با صرف کمترین زمان انجام میدهد. ویژگی این دستگاه روی 206 های فرانسوی تشخیص خودکار شماره شاسی، نوع موتور و سال ساخت خودرو است که فرآیند عیب یابی را کوتاه تر میکند. همچنین ویژگی دیگر این دیاگ بر روی خودرو 206 مدل پایین تشخیص خودکار ایسیو موتور میباشد که دیگر نیازی به تشخیص نوع ایسیو از روی برچسب آن نداریم و سرعت عیب یابی و اتصال به ایسیو موتور دو چندان میشود. در ادامه نحوه عیب یابی و تشخیص مشکل سیستم سوخت رسانی خودرو پژو 206 را با دیاگ زنیت Z5 را با هم میبینیم.

نحوه عیب یابی موتور پژو 206 به کمک دیاگ زنیت

انتخاب خودکار پژو 206 فرانسوی در دیاگ زنیت

سوییچ را میبنیدم و خودرو را خاموش میکنیم. کابل دستگاه دیاگ را به سوکت OBD-II پژو 206 متصل میکنیم و سوییچ را باز میکنیم.

از منو اصلی دیاگ زنیت “عیب یابی” را انتخاب میکنیم.

عیب یابی دریچه گاز پژو 206 با دیاگ زنیت

برند “PEUGEOT” را کلیک میکنیم و گزینه “جستجوی خودکار را لمس میکنیم. این قابلیت برروی دیاگ زنیت Z5 وجود دارد که شماره شاسی، سال ساخت و نوع موتور خودرو پژو 206 فرانسوی را به صورت خودکار جستجو و نمایش دهد.

شناسایی خودکار پژو 206 با دیاگ زنیت

دستگاه دیاگ زنیت در این مرحله به صورت خودکار شماره شاسی، نوع خودرو، نوع موتور و سال ساخت را به ما نمایش میدهد. مشخصات را بازدید میکنیم و “تایید” را لمس میکنیم.

عیب یابی موتور پژو 206 با دیاگ جی اسکن

نحوه عیب یابی سیستم سوخت رسانی پژو 206 با دیاگ زنیت

در لیست ایسیو ها گزینه “ENGINE” را لمس میکنیم.

عیب یابی موتور پژو 206 با دیاگ زنیت Z5

همانطور که میدانید ایسیو موتور های مختلفی بر روی خودرو های پژو 206 میباشد و انتخاب آنها نیازمند بازدید اسم ایسیو از روی برچسب آن میباشد. در صورتی که دسترسی به برچسب ایسیو نداشته باشیم باید به صورت آزمون خطا ایسیو درست را انتخاب کنیم که امری زمان بر میباشد. قابلیتی که روی دستگاه دیاگ زنیت Z5 وجود دارد اینست که به صورت خودکار ایسیو موتور پژو 206 فرانسوی را به صورت خودکار شناسایی و متصل میشود.

عیب یابی موتور پژو 206 با دیاگ زنیت

پس از انتخاب خودکار ایسیو وارد خواندن کدهای خطا “Fault Reading” میشویم.

پاک کردن کدهای خطا موتور پژو 206

دستگاه دیاگ زنیت Z5 کدهای درج شده در ایسیو موتور را به ما نمایش میدهد. کد خطا P0121 مربوط به اتصال کوتاه در مدار و سیم کشی دریچه گاز میباشد. همچنین کد خطای P0122 مربوط به اشکال همزمانی دریچه گاز است.

عیب یابی موتور پژو 206 با دیاگ زنیت Z5

میتوانیم پارامترهای دریچه گاز را در دیاگ زنیت جهت عیب یابی آسان تر بررسی نماییم. پس از رفع عیب گزینه “پاک کردن” را لمس میکنیم و سپس “تایید” را انتخاب میکنیم و مجدد خودرو را بررسی میکنیم تا از عدم درج مجدد کد خطا اطمینان حاصل کنیم.

برای مشاهده سایر ویدئوهای آموزشی نیلیکار اینجا کلیک کنید. همچنین جهت اطلاع از قیمت دستگاه دیاگ زنیت Z5 لطفا با تلفنهای شرکت تماس حاصل فرمایید. جهت اطلاع از تلفنهای شرکت اینجا کلیک کنید.

توسط: تاریخ انتشار: 31 مرداد 1402دسته بندی: آموزش ایران خودرو, دسته‌بندی نشده, زنیت Z5دیدگاه‌ها برای عیب یابی موتور پژو 206 با دیاگ زنیت Z5 بسته هستندبرچسب ها: , ,