در فیلم پیش رو نحوه ی تعریف سوئیچ خودروی MVM 315 را با دیاگ جی اسکن مشاهده می کنید،دقت نمایید که خودروهای ام وی ام 315 دارای دو مدل سیستم ایموبیلایزر هستند، در یک مدل کد سوئیچ هشت تا یک می باشد(11111111) و در مدل های جدیدتر باید کد سوئیچ را با توجه به شماره ی شاسی از نمایندگی دریافت کنید که شما هر دو مدل را به راحتی با استفاده دیاگ جی اسکن می توانید تعریف کلید انجام دهید. برای انجام این کار باید در دستگاه جی اسکن  وارد منوی عملیات ویژه ی یونیت ایموبیلایزر شوید و گزینه تعریف کلید را انتخاب کنید.

همانطور که در ویدئوی بالا مشاهده می کنید برای تعریف سوییچ و پاک کردن کلید های خودرو ام وی ام 315 لازم است از منوی ایموبیلایزر دستگاه دیاگ وارد قسمت عملیات ویژه  بشوید .
برای دسترسی به این منو، خودروساز MVM را از منوی عیب یابی پیدا کرده و سپس خودرو ی MVM315 را  انتخاب  و ای سی یو های این خودرو ازجمله موتور، پشت آمپر، ایربگ و … را مشاهده می کنید و برای انجام عملیات تعریف سوییچ وارد گزینه ی ایموبیلایزر میشوید.
در صورتی که بخواهید عیب یابی کلی تمام ایسیو های این خودرو رو انجام دهید میتوانید از گزینه جستجوی سیستم ها استفاده کنید. (با توجه به اینکه جستجوی کلیه سیستمها عملی وقت گیر است و معمولا به بررسی همه ای سی یو ها نیازی نیست توصیه میکنیم به جای جستجوی سیستم ها  مستقیما ای سی یو مورد نظر را انتخاب کنید)
ابتدا  در قسمت DATA (پارامتر ها) تعداد کلید ها را بررسی میکنید.( در فیلم بالا مشاهده میکنید یک کلید برای این خودرو تعریف شده است.)
در مورد مثال به کار رفته در این فیلم  بررسی میکنیم که خودرو با کلید موجود روشن می‌شود ولی در حالت‌های دیگر ممکن است کلید به کلی مفقود یا از کار افتاده باشد. سپس وارد قسمت عملیات ویژه،Erase key  میشوید و برای پاک کردن کلید،کد سوئیچ را وارد میکنید. یادآوری: کد سوئیچ خودرو را میتوانید از نمایندگی دریافت کنید.
سپس در قسمت Data  میتوانید مشاهده کنید تعداد کلید ها 0 باشد.از منوی ایموبیلایزر خارج شده و سوئیچ را بیرون آورده  و 10 ثانیه صبر میکنید. (در فیلم بالا برای بررسی صحت عملیات ، سوئیچ را وارد کرده و روشن نشدن خودرو را آزمایش کردیم).
پس از طی نمودن عملیات بالا وارد گزینه ایموبیلایزر و program key  میشوید و کد سوئیچ خودرو را وارد میکنید.دقت داشته باشید که در این مرحله سوئیچ باز باشد.
حال به منوی  پارامتر های ایموبیلایزر دستگاه دیاگ وارد شده و مشاهده میکنید که تعداد کلید ها 1 باشد.سپس از منوی ایموبیلایزر خارج شده،سوئیچ را خارج کرده و 10 ثانیه صبر میکنید سپس سوئیچ را وارد مغزی کرده و روشن شدن خودرو را امتحان میکنید و خودرو به راحتی روشن میشود.
در تصاویر زیر میتوانید مراحل فوق را مشاهده کنید.لازم به ذکر است که مراحل در دستگاه دیاگ جی اسکن 2 و دستگاه دیاگ جی اسکن تب کاملا مشابه و یکسان است.

انتخاب گزینه عیب یابی از منوی اصلی دستگاه دیاگ جی اسکن

انتخاب لوگوی خودروساز MVM

انتخاب خودروی MVM315

انتخاب یونیت ایموبیلایزر

تعریف ریموت و سوئیچ بیش از صد مدل خودروی متفاوت را می توانید در دوره ی آموزشی تعریف ریموت و سوئیچ خودروهای داخلی و خارجی شرکت نیلی کار فرا بگیرید.

توسط: تاریخ انتشار: 12 خرداد 1397دسته بندی: آموزش MVM و چری, آموزش آنلاین, تعریف ریموت و سوئیچ, ویدئو های آموزشیدیدگاه‌ها برای ویدئو:تعریف کلید ام وی ام 315 توسط دیاگ جی اسکن بسته هستندبرچسب ها: , , , , , ,