در این فیلم عیب یابی و عملیات ویژه یونیت ABS/ESP مرسدس بنز E-class 2011 را با دیاگ جی اسکن تب مشاهده می کنید، دیاگ مولتی برند جی اسکن تب، محصول جدید شرکت GIT کره ی جنوبی است که در ایران توسط نماینده ی انحصاری آن، شرکت نیلی کار عرضه می گردد. در خودروهای مرسدس بنز شما نیازی به انتخاب مدل خودرو و سال تولید آن ندارید و دستگاه جی تب می تواند، خودرو را تشخیص داده و عیب یابی را با زبان فارسی انجام دهید.
دیاگ مولتی برند جی اسکن تب در سال 2017 توسط شرکت GIT کره جنوبی به بازار معرفی گردید، این دستگاه شامل یک دانگل بلوتوث می باشد که با نرم افزار عیب یابی آن که بر روی تبلت یا لب تاپ ویندوز نصب می گردد؛ ارتباط برقرار می کند، سرعت بالا، قیمت مناسب و ترجمه ی فارسی باعث شده است که کاربری این دستگاه برای تعمیرکاران بسیار آسان باشد.

عیب یابی ترمز ضد قفل مرسدس بنز کلاس E اتاق 211
همانطور که در فیلم بالا مشاهده کردید برای عیب یابی ترمز ضد قفل یا  خودروی مرسدس بنز کلاس e، کد اتاق 211 در دستگاه دیاگ جی اسکن تب یا جی تب (از قسمت منوی عیب یابی وارد خودرو ساز مرسدس بنز شده و گزینه انتخاب خودکار را انتخاب می کنید. (توجه داشته باشید در این قسمت می توانید با انتخاب گزینه دستی مدل خودرو را بصورت دستی وارد کنید یا با انتخاب گزینه انتخاب خودکار اجازه دهید دیاگ اطلاعات خودرو را به صورت اتوماتیک پیدا کند.)
انتخاب خودکار
زمانیکه وارد گزینه انتخاب خودکار میشوید دیاگ اطلاعات خودرو مانند شماره شاسی،مدل و کد اتاق را به شما نمایش میدهد و با تایید این اطلاعات وارد قسمت عیب یابی یونیت های مختلف خودرو میشوید. در این منو می توانید یونیت مورد نظر را انتخاب کنید و یا با وارد شدن به قسمت جستجوی سیستم ها، دستگاه دیاگ به صورت خودکار تمام یونیت ها را پیدا کرده و به شما نمایش می دهد. (با انتخاب جستجوی خودکار یونیت ها جی اسکن اقدام به جستجوی کلیه یونیت ها می کند که معمولا زمان بیشتری برای این کار صرف می شود، بنابراین بهتر است از قسمت مربوطه یونیت مورد نظر را پیدا کنید و مستقیم تنها با آن یونیت ارتباط بر قرار کنید.)
حال وارد یونیت ABS/ESP یا ترمز ضد قفل می شویم . در ابتدا کدهای خطا را بررسی میکنیم و همانطور که در فیلم مشاهده کردید کد خطایی که وجود دارد مربوط به قطع ارتباط شبکه CAN با یونیت SAM است.گام بعدی بررسی پارامتر های مرتبط با یونیت ABS هست که تمامی پارامترها به زبان فارسی موجود میباشد.
تست عملگر
در خودروهای مرسدس بنز برای تست عملگر یونیت ABS/ESP لازم هست سوییچ خودرو را بسته و 5 ثانیه صبرکنید و مجدد کلید را باز کنید.تست عملگری که در این یونیت وجود دارد مربوط به سیستم PML یا فرمان هیدرولیکی خودرو هست که میتوان آن را بررسی کرد.
عملیات ویژه خودروی مرسدس بنز
همانطور که در فیلم مشاهده کردید در منوی عملیات ویژه عملیاتی مانند تست جاده (ترمز) ، اخطار افت فشار (ریست TPMS) و یا کد دهی حساسیت سرعت حرکت فرمان موجود است.وارد هر کدام از گزینه ها که میشویم اطلاعات به زبان فارسی موجود است.برای مثال در قسمت کد دهی حساسیت سرعت حرکت فرمان میتوانیم فرمان الکتروهیدرولیکی را ریست و یا حساسیت آن را تنظیم کنیم.
مراحل بالا را در تصاویر زیر میتوانید دنبال کنید.

انتخاب منوی عیب یابی

انتخاب خودروساز مرسدس بنز

انتخاب دستی یا خودکار

انتخاب گزینه passenger (در صورت انتخاب دستی)

انتخاب مدل خودرو

انتخاب کد اتاق خودرو

انتخاب گزینه شاسی

انتخاب گزینه ETC

 

توسط: تاریخ انتشار: 11 شهریور 1397دسته بندی: آموزش آنلاین, آموزش بنز و بی ام و, آموزش جی اسکن تب (جی تب), ویدئو های آموزشیدیدگاه‌ها برای ویدئو:عیب یابی ترمز ضد قفل مرسدس بنز کلاس E با دیاگ Gscan-tab بسته هستندبرچسب ها: , , , , ,