در این ویدئو عیب یابی و عملیات ویژه ی صفحه آمپر خودروی مرسدس بنز E کلاس 2011 را با دیاگ مولتی برند جی اسکن تب را مشاهده می کنید، تمام منوهای برند مرسدس در جی اسکن تب به زبان فارسی می باشد تا کار کردن با آن برای تعمیرکاران راحت باشد، همچنین در دستگاه Gsacn-tab شما نیازی به انتخاب مدل و سال خودرو ندارید و دستگاه شما به صورت خودکار این کار را انجام می دهد. جی اسکن تب یک دیاگ مولتی برند بلوتوثی است که با نرم افزار عیب یابی آن که بر روی تبلت یا لب تاپ ویندوز نصب می گردد، ارتباط برقرار می کند. این دیاک پرتابل بلوتوثی در سال 2017 توسط شرکت GIT کره جنوبی به بازار معرفی شد و در ایران توسط شرکت نیلی کار نماینده ی انحصاری آن به فروش می رسد.

مراحل عیب یابی یونیت پشت آمپر خودرو مرسدس بنز
برای عیب یابی پشت آمپر خودرو مرسدس بنز همانگونه که در فیلم مشاهده نمودید می توانید با استفاده از دستگاه دیاگ جی تب یا دستگاه جی اسکن ۲ از منوی عیب یابی، خودروساز مرسدس بنز را پیدا کرده و وارد گزینه انتخاب خودکار شوید. در این قسمت میتوانید هم با انتخاب گزینه دستی مدل خودرو را بصورت دستی وارد کنید و یا با انتخاب گزینه انتخاب خودکار اجازه دهید دستگاه دیاگ اطلاعات خودرو را پیدا کند.
پس از انتخاب این گزینه دستگاه دیاگ اطلاعات خودرو مانند شماره شاسی،کلاس و مدل ماشین را به شما نشان می دهد. پس از تایید اطلاعات، راه اول این است که یونیت مورد نظر را انتخاب کنید و مستقیما به همان یونیت وصل شوید و راه دوم میتوانید با انتخاب گزینه جستجوی سیستم ها از دستگاه بخواهید تمامی یونیت های این خودرو را به صورت خودکار بیابد و به شما نمایش دهد. (با انتخاب جستجوی خودکار یونیت ها دیاگ جی اسکن اقدام به جستجوی کلیه یونیت ها می کند که معمولا زمان بیشتری برای این کار صرف می شود، شما می توانید در صورتی که زمان لازم را ندارید از قسمت مربوطه یونیت مورد نظر را پیدا کنید و مستقیم تنها با آن یونیت ارتباط بر قرار کنید.)
یونیت پشت آمپر
از لیست یونیت های موجود یونیت پشت آمپر یا IC را انتخاب می‌کنیم. همانگونه که در فیلم مشاهده می کنید در ابتدا کد های خطا را بررسی می کنیم و دیاگ به ما نشان می دهد که در یونیت پشت آمپر کد خطایی وجود ندارد. با بررسی تمامی پارامترها موجود نیز می‌توانید از سلامت دیگر قسمت ها اطمینان حاصل کنید. در بعضی از مواقع لازم است تا شما از عقربه های پشت آمپر تست بگیرید. برای تست موتور عقربه های آمپرها می توانید گزینه تست عملگر را در دستگاه دیاگ جی تب پیدا کرده و گزینه عملکرد عقربه پشت آمپر به موقعیت حداکثر را انتخاب کنید و با انتخاب این گزینه تمام آمپرها تا حداکثر شروع بکارمی کنند و شما به این طریق می توانید از کارکرد صحیح آن ها اطمینان حاصل کنید. همچنین شما می توانید در منوی عملیات ویژه کارهایی مانند ریست یونیت پشت آمپر و تغییر حالت را با دستگاه دیاگ مولتی برند جی اسکن تب انجام دهید.
توجه:  این نکته را باید در نظر داشته باشید که در خودرو های مرسدس بنز زمانیکه از منوی تست عملگرها دستگاه دیاگ خارج می شوید حتما باید به مدت 5 ثانیه سوئیچ را ببندید و مجدداٌ باز کنید.

با مشاهده تصاویر زیر میتوانید مراحل ریست پشت آمپر خودروی مرسدس بنز را دنبال کنید.

انتخاب منوی عیب یابی از صفحه اصلی دیاگ

انتخاب منوی عیب یابی از صفحه اصلی دیاگ

انتخاب خودروساز مرسدس بنز

انتخاب خودروساز مرسدس بنز

انتخاب گزینه خودکار یا دستی

انتخاب گزینه خودکار یا دستی

انتخاب گزینه passenger ( در صورت انتخاب دستی)

انتخاب گزینه passenger ( در صورت انتخاب دستی)

انتخاب مدل خودروی مرسدس بنز

انتخاب مدل خودروی مرسدس بنز

انتخاب کد اتاق خودرو

انتخاب کد اتاق خودرو

انتخاب گزینه اطلاعات برای وارد شدن به یونیت پشت آمپر

انتخاب گزینه اطلاعات برای وارد شدن به یونیت پشت آمپر

انتخاب گزینه IC-Instrument cluster

انتخاب گزینه IC-Instrument cluster

 
توسط: تاریخ انتشار: 11 شهریور 1397دسته بندی: آموزش آنلاین, آموزش بنز و بی ام و, آموزش جی اسکن تب (جی تب), ویدئو های آموزشیدیدگاه‌ها برای ویدئو:عیب یابی صفحه آمپر مرسدس بنز E کلاس 2011 با دیاگ Gscan-tab بسته هستندبرچسب ها: , , , , , ,