در این فیلم روش عیب یابی و عملیات ویژه یونیت گیربکس خودروی مرسدس بنز E کلاس مدل 2011 را با دیاگ جی اسکن تب مشاهده می کنید، دیاگ Gscan-tab محصول جدید شرکت GIT کره ی جنوبی است که در سال 2017 به بازار معرفی گردید، همانطور که مشاهده می کنید، تمام منوهای عیب یابی و عملیات ویژه ی خودروهای بنز در دستگاه جی اسکن تب به زبان فارسی است و جی اسکن تب می تواند به صورت خودکار مدل خودرو و شماره شاسی را تشخیص دهد و نیازی نیست که مدل خودرو یا کد شاسی خودرو را وارد.
دیاگ جی اسکن تب یک دیاگ پرتابل بلوتوثی است که نرم افزار عیب یابی آن بر روی تبلت یا لب تاپ ویندوز نصب می گردد، این دیاگ کوچک ولی کارآمد به دلیل سرعت بالا و ترجمه ی فارسی کاربری بسیار ساده ای برای تعمیرکاران دارد.

 
عیب یابی گیربکس مرسدس بنز کلاس E کد اتاق 211
همانطور که در فیلم بالا مشاهده کردید برای عیب یابی گیربکس خودروی مرسدس بنز،در منوی عیب یابی دستگاه دیاگ جی اسکن تب خودرو ساز مرسدس بنز را پیدا کرده و گزینه خودکار را انتخاب میکنید. ( یاد آوری: در این قسمت می توانید با انتخاب گزینه دستی مدل خودرو را بصورت دستی وارد کنید یا با انتخاب گزینه انتخاب خودکار اجازه دهید دیاگ اطلاعات خودرو را به صورت اتوماتیک پیدا کند.)
انتخاب خودکار
با انتخاب گزینه خودکار دیاگ اطلاعاتی از قبیل شماره شاسی،کلاس و کد اتاق خودرو را نمایش میدهد. سپس با تایید اطلاعات جی اسکن به صورت خودکار به خودرو وصل می شود. در این منو می توانید یونیت مورد نظر را انتخاب کنید و یا با وارد شدن به قسمت جستجوی سیستم ها،به صورت خودکار تمام یونیت ها را پیدا کرده و به شما نمایش می دهد. (با انتخاب جستجوی خودکار یونیت ها دیاگ جی اسکن اقدام به جستجوی کلیه یونیت ها می کند که معمولا زمان بیشتری برای این کار صرف می شود، بنابراین بهتر است از قسمت مربوطه یونیت مورد نظر را پیدا کنید و مستقیم تنها با آن یونیت ارتباط بر قرار کنید.)
بررسی کد های خطا و پارامتر ها
از فهرست یونیت های موجود یونیت ETC یا گیربکس اتوماتیک را انتخاب می‌کنیم. همانگونه که در فیلم مشاهده کردید در ابتدا کد های خطا را بررسی می کنیم و دیاگ به ما نشان می دهد که در یونیت ETC کد خطایی وجود ندارد. با بررسی تمامی پارامترهای موجود نیز می‌توانید از سلامت قسمت های دیگر اطمینان حاصل کنید.
عملیات ویژه
ریست های مختلفی در این منو وجود دارد . با انتخاب گزینه سنسور محدوده انتخاب دنده میتوانید سلکتور گیربکس را تنظیم کنید.همچنین با وارد شدن به گزینه مقادیر آداپته شده تعویض دنده امکان ریست گیربکس با دیاگ وجود دارد.همانطور که در فیلم مشاهده میکنید ریست های دیگری مانند مقادیر تطبیقی کلاچ قفلی،نمایش مقادیر آداپته شده ، ریست دنده عقب ، انطباق کلاچ قفلی مبدل گشتاور با دیاگ جی اسکن امکان پذیر است.(غالب منوهای ذکر شده به زبان فارسی ترجمه شده است و به راحتی میتوان این عملیات را با دستگاه دیاگ جی اسکن تب و جی اسکن 2 انجام داد.)
در تصاویر زیر میتوانید مراحل بالا را مشاهده کنید.

انتخاب منوی عیب یابی

انتخاب خودروساز مرسدس بنز

انتخاب گزینه خودکار یا دستی

انتخاب گزینه passenger (در صورت انتخاب دستی)

انتخاب مدل خودرو

انتخاب کد اتاق خودرو

انتخاب گزینه Drive

انتخاب گزینه ETC یا گیربکس اتوماتیک

توسط: تاریخ انتشار: 11 شهریور 1397دسته بندی: آموزش آنلاین, آموزش بنز و بی ام و, آموزش جی اسکن تب (جی تب), ویدئو های آموزشیدیدگاه‌ها برای ویدئو:عیب یابی گیربکس مرسدس بنز با دیاگ Gscan-tab بسته هستندبرچسب ها: , , , ,