در این فیلم روش عیب یابی و عملیات ویژه ی یونیت ایربگ خودروی تندر90 را با دیاگ جی اسکن تب مشاهده می کنید، برای انتخاب این خودرو می توانید از منوی سایپا وارد شوید. دیاگ جی اسکن تب، محصول جدید شرکت GIT کره جنوبی است و یک دیاگ مولتی برند تبلتی است که نرم افزار آن بر روی تبلت یا لب تاپ ویندوز نصب می گردد و از طریق بلوتوث با دانگل جی تب ارتباط برقرار می کند. این دستگاه دارای ترجمه ی کامل زبان فارسی است و این امکان را به تعمیرکاران عزیز می دهد که به راحتی عیب یابی خودرو را انجام دهند، این دیاگ مولتی برند کوچک و کارآمد محصول مشترک ژاپن و کره ی جنوبی است.

عیب یابی ایربگ تندر 90 (L 90)
در ویدئوی بالا مشاهده کردید که برای عیب یابی و عملیات ویژه خودروی تندر90 در دستگاه دیاگ جی اسکن تب یا جی تب از منوی عیب یابی برند سایپا را پیدا کرده و خودروی تندر 90 را انتخاب میکنیم.در این صفحه میتوانید یونیتی که میخواهید به آن وصل شوید را مستقیما انتخاب کنید و وارد همان یونیت شوید و یا اینکه با استفاده از گزینه جستجوی سیستم ها از دستگاه دیاگ بخواهید ایسیو های موجود و کد های خطا و دیگر اطلاعات را بصورت اتوماتیک پیدا کرده به شما نمایش دهد.
مرحله اول عیب یابی
برای عیب یابی یونیت ایربگ خودروی تندر 90 پس از انتخاب گزینه ایربگ یا کیسه هوا دکمه های F1،F2،F3،F4 را به دلایل امنیتی فشار میدهید.در ابتدا کد های خطا را بررسی میکنید و این خودرو کد خطایی در یونیت ایربگ ندارد.سپس در مرحله دوم پارامتر ها را چک میکنیم و همانطور که در فیلم مشاهده کردید خودروی موجود فقط ایربگ سمت راننده و شاگرد را دارد و بقیه پارامترها حتی پیشکشنده کمربند هم مقاومتی ندارند و فعال نیست.
عملیات ویژه
در منوی عملیات ویژه دستگاه دیاگ جی اسکن تب یا جی اسکن2 که یکی از مهمترین منوی عیب یابی است گزینه های مختلفی برای پیکربندی و تنظیمات ایربگ داریم.
اگر بخواهیم روی یونیت ایربگ عملیات یا تعیراتی انجام دهیم لازم است در این قسمت یونیت را قفل کرده ،عملیات را انجام داده و مجدد باز کنید تا خطری برای شما نداشته باشد.همچین از قسمت تنظیمات هم میتوانید ایربگ سمت راننده را فعال یا غیرفعال کنید.
در تصاویر زیر میتوانید مراحل فوق را مشاهده کنید.
انتخاب منوی عیب یابی از صفحه اصلی دیاگ جی اسکن تب

انتخاب منوی عیب یابی از صفحه اصلی دیاگ جی اسکن تب

انتخاب خودروی تند 90 (l90)

انتخاب خودروی تند 90 (l90)

انتخاب گزینه کیسه هوا (ایربگ)/پیش کشنده ها

انتخاب گزینه کیسه هوا (ایربگ)/پیش کشنده ها

 
توسط: تاریخ انتشار: 30 مرداد 1397دسته بندی: آموزش آنلاین, آموزش جی اسکن تب (جی تب), آموزش رنو, آموزش سایپا, ویدئو های آموزشیدیدگاه‌ها برای ویدئو:عیب یابی یونیت ایربگ ال90 با استفاده از دیاگ جی اسکن تب بسته هستندبرچسب ها: , , , , , ,