در این فیلم عیب یابی منوی ایربگ و یونیت ASSYST ( یادآوری سرویس دوره ای) خودروی مرسدس بنز E کلاس مدل 2011 را مشاهده می کنید، در دیاگ جی اسکن تب برای انتخاب خودروهای مرسدس بنز نیازی به انتخاب مدل و سال خودرو ندارید و فقط کافی است که انتخاب خودکار را بزنید تا Gscan-tab خودروی شما را پیدا کنید، در این دیاگ مولتی برند بلوتوثی همه ی منوهای عیب یابی ترجمه ی فارسی شده است و کار کردن با آن بسیار راحت است.
دیاگ مولتی برند Gscan-tab در سال 2017 توسط شرکت GIT کره جنوبی به بازار معرفی گردید، این دیاگ شامل یک دانگل بلوتوث و نرم افزار عیب یابی است که بر روی لب تاپ یا تبلت ویندوز نصب می گردد.

نحوه عیب یابی خورو سواری مرسدس بنز کلاس E
همانطور که در فیلم بالا مشاهده کردید برای سرویس های دوره ای و عیب یابی ایربگ خودروی مرسدس بنز کلاس e، کد اتاق 211 در دستگاه دیاگ جی اسکن تب یا جی تب ، از قسمت منوی عیب یابی وارد خودرو ساز مرسدس بنز شده و گزینه انتخاب خودکار را انتخاب می کنید. (یادآوری: در این قسمت می توانید با انتخاب گزینه دستی مدل خودرو را بصورت دستی وارد کنید یا با انتخاب گزینه انتخاب خودکار اجازه دهید دستگاه دیاگ اطلاعات خودرو را به صورت اتوماتیک پیدا کند.)
انتخاب خودکار:
در صورتی که وارد گزینه انتخاب خودکار می شوید. دیاگ جی اسکن اطلاعات خودرو مانند شماره شاسی، کلاس و کد اتاق خودرو را به شما نشان می دهد، سپس با تایید اطلاعات، دیاگ جی اسکن به صورت خودکار به خودرو وصل می شود. در این منو می توانید یونیت مورد نظر را انتخاب کنید و یا با وارد شدن به قسمت جستجوی سیستم ها، دستگاه دیاگ به صورت خودکار تمام یونیت ها را پیدا کرده و به شما نمایش می دهد. (با انتخاب جستجوی خودکار یونیت ها دیاگ جی اسکن اقدام به جستجوی کلیه یونیت ها می کند که معمولا زمان بیشتری برای این کار صرف می شود، بنابراین بهتر است از قسمت مربوطه یونیت مورد نظر را پیدا کنید و مستقیم تنها با آن یونیت ارتباط بر قرار کنید.) در این قسمت با انتخاب یونیت ایربگ به آن وصل می شویم و عیب یابی این یونیت را انجام می دهیم. برای وارد شدن به این یونیت دکمه F1-F2-F3-F4 را برای رعایت مسائل امنیتی فشار می دهید.(با توجه به حساسیت ایمنی نسبت به جان سرنشین خودرو کلیدهای بالا به منزله امضا تعمیرکار نسبت به آگاهی از تغییرات انجام شده است)
مراحل عیب یابی یوینت ایربگ:
در ابتدا کد های خطا را بررسی می کنیم. همانطور که در فیلم مشاهده کرده‌اید به دلیل اینکه خودروی موجود در فیلم تصادف داشته در یونیت ایربگ این خودرو خطا وجود دارد و 21 خطا را به ما نشان می دهد. همچنین شما می توانید در قسمت پارامتر ها تمام پارامترهای مرتبط با یونیت ایربگ را مشاهده و تحلیل کنید.
انجام عملیات ریست سرویس دوره ای:
در دستگاه دیاگ مولتی برند جی اسکن تب برای ریست سرویس دوره ای خودرو بنز وارد یونیت Assyst active service system می‌شوید. در اولین قدم کدهای خطا را بررسی کرده و همانطور که در این فیلم مشاهده می کنید کد خطایی برای این سیستم وجود ندارد. در دومین قدم نیز در بخش پارامتر ها می توانید تمامی پارامتر های سیستم سرویس دوره ای را بررسی کنید. در نهایت با انتخاب گزینه عملیات ویژه می توانید ریست سرویس‌های دوره ای خودروی مرسدس بنز از جمله تعویض روغن،تعویض لنت و … را با استفاده از دستگاه دیاگ جی اسکن انجام دهید.
در تصاویر زیر میتوانید مراحل فوق را مشاهده کنید.لازم به ذکر است که مراحل در دستگاه دیاگ جی اسکن 2 و دستگاه دیاگ جی اسکن تب کاملا مشابه و یکسان است.

انتخاب منوی عیب یابی دیاگ

انتخاب خودروی مرسدس بنز

انتخاب گزینه خودکار یا دستی

انتخاب گزینه passenger (در صورت انتخاب دستی)

انتخاب مدل خودرو

انتخاب کد اتاق خودرو

انتخاب گزینه بدنه (جهت عیب یابی یونیت ایربگ)

انتخاب گزینه ایربگ

و برای ریست سرویس دوره ای خودروی مرسدس بنز هم مراحل زیر را انجام دهید.

پس از انتخاب مدل و کد اتاق خودرو،انتخاب گزینه اطلاعات

انتخاب گزینه assyst active service system

 
 

توسط: تاریخ انتشار: 11 شهریور 1397دسته بندی: آموزش آنلاین, آموزش بنز و بی ام و, آموزش جی اسکن تب (جی تب), ویدئو های آموزشیدیدگاه‌ها برای ویدئو:انجام سرویس های دروه ای و عیب یابی منوی ایربگ مرسدس بنز با دیاگ Gscan-tab بسته هستندبرچسب ها: , , , , ,