قویترین و سریعترین دیاگ تعمیرگاه­‌های ایران

جی-اسکن ۲ قویترین دیاگ خودروهای آسیایی

 

امروزه بیشتر تعمیرکاران به دنبال بهترین دیاگ هستند که با استفاده از آن بتوانند بی­‌نقص­‌ترین عیب‌یابی را انجام دهند. یک دستگاه دیاگ که بتواند با هزینه معقول بیش‌ترین کارایی را برای تمام خودروها داشته باشد؛ مواردی همچون:

    • سادگی استفاده
    • عیب‌یابی قدرتمند و بی نقص تمام خودروهای داخلی و خارجی 
    • برنامه عیب یابی اورجینال شرکتهای هیوندا, کیا
    • قابلیت استفاده به عنوان سخت افزار برنامه دیاگ اصلی شرکت های تویوتا, لکسوس, جی ام, شورولت, بیوک, … (اطلاعات بیشتر در این لینک)
    • پشتیبانی کامل از زبان فارسی
    • آموزش و پشتیبانی قدرتمند
    • شرکت سازنده معتبر 

برخی از مواردی است که دیاگ جی اسکن 2 را از دستگاه های دیگر متمایز میکند.

توجه: نسل جدید دیاگ قدرتمند جی اسکن با نام جی اسکن 3 از سال 1399 به بازار عرضه شده است. رفته به صفحه مشخصات فنی جی اسکن3

جی اسکن 2  که نسخه ارتقا یافته و جدید دیاگ جی اسکن نسل اول است، یک دیاگ مولتی‌برند قدرتمند محصول کشور کره­‌جنوبی است. این دیاگ توانسته است با تکیه بر توانایی­‌های بسیار بالا در زمینه عیب‌یابی انواع خودرو  و ارائه امکانات مناسب برای هر تعمیرکار خودرو، به پرفروشترین دیاگ مولتی­‌برند در ایران، استرالیا، کره و ژاپن تبدیل شود.

الف – ویژگیهای عمومی دیاگ Gscan2

قابلیت وایرلس جی اسکن

۱. اتصال بی سیم یا wifi دیاگ به شبکه وایرلس مغازه

 جی اسکن 2 می تواند به شبکه وای فای ( بی سیم ) اینترنت وصل شده و به صورت اتوماتیک آپدیتها را در اولین فرصت که روی سرور GIT قابل دسترس شود دانلود نماید. در صورتیکه عملکرد دیاگ روی هر خودرویی دارای کم و کاستی باشد، میتوانید مراتب را مستقیما از روی شبکه وایرلس به شرکت سازنده اعلام نمایید تا در اولین فرصت فایل تکمیل شده برای تست ارسال گردد.
همچنین درصورت اتصال چاپگر تعمیرگاه به شبکه وای فای، تصاویر و اطلاعات مورد نیاز را به صورت بی سیم روی چاپگر مغازه چاپ و یا با استفاده از نرم افزار PC Utilityازطریق اتصال به کامپیوتر محتویات را  در فایل های مربوط به مشتری ذخیره و چاپ کرد (نحوه اتصال به چاپگر و نحوه تنظیمات وای فای ).
عیب یابی خودکار

۲. جستجوی اتوماتیک خودرو، سیستمها وکدهای خطا

دیاگ پیشرفته جی اسکن2 در اکثر خودروها این قابلیت را به شما امکان می دهد که بدون دانستن نوع و و مدل خودرو، فقط جی اسکن 2 را به خودرو وصل کرده و کلیه سیستم های نصب روی آن را شناسایی و بدانید که آیا کد خطا درهیچ یک از آن ها وجود دارد یا خیر .
بدین ترتیب دیگر نیازی نیست که نوع خودرو را بدانید یا حتی بدانید خودرو به چه سیستمهایی مجهز است، با یک کلیک دیاگ جی اسکن به صورت هوشمند نوع خودرو و همه سیستمها را شناسایی و خلاصه ای از وضعیت هر ایسیو را به شما گزارش میدهد. (نمونه جستجوی اتوماتیک در این ویدئو )
سرعت بالا
۳. آماده به کاردرصفرثانیه
سرعت دیاگ جی اسکن 2 شما را شگفت زده خواهد کرد. ازجمله ویژگی های جی اسکن 2 حالت stand by آن است که به محض روشن کردن دستگاه، در کمتر از 1 ثانیه از حالت خاموش به حالت آماده به کار و عیب یابی خودرو خواهد رفت.
در ضمن منوی “علاقه مندی ها” یا همان Favorites که در صفحه اول ظاهر میشود، میتواند شما را بدون الزام به انتخاب مرحله به مرحله خودرو و سیستم هایش، بلافاصله به منوهای پر مصرف هدایت و در یک کلیک به عملیات عیب یابی مورد نظر در ایسیو خاصی ببرد که در نوع خود بی نظیر است و باعث راحتی و سادگی و سرعت استفاده از دیاگ جی اسکن2 میشود. جهت اطلاع بیشتر به  این صفحه  مراجعه کنید.

۴. عکس ازصفحه ی فعال ونوشتن روی آن

دیگر نیازی به کاغذهای پراکنده و یادداشتهای نا مرتب نخواهید داشت. بالمس کردن علامت ” قلم ” بالای هرصفحه، عیب یاب جی اسکن2 یک عکس ازصفحه  تهیه وبه شما اجازه میدهد با لمس صفحه یادداشت دلخواه خود را نیز روی این عکس اضافه نمایید .
با این قابلیت، به آسانی یادداشتهای خود را برای هر ایسیو ذخیره و در مراجعات بعدی خودروی مشابه، به راحتی به آن دسترسی داشته باشید.

اسیلوسکوپ دیاگ قدرتمند جی اسکن

۵. اسیلسکوپ و شبیه ساز سنسور + مولتی متر خودرویی 

این ابزار که در منوی اسیلوسکوپ دیاگ جی‌اسکن در دسترس است به شما این امکان را می دهد که بتوانید به شبیه سازی سنسور ها بپردازید و یا همچون یک اسیلوسکوپ حرفه به تحلیل و بررسی لوازم برقی بپردازید. جهت آشنایی با این قابلیت ویژه جی-اسکن به این صفحه مراجعه کنید.

۶. توضیح کد­های خطا

می توان در این قسمت به بررسی کدهای خطای عمومی پرداخت. اگر به هرعلت کد خطای ناشناخته ای در جی-اسکن یا دیاگ دیگری مشاهده کردید, میتوانید با استفاده از این منو توضیح کد را به صورت دستی جستجو کنید. برای آشنایی بیشتر با این منو و دیگر منو های جعبه ابزار به این ویدئو مراجعه فرمایید.

۷. مجموعه کامل آموزشی مخفف­‌های خودوریی

امروزه خودرو سازان مختلف یک سیستم مشابه را به نامهای مختلف میشناسند. به عنوان مثال سیست مضد لغزش در مرسدس با عنوان ESP و همین سیستم در نیسان به نام VDC و در هیوندا با نام  ESC شناخته میشود. این تنوع اسامی میتواند ایجاد گمراهی و اشتباه نمیاد. اما با استفاده از این ابزار جی-اسکن ۲  می توان اطلاعات کاملی را در مورد لغات تخصصی در عیب یابی به دست آورد تا اگر با نام مخففی آشنا نیستید بتوانید به راحتی در این منو جستجو کنید.

تبدیل واحد دیاگ

۸. ماشین حساب و تبدیل واحد­های خودرویی

هر تعمیرکاری گاهی نیاز به دسترسی سریع به تبدیل واحدهای خودرویی و یا ماشین حساب تخصصی این کار دارد که گاهی دسترسی به آن‌ها مشکل و سخت است دیاگ جی‌اسکن با قرار دادن این قابلیت در دستگاه خود باعث سهولت در امر عیب‌یابی شده است.

۹. تست شبکه­ CAN

تست شبکه خودرو یکی از قابلیت‌هایی است که دیاگ جی‌اسکن در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. دستگاه جی-اسکن به صورت اتوماتیک به بررسی سطح ولتاژ و سیگنالینگ شبکه کن میپردازد و در صورت وجود هر گونه اختلال در این سیستم نتیجه را به شما اعلام  میکند. با کلیک بر روی تصویر زیر می‌توانید آموزش کامل این قابلیت را مشاهده کنید.

۱۰. تست و عیب یابی خودکار برد و کابل دستگاه

دیاگ جی اسکن توانایی عیب یابی به صورت خودکار را دارا می‌باشد و در صورت خرابی کابل و یا برد دستگاه , شما می توانید از این قسمت به تست و بررسی آن‌ها بپردازید. این ویدئو نحوه تسخیس عیب در کابل یا بورد دستگاه را آموزش میدهد.

۱۱. دیگر موارد 

یکی از نقاط قوت دیاگ جی-اسکن داشتن نماینده فعال و طولانی مدت در ایران است. نیلی کار مفتخر است به عنوان اولین شرکت ایرانی در زمینه بومی سازی دستگاه های دیاگ خارجی, بزرگترین منابع آموزشی ( شامل ویدئو, متن و تصویر ودی وی دی ) را برای جی-اسکن تولید و منتشر نماید.  به عنوان مثال میتوانید از اینجا تمامی فیلم‌های آموزشی موجود برای توانایی‌های عمومی دیاگ جی اسکن را مشاهده کنید.

ب – نرم ­افزار عیب‌یابی حرفه ای

دیاگ جی اسکن 2 محصول شرکت کره‌ای Git می­‌باشد. این شرکت مسوول تولید دستگاه های دیاگ هیوندا و کیا است  و دستگاه دیاگ جی‌اسکن یک نیز هنوز در مراکز تعمیراتی این دو برند برای عیب‌یابی استفاده می‌گردد. بنابرین جی-اسکن ۲ برنامه‌ی اصلی و کامل خودرو­های هیوندا و کیا را در دسترس خریداران خود قرار می‌دهد، تا همچون نمایندگی های این ۲ شرکت دسترسی دقیق و بی نقص به تمامی منو های عیب یابی این ۲ برند داشته باشند.

بهترین دیاگ

دیاگ تخصصی کیا

شرکت نیلی­‌کار به عنوان نماینده رسمی شرکت Git در کشور ایران همواره سعی بر بهبود توانایی­‌های این دیاگ فوق­ العاده بر روی خودروهای ایرانی داشته است. به همین دلیل دستگاه دیاگ جی‌اسکن توانسته با داشتن برنامه‌ی کامل تمام خودرو­های ایرانی همچون از ایرانخودرو و سایپا پشتیبانی بی‌نقصی را برای عیب‌یابی از این خودرو­ها ارائه دهد. به عنوان مثال علاوه بر مواردی چون خواندن کد­های خطا، اطلاعات ایسیو، نمایش دقیق پارامترها، مواردی همچون تعریف سوئیچ انواع خودرو های ایرانی حتی در بعضی از مدل ها بدون نیاز به دریافت کد سوئیچ همچون مگان، تندر 90، برلیانس و…، امکان انجام کانفیگوریشن ها (تنظیمات مشتری) برای تمامی مدل­ هایی که این قابلیت را ارائه می دهند، امکان دانلود برخی از مدل‌های ایسیو همچون BSI خودروی 206، J34 و….، انجام کالیبره‌ها و ریست‌ها به طور کامل برای تمامی خودرو­ها و… را می­‌توان از جمله توانایی­‌های دیاگ جی‌اسکن بر روی خودروهای ایرانی نام برد. تمامی این موارد نشانگر پشتیبانی قدرتمند این دستگاه از خودروهای ایرانی در کشورمان است.

دیاگ حرفه ای خودرو های ایرانی

داشتن برنامه‌های کامل خودرو­های ژاپنی، کره‌ای، آلمانی و امریکایی همچون: لکسوس، میتسوبیشی، مزدا، نیسان، هوندا، ولوو، اپل، بنز و بی ان و، رنو، تویوتا پروتون، ایسوزو، سانگ یانگ و… و پشتیبانی از آن‌ها، دستگاه دیاگ جی‌اسکن را برای عیب‌یابی خودرو های این بازار بی‌رقیب ساخته‌است.

بهترین دیاگ کره ای

دیاگ اصلی تویوتا

دستگاه دیاگ جی‌اسکن از پروتکل J2534 نیز پشتیبانی می‌کند. از طریق این پروتکل می‌توان از دیاگ جی‌اسکن به‌عنوان رابط برنامه اصلی (اینترفیس) خودروهای تویوتا، جی‌ام، لکسوس، شورلت، بیوک و … نیز استفاده‌نمود.

یکی از توانایی‌های چشمگیر دستگاه دیاگ جی‌اسکن زبان فارسی ارائه شده برای آن است. زبان فارسی موجود بر روی دیاگ جی‌اسکن حاصل ساعت­‌ها تلاش و کار ترجمه بر روی متون تخصصی موجود در این دیاگ است، که توسط متخصصین ما در شرکت نیلی­‌کار انجام شده است و در نهایت دیاگ جی‌اسکن را تبدیل به معدود دستگاه‌های مولتی‌برند خارجی کرده است که از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند. ترجمه‌ی بیش از 2 میلیون کلمه در منوها، پیام‌ها، توضیحات عملیات، پارامترها، کدهای خطا و… استفاده از جی‌اسکن را برای فارسی زبانان ساده‌تر کرده‌است.

دیاگ حرفه ای با کاربری آسان

داشتن رابط کاربری ساده و قابل فهم که کار با دستگاه دیاگ جی‌اسکن را لذت‌بخش کرده و باعث سادگی در کاربری آن شده‌است.

قدرتمند و سریع

دیاگ جی‌اسکن 2 با سخت افزار قدرتمند خود که بر پایه یک پردازنده سه‌گانه و پلت­فرم ویندوز است سرعت بالا و امنیت مثال زدنی را برای کاربران خود به وجود می‌آورد. همچنین با داشتن صفحه نمایش با روزلوشن بالا که توانایی نمایش صحیح اطلاعات حتی در نور مستقیم خورشید را دارد می‌تواند تحت هر شرایطی تصویر شفاف و قابل فهم را به کاربر خود ارائه‌دهد.

از قابلیت­‌های کلیدی این دیاگ قدرتمند می­‌توان به:

دیاگ

باتری داخلی جهت جلوگیری از نوسان برق و صدمه به دستگاه و همچنین امکان استفاده از آن، حتی برای مواقعی که به خودرو وصل نیست.

دیاگ جی اسکن

امکان ارتباط بی­‌سیم دستگاه به شبکه، که به کاربر این امکان را می­‌دهد که اطلاعات را از طریق شبکه به پرینتر و کامپیوتر انتقال‌دهد و یا حتی امکان استفاده از دستگاه دیاگ را از راه دور فراهم آورد.

سریعترین دیاگ

سرعت بالاآمدن سریع دستگاه نسبت به جی‌اسکن 1 و دستگاه‌های مشابه به علت داشتن پردازنده قدرتمند و سیستم‌عامل قوی و ایمن.

دیاگ قدرتمند

دارای حافظه 16 گیگابایتی که توانایی ذخیره اطلاعات را برای مدت طولانی به دستگاه می‌دهد.

و در نهایت طراحی اختصاصی دیاگ جی اسکن که در کنار توانایی جذب ضربات وارده، آسانی حمل را نیز به همراه آورده‌است و آن را برای مصارف کارگاهی مناسب ساخته است.

در مورد شرکت Git

دیاگ کره ایشرکت GIT شرکتی است با اصالت کره‌ای که دفتر اصلی آن در سئول کره‌جنوبی واقع شده‌است. این شرکت از سال 1997 اقدام به ساخت و ارائه دستگاه­‌های عیب‌یاب و تجهیزات تعمیرگاهی کرده‌است. در سال 2008 GIT دستگاه دیاگ جی‌اسکن یک را روانه بازار کرد که به عنوان دیاگ دوم خودور­های هیوندای و کیا در مراکز مرتبط مورد استفاده قرار گرفت. این شرکت در سال 2009 با EZDS قرار داد همکاری امضا نمود و در سال 2010 دستگاه GDS (دیاگ تخصصی خودروهای هیوندای و کیا) را به بازار ارائه نمودند. شرکت GIT در سال 2013 دستگاه دیاگ جی اسکن 2 را به بازار ارائه کرد که با استقبال بی نظیر بازار مواجه شد و تا به امروز پر فروش­ترین دستگاه دیاگ مولتی برند در کشور­ های کره­‌جنوبی، استرالیا، ژاپن و ایران است. اخرین محصول این شرکت با نام Gtab نیز برای ارائه به بازار آماده شده است

توجه مهم 

بسیاری از دیاگ­‌های موجود در بازار ظاهرا دارای منو­های کاملی برای عیب‌یابی هستند. اما نکته اصلی برای خرید و استفاده از این دستگاه­‌ها این است که، آیا می­‌توانند کلیه عملیات عیب‌یابی و رفع عیب خودروهای لیست شده را به درستی و بدون خطا انجام دهند؟ دستگاه دیاگ همچون چشم یک تعمیرکار باید اطلاعات درست را به شما منتقل کند. به عنوان مثال فرض کنید به جای سنسور چرخ جلو راست, دیاگ اشتباها خطا را در سمت چپ اعلام کند. مسلما وقت زیادی از شما تلف خواهد شد و در عیب یابی های بعدی نیز همیشه با شک به اطلاعات ارایه شده از طرف دستگاه نگاه خواهید کرد.

از طرف دیگر, قسمت عملیات ویژه یا Special Function که اصلی­ترین و پول­سازترین بخش­های یک دستگاه دیاگ است و عملیاتی همچون تعریف سوئیچ، کالیبره سنسورها، خنثی­ سازی یونیت­ها، کدکردن یونیت­ها و… در آن قرار­دارد. بسیاری از دستگاه ها با وجود ذکر نام خودرو در لیست خود, اما از پوشش مناسبی در این قسمت برخوردار نیستند و فقط عیب یابی ساده ارایه میکنند. ضمنادر صورتی که هر­کدام از این عملیات­ برای خودرو به درستی انجام نشود می­‌توانند باعث خسارت مالی سنگین و یا حتی خسارت جانی بشوند. این یکی از تفاوت­ها در قابلیت­ها و توانایی­های یک دستگاه دیاگ است که باعث تمایز آن دستگاه دیاگ، با سایر دیاگ­‌ها می­شود.

به عنوان مثال:

کالیبره کردن یک سنسور شتاب در خودرو از موارد پرکاربرد در خودروهای امروزی به حساب می­‌آید که در صورتی که این سنسور به درستی کالیبره نشود و یا کالیبراسیون آن انجام نشود، قسمت‌های ایمنی خودرو همچون ESP و Airbag دچار نقص و یا عدم کارکرد صحیح می­‌شوند.

یا مثلاً در اکثر خودروهای امروزی اگر بخواهید یونیتی همچون یونیت فرمان برقی را از خودرو جدا کنید باید حتما عملیات خنثی‌سازی آن یونیت را برای خودرو انجام دهید تا باعث ایجاد اختلال در دیگر سیستم­‌های خودرو نشود که متاسفانه بسیاری از دستگاه­‌ها این کار را انجام نمی­‌دهند و متخصصین هم از انجام آن صرف نظر می­‌کنند.

دیاگ جی-اسکن  ۲ با دسترسی مستقیم به اطلاعات کارخانجات هیوندا و کیا و همکاری مستقیم با بزرگترین شرکت دیاگ ژاپن توانسته عیب یابی دقیق  و بی رقیبی را روی کلیه خودروهای آسیایی ارایه نماید. مهندسان شرکت در همکاری با نمایندگان فعال خود در سطح جهان , قابلیت عیب یابی خودروهای اروپایی و آمریکایی را نیز به این دستگاه اضافه نموده اند. در همین راستا و همکاری با شرکت نیلیکار , عیب یابی تمامی خودروهای ایرانی و چینی نیز با همان دقت و وسواس خودروهای آسیایی و اروپایی به این دیاگ اضافه شده است.

آموزش دیاگ جی اسکن

شرکت نیلی­‌کار همواره بر روی آموزش قوی افراد تمرکز داشته‌است. به این دلیل که هر چه افراد دارای دستگاه آموزش‌های بیشتری داشته باشند، بهتر می­توانند از دستگاه خود استفاده کرده و در نتیجه با توانایی‌های دیاگ جی اسکن آن بیشتر آشنا می­‌شوند.

این مورد علاوه بر تعلیم مکانیک‌های بهتر به فروش بیش‌تر دستگاه نیز کمک می‌کند و  باعث ارائه خدمات با کیفیت تر و پشتیبانی قدرتمندتر به مشتریان عزیز می‌گردد.

شرکت نیلی­کار با همین طرز فکر اقدام به برگزاری کلاس‌های مختلف برای دارندگان دستگاه دیاگ جی­‌اسکن و حتی افراد عادی می­کند. کلاس­‌هایی همچون:

کلاس­ های یکروزه آشنایی با قابلیت­ های دستگاه، در این دوره که به صورت اختصاصی برای دارندگان دیاگ جی اسکن برگزار می شود قابلیت­ها و توانایی­ های دستگاه دیاگ جی­اسکن برای افراد توضیح داده می شود و همچنین امکانات سایت و کانال تلگرام برای افراد شرح داده می­شود و در کل برای آشنایی خریداران با دستگاه و شرکت نیلی­کار برگزار می­گردد.

دوره­ های هیوندای و کیا، در این دوره­ها مباحث تخصصی عیب یابی و رفع عیب خودرو های هیوندای و کیا، آشنایی با عیوب شایع، آشنایی با نرم­افزار جی دی اس و نخوه استفاده از آن و… آموزش داده می­شود. شرکت در این کلاس­ها برای عموم آزاد است.

دوره­‌ مزدا، این دوره در واقع دوره برق وانژکتور خودرو های مزدا می­باشد و در آن با کلیه نکات تعمیراتی و نحوه استفاده از نرم افزار های مربوطه آشنا می­شوید.پ

دوره آموزشی نرم­افزار های جی دی اس و مایکروکت هیوندای و کیا، نرم افزار جی دی اس نرم افزار ورک­شاپ منوال­ها می باشد و نرم افزار ماکروکت نیز نرم افزار قطعه یابی این خودرو­ها می باشد.

و دورهای آموزشی دیگری که لیست کامل آن‌ها را می‌توانید در لینک زیر مشاهده کنید.

(لیست کامل دوره­ های آموزشی را می توانید در لینک زیر مشاهده کنید)

برگزاری سمینار های آموزشی

شرکت نیلی­‌کار جهت معرفی دیاگ قدرتمند جی‌اسکن و تکنولوژی‌های برتر خودروهای روز اقدام به برگزاری سمینار های آموزشی بصورت سالانه می‌کند. این سمینارها در تمامی نقاط کشور برگزار می‌گردد و  از طریق سایت و کانال‌های ارتباطی با شرکت نیلی‌کار به صورت گسترده اطلاع رسانی می‌گردد لازم به ذکر است شرکت عموم در این سمینار­ها آزاد می‌باشد.

کانا تلگرام دیاگ قدرتمند جی اسکن

کانال تلگرام

شرکت نیلی­‌کار کلیه مطالب آموزشی و نکات فنی خود را در کانال خود به آدرس www.telegram.me/nilicar به اشتراک می­گذارد. با عضویت در این کانال از کلیه اخبار‌ها و نکات تعمیراتی خودرویی و مطالب مرتبط با دیاگ جی اسکن مطلع می شوید. همچنین زمان برگزاری کلاس­ها و سمینارها در این گروه نیز اطلاع رسانی می­‌شود

دیاگ قدرتمند جی اسکن

کانال آپارات دیاگ جی اسکن

شرکت نیلی ­کار کلیه ویدئو­ های آموزشی خود رو بر روی آپارات بارگذاری کرده است تا از هر نقطه و با هر وسیله ای بتوانید به آن دسترسی داشته باشید و از مطالب آموزشی موجود در آن که به صورت ویدئو می‌باشد بهره­‌مند شوید.

مشخصات فنی دیاگ جی اسکن 2