مدل های 2015 این لکسوس ها دارای سیستم جدید یادآوری سرویس های دوره ای هستند. این سیستم به نحوی برنامه ریزی شده است تا بر روی تمام مدل های لکسوس هشدار انجام سرویس های دوره ای را در هر 5000 هزار مایل یا همان 8000 کیلومتر به راننده بدهد. نکته ای بسیار مهم که تکنسین ها باید متوجه باشند این است که دو نوع سیستم برای سرویس دوره ای در این لکسوس ها وجود دارد که هر کدام نحوه ی ریست مربوط به خود را دارند. این مطلب آموزشی نحوه ریست هر دو این سیستم ها را برای شما توضیح داده است.
1
هر دو خودروی مورد اشاره در این مطلب ( لکسوس NX200T  و NX300H ) از سیستم یادآوری سرویس دوره ای جدید لکسوس استفاده می کنند که مسافت باقیمانده تا انجام سرویس روغن بعدی را به شما نمایش می دهد. و این سیستم برای محاسبه این عدد از پارامتر هایی همچون مصرف سوخت، دمای مایع خنک کننده موتور و سرعت خودرو استفاده می کند. مسافت پیموده شده در این نوع سیستم متفاوت از دیگر سیستم ها می باشد و برنامه ریزی نگهداری آن برای هر 8000 کیلومتر یا همان 5000 مایل است (محاسبه مسافت پیموده شده از طریق محاسبه تعداد دور چرخ انجام می شود).
این سیستم پیغام خطای خود را برای راننده از طریق صفحه نمایش چند منظوره آن می دهد:
هر زمانی که شما 800 کیلومتر دیگر داشته باشید تا مقدار سرویس دوره ای صفر شود به شما پیغام به زودی زمان تعویض روغن فرا می رسد را نمایش می دهد. (Oil Maintenance Required Soon)
و هر زمان که زمان انجام سرویس دوره ای فرا رسیده باشد به شما پیغام  زمان تعویض روغن فرا رسیده لطفا به نمایندگی مراجعه کنید را نمایش می دهد.( Oil Maintenance Required Visit Your Dealer)
صاحب خودرو و یا تعمیرکار می توانند برای مشاهده مقدار مسافتی که برای سرویس مانده است یا مسافت های پیموده شده در مسیر های مختلف را  را با زدن دکمه ODO TRIP این اطلاعات را از صفحه نمایش داخل کیلومتر خودرو متوجه بشوند.
2
نحوه ریست کردن اخطار سرویس دوره ای روغن:
بعد از اینکه عملیات تعویض روغن به درستی و به طور کامل انجام شد، باید با استفاده از کلیدهای روی فرمان اقدام به ریست آن از پشت آمپر بنماییم.

  1. با استفاده از کلید جهت نما بر روی فرمان وارد منوی تنظیمات شوید.3
  2. با زدن دکمه پایین وارد منوی سرویس دوره ای(maintenance) شوید.40
  3. گزینه بله (yes) را برای انجام عملیات انتخاب کنید.5ریست سرویس های دوره ای:بعد از آن باید سرویس دوره ای برنامه ریزی شده انجام شود (حتی اگر روغن تعویض نشده بود) تا یادآوری آن هم ریست شود که این کار از طریق صفحه نمایش پشت آمپر و کلید روی فرمان انجام می شود.
    1. با استفاده از کلید جهت نما که بر روی فرمان قرار دارد وارد منوی تنظیمات می شویم62. با استفاده از همان کلید گزینه سرویس دوره ای برنامه ریزی شده را انتخاب می کنیم.

    7     3.گزینه بله(yes) را انتخاب می کنیم.   8راهنمایی و نکات مهم
    همیشه این نکته را وقتی عملیات ریست سرویس دوره ای را انجام می دهید در نظر داشته باشید:
    ریست سرویس دوره ای روغن، سرویس دوره ای برنامه ریزی شده را، ریست نمی کند همچنین بلعکس ریست سرویس دوره ای برنامه ریزی شده را نیز سرویس روغن  ریست نمی کند.
    عادات رانندگی راننده در محاسبه زمان تعویض روغن بسیار تاًثیر گذار می باشد و به احتمال زیاد با بقیه سرویس های دوره ای با هم رخ می دهند. برای اطمینان از رضایت مشتری سرویس های دوره ای که زمان فرا رسیدن آن ها نزدیک به هم است را با هم انجام دهید تا مشتری برای سرویس بعدی در دوره زمانی کوتاه مجدداً مجبور به مراجعه نشود.

توسط: تاریخ انتشار: 4 دی 1395دسته بندی: آموزش آنلاین, آموزش لکسوس, سرویس دوره‌ایدیدگاه‌ها برای ریست سرویس های دوره ای لکسوس NX 300H/NX200T مدل 2015 به بعد بسته هستندبرچسب ها: , ,